25. října 2024
Všechny statistiky přehledně. V Boldem nyní najdete i tržby z e-mailingu
Díky nové funkci máte přímo v aplikaci přehled o tržbách a všech důležitých statistikách e-mailových kampaní na jednom místě. Šetřete čas s Boldem.
Píšeme Boldem blog
Publikováno 5 min. čtení
Pop-up okno má primárně za cíl navázat kontakt s návštěvníkem webu. V nejlepším případě jej zaujmout na první dobrou, aby se přihlásil k odběru.
Vyskakovací okna jsou leckdy chápána jako otravná věc, která jen vyrušuje uživatele při jeho návštěvě webu. Je toto tvrzení správné? Ano i ne. Vždy totiž závisí na správném nastavení daného okna a také na stanovení vašich cílů. Při správném nastavení vám vyskakovací okna mohou pomoci získat nové leady, které se můžete pokusit konvertovat dál.
Statistiky ze Sumo z roku 2019 mluví jasně. Z 2 bilionů testovaných vyskakovacích oken bylo konvertováno 3,09 %. Rozumějme, že byla provedena akce ze strany návštěvníka stránky, který se přihlásil k odběru. Ta nejlepší okna, ve smyslu chytrého načasování a textu, se pohybovala okolo 9,28 %.
Odrazíme-li se od čísel, která vycházejí z výše uvedené statistiky a pokud by vaše stránky navštívilo každý den 100 zákazníků, na kterých máte implementované vyskakovací okno, tak by se nárůst nových odběratelů mohl pohybovat kolem 92-274 za měsíc.
To byla nějaká čísla na úvod, ale stále nebyl zodpovězen důvod, proč sběrné formuláře mají tak pozitivní dopad, když je ve většině případů vlastně nikdo nemá rád?
Graf zaznamenávající nárůst odběratelů před a po implementaci vyskakovacího okna.
Díky pop-up oknům můžete svou komunikaci s klientelou rozšířit. Snažíme se tím naznačit, že nemusí cíleně sloužit k budování nové databáze, ač je to jeho hlavní úkol.
Díky pop-up oknům můžete návštěvníky webu informovat o nadcházejících událostech, limitovaných nabídkách, dočasném výpadku, novinkách nebo skrze ně můžete nabídnout slevu, či jakoukoli jinou přidanou hodnotu ve formě e-booku, webináře nebo tutoriálu.
Zajímají vás všechny možnosti, jak efektivně využívat Boldem ke sbírání dat, jejich využívání a osobnější komunikaci se zákazníky? Přečtěte si další informace o tom, jak využít automatizovaný marketing ve firmách s Boldem.
Vyskakovací okna mohou být na první pohled obtěžující. Nicméně, všechno souvisí se vším. Pokud zohledníte při jejich přípravě váš produkt/službu, vaši návštěvnost, chování zákazníků, vzhled a strukturu vašich webových stránek, tak můžete z pop-up oken vytěžit maximum. Na co si dát pozor?
Můžete mít skvělé texty a celkově celý váš obsah může na první pohled vypadat úžasně. Ale! Pokud kontext není uchopen správně, vaše zpráva či sdělení nemusí mít takový dopad, jaký byste očekávali.
Zákazníky neobtěžuje ani tak pop-up okno, ale spíše to, že jim nedovolíte „nadechnout se“. Není nic obtěžujícího, než když zákazník navštíví stránku webu nebo e-shopu, kde má v plánu i třeba něco nakoupit a vy mu nedáte příležitost „se rozhlédnout“ a hned ho „atakujete“ vyskakovacím oknem.
Zkusme se na to podívat z jiného pohledu. Místo nákupu online byste šli přímo do kamenné prodejny. Také vám hned prodavačka nebo prodavač nebudou stát těsně za zády, abyste ihned v ten daný moment nakoupili. V obchodě máte prostor se projít, porozhlédnout se, vyzkoušet si věci a případně potom i nakoupit. Proč to neudělat stejně i v onlinu a s pop-up okny? Jde to.
Nedáte-li vašim zákazníkům prostor na to, aby se na vašem webu porozhlédli a případně si přečetli i pár slov, tak nemůžete ani očekávat, že se přihlásí k odběru, případně, že nakoupí.
Věšteckou kouli bohužel nikdo z nás nemá, ale můžeme pracovat s tím, co většina z nás má. Google Analytics! Z Google Analytics můžete snadno zjistit průměrnou dobu navštívené stránky. S tím už by se dalo něco dělat, nemyslíte? Díky této informaci můžete nastavit zpožděné otevření vyskakovacího okna.
Hned z nadpisu by zákazníkovi mělo být jasné, čeho se pop-up okno týká. Co z toho plyne hlavně pro něj, pokud by se rozhodl, přihlásit k odběru. Sdělení podejte jasně a stručně. Stanovte si otázky a podle toho strukturujte text, který uvedete ve sběrném formuláři.
Pop-up nemusí byt jen nudné vyskakovací okno. Můžete z něj udělat vtipné sdělení, které si lidé rádi přečtou. Budou mít úsměv na tváři a pobaví je natolik, že vám svůj e-mail poskytnout hned a ještě s radostí. Jak na to? Říká se tomu kouzlo osobnosti. Že ho nemáte? Nevadí. Inspirujte se na internetu.
Přidanou hodnotou myslíme, že vašim zákazníkům nabídnete něco na oplátku za to, že vám svůj e-mail poskytli. Může to být pravidelný obsah na vašem blogu, o kterém bude příjemce informován vždy, když budete publikovat nový článek. Za e-mail ale můžete nabídnout třeba také slevu na první nákup, e-book, pozvánku na workshop nebo nějakou offline akci.
Pokud se zákazník rozhodne váš sběrný formulář zavřít, má na to 100% právo a vy byste jeho rozhodnutí měli respektovat. Občas se stává, že když pop-up okno zavřete, tak se vám otevře za malý moment znovu a znovu a znovu.
Jestli je vašim cílem rozčílit zákazníky na webu hned na začátku, jdete tou správnou cestou. Předpokládáme ale, že to není váš úmysl. Takže takto ne. Jednou stačí.
Tlačítko by ve sběrném formuláři nemělo chybět. Tedy za předpokladu, že žádáte zákazníky o to, aby vám poskytli svůj e-mail. CTA by mělo být ve sběrném formuláři jen jedno, aby to pro příjemce bylo co nejjednodušší a zároveň abyste jeho pozornost neodradili něčím jiným. Například odkazy na sociální sítě.
25. října 2024
Díky nové funkci máte přímo v aplikaci přehled o tržbách a všech důležitých statistikách e-mailových kampaní na jednom místě. Šetřete čas s Boldem.
15. července 2024
Kouzelná zkratka CDP. Ostříleným markeťákům dobře známá, méně zkušení o ní už možná slyšeli, ale nedokáží si přesně představit, co se pod těmito třemi písmeny skrývá. Pojďme si tedy udělat jasno v tom, co to ta Customer Data Platform je.
1. července 2024
Akční tarify Boldem na konci srpna 2024 končí. Jak to bude s cenami od 1. září?