černý plochý počítačový monitor
Blog.

Jak používat proměnné založené na podmínce?

Pojďme se podívat na složitější proměnné, které by se Vám mohly ve Vašich kampaních hodit. Máme na mysli proměnnou, která je založena na podmínce.

Ukážeme si to na příkladu. Vezmeme si sloupec pohlaví. V naší šabloně máme nastavené univerzální oslovení pro všechny „Dobrý den“ a k němu bychom chtěli automaticky doplnit slovo pane/paní a navázat příjmením příjemce podle získaných dat, které máme uložené v seznamu příjemců. V případě, že pohlaví není určené, budeme chtít zajistit, aby se oslovení ukázalo pouze v základní formě, tedy „Dobrý den„.

Proměnná by v tomto případě mohla vypadat takto:

Dobrý den${ if ( salutation !== "" ) }${ if ( gender == "m" ) } pane ${ else } paní ${ endif }${salutation}${ endif }

Pokud máte v plánu pracovat s informacemi z datových zdrojů, pak je potřeba, aby proměnná měla tento tvar:

Dobrý den${ if ( basicInfo.salutation !== "" ) }${ if ( basicInfo.gender == "m" ) } pane ${ else } paní ${ endif }${basicInfo.salutation}${ endif }

Co jsou to datové zdroje a jak je můžeme nastavit se dozvíte podrobněji v našem dalším článku.

Testování kampaně s proměnnými

Pro testování newsletteru s personalizovanými proměnnými a vytvoření náhledu si nejprve vytvořte testovací seznam – v něm uložte min. jednoho uživatele s příslušnými daty. Poté kampaň rozešlete jako ostrou rozesílku POUZE na daný testovací seznam. Na daný testovací kontakt vám dorazí výsledná podoba.

Pohled na seznam přijemců
Pohled na průvodce nastavením e-mailové kampaně

Doufáme, že teď bude práce s proměnnými pro Vás hračkou. Pokud na nás máte jakékoliv otázky, tak neváhejte a ozvěte se nám.