Vlastní události
Jak by se vám líbilo mít vlastní prostor, kam se budou ukládat veškerá data a záznamy o uživatelích vašeho webu nebo aplikace, se kterými pak budete moci v marketingových kampaních a automatizacích pracovat podle aktuálních potřeb a přání?
Boldem přesně takové místo má.
Co jsou vlastní události
Vlastní události jsou prostor pro ukládání veškerých dat, které si na svém webu nebo v aplikaci vydefinujete. Jde o místo, kam si uložíte záznamy o chování vašich návštěvníků nebo uživatelů a na základě toho pak tvoříte marketingové automatizace, rozesíláte přesněji cílené kampaně a pracujete se segmentováním uživatelů podle potřeb vašeho byznysu.
Vlastní události jsou řešení na míru. Než začnete vlastní události pro své marketingové automatizace využívat, kontaktujte obchodního zástupce, se kterým proberete všechny možnosti.
Jak fungují vlastní události
Jak se data z vaší platformy dostanou do Boldem?
- Vydefinujete si události, které chcete na své platformě sledovat a využívat k marketingovým kampaním (např. prohlédnutí produktu/kategorie, vytvoření objednávky, prohlížení stránky, kliknutí na tlačítko apod.)
- Pro tyto události nastavíte ve zdrojovém kódu patřičné příkazy (view_item, view_category, button_click apod.)
- Událost se automaticky uloží do účtu Boldem ke konkrétnímu návštěvníkovi, jakmile provede akci na vaší platformě. Od této chvíle bude systém shromažďovat do uložiště v Boldem data týkající se této vlastní události a všech návštěvníků, kteří ji uskuteční.
- Získané informace využijete k personalizovanější komunikaci s příjemci a k vytváření cílenějších marketingových automatizací.
Informace o splnění událostí se ukládá k identifikovaným i anonymním návštěvníkům vašeho webu nebo aplikace. Pokud událost splní anonymní uživatel a po nějaké době se přihlásí nebo dokončí registraci, informace se uloží i zpětně.
Data a informace posbírané díky vlastním událostem pak můžete libovolně používat pro další marketingové aktivity.
7 důvodů, proč pracovat s vlastními událostmi
- Libovolné tagování (označování) uživatelů.
- Rozšířená segmentace uživatelů.
- Lepší personalizace.
- Přesnější cílení na uživatele.
- Vytváření automatizací na míru – nemusíte se upínat jen na předdefinované aktivity na webu.
- Automatická aktualizace údajů – nepotřebujete nekonečné množství uživatelských sloupců, prostor s vlastními událostmi je flexibilní a upravovatelný.
- Přehled dat je srozumitelnější.
Co potřebujete k vlastním událostem?
- Dostatečný počet uživatelů webu nebo aplikace, se kterými budete prostřednictvím vlastních událostí pracovat.
- Vydefinované události, které chcete sledovat.
- Vývojáře, kteří umí pracovat s rozhraním API a dokážou události implementovat do kódu vaší aplikace nebo webu.
- Účet Boldem s tarifem Profi.
Příklady z praxe
Sbírat a ukládat pomocí vlastních událostí můžete prakticky jakékoli události, tedy akce, které mohou na vašem webu nebo ve vaší aplikaci nastat.
Aktivita uživatele
Například kolik objednávek uživatel uskutečnil, jaké produkty a v jaké kategorii nejčastěji nakupuje, kolik už u vás utratil, jaké stránky a kategorie navštěvuje nejčastěji, jaké produkty si prohlíží a spoustu dalších údajů, včetně jejich kombinací. Chytněte uživatele ve správném momentu správným oslovením a správnou nabídkou.
Preference
Nechte své zákazníky, ať si sami zvolí, o co mají zájem. Vytvořte stránku s preferencemi, přidejte tlačítko „Přidat produkt k oblíbeným“ a posílejte sdělení, která uživatele skutečně zajímají.
Informace o rezervacích na prodejnách
Využijte data o tom, co, kde a za kolik si uživatel zarezervoval. Vytvářejte speciální nabídky v konkrétní lokalitě, oslovujte hodnotné zákazníky osobně a získejte prostor pro další prodeje.
Data o přihlášení na akci
Vytvořte si jednu univerzální automatizaci k připravované akci a data se budou aktualizovat na základě proměnných podle toho, jaká akce je zrovna aktuální.
-
E-shop – Zájem o zboží
Uživatel si několikrát prohlédne konkrétní zboží/službu za určité časové období (např. více než 3× za posledních 48 hodin)
→ Nastaví se podmínka minimální ceny (jde o hodnotný produkt/službu)
→ Odešle se webhook s informací obchodníkovi, který má dané zboží/službu na starosti
→ Obchodník osobně kontaktuje zákazníka. -
E-shop – Oblíbené kategorie
Vyplnění preferenčního centra na platformě (web, aplikace)
→ Přiřazení značky (tagu) podle zvolených preferencí (segmentace newsletterů, personalizovaný obsah marketingových sdělení). -
Ubytování – Zájem o pokoj
Uživatel si několikrát prohlédne konkrétní pokoj za určité časové období (např. více než 3× za posledních 48 hodin)
→ Odešle se personalizovaný e-mail se speciální nabídkou na tento pokoj. -
Ubytování – Pravidelný návštěvník
Uživatel splní podmínku minimálního počtu návštěv (např. byl ubytovaný už více než 3×)
→ Přiřazení tagu „Pravidelný návštěvník“
→ 14 dní po skončení 3. pobytu se odešle e-mail s poděkováním a přidanou hodnotou na další návštěvu. -
Taxi služba – Hodnotný zákazník
Uživatel utratil u společnosti určitou sumu za určitý čas (např. 2 500 Kč za půl roku)
→ Přiřazení štítku VIP 1, změna statusu v osobním profilu a automatická sleva na další jízdy.