Pokud se zabýváte e-mailingovými kampaněmi, určitě víte, jak zdlouhavé a neefektivní může být dohledávání statistik z různých zdrojů. Ztrácíte přehled, čas, a někdy dokonce i potenciální tržby. S aplikací Boldem už ale tento problém řešit nemusíte.
Komplexní přehled na jednom místě
Cílem vyhodnocování kampaní je zjistit jejich konkrétní přínosy – od zásahu až po finanční výsledky. V Boldem jste k tomuto účelu mohli doteď využívat základní metriky, jako je míra otevření, prokliku či odhlášení, doručitelnost nebo teplotní mapa prokliků. Pokud jste chtěli vědět, jaký je konverzní poměr a finanční přínos kampaně, museli jste se spolehnout na data např. z Google Analytics. Teď je to ale jinak! Nově totiž najdete přehled o tržbách přímo v aplikaci – na jednom místě společně s ostatními čísly.
Jak získat data o tržbách z kampaní?
Je to velmi snadné. Po dokončení kampaně stačí otevřít její výsledky a přejít na záložku „Konverze“. Zde okamžitě vidíte potřebné údaje, jako je konverzní poměr, počet objednávek a jejich celkovou i průměrnou hodnotu. Tímto způsobem snadno zjistíte, které kampaně vám přinášejí nejlepší výsledky z pohledu tržeb, aniž byste museli analyzovat data z jiných nástrojů. Pod celkovým přehledem najdete výpis a detail všech objednávek, které uživatelé po prokliku z kampaně uskutečnili.
Jsou tržby pro vyhodnocování kampaní klíčové?
Ačkoli mohou mít jednotlivé kampaně různé cíle – od budování povědomí o značce po zvyšování zákaznické základny – tržby jsou jedním z nejdůležitějších ukazatelů úspěšnosti. Ukazují vám, jakou finanční návratnost přinášejí, a vy díky tomu můžete rychle a efektivně reagovat na výsledky, upravit své budoucí strategie a zaměřit se na kampaně, které generují největší zisk.
Proč je dobré mít všechny statistiky pohromadě?
Představte si, že provozujete e-shop a pravidelně rozesíláte promo e-maily. Dříve jste museli otevírat Google Analytics nebo jiné nástroje, abyste zjistili, jaké tržby vaše kampaň vygenerovala. Může se stát, že zapomenete sledovat konkrétní kampaň, nebo se v záplavě dat ztratíte. S Boldem ale všechna tato data máte přímo v aplikaci. Tento přehled vám jednoduše šetří čas.
Proč jsou výsledky tržeb v Boldem a Google Analytics odlišné?
Když srovnáte tržby zobrazené v Boldem s údaji v Google Analytics, zjistíte, že se liší. Důvodem je rozdílný způsob sledování konverzí. Google Analytics funguje na dvou modelech, podle kterých sleduje a připisuje tržby jednotlivým kanálům. Nejčastěji používaným modelem je „Na základě dat“. Tato atribuce připisuje kredity z tržeb různým kanálům (např. e-mailu, sociálním sítím nebo PPC) podle toho, jakou mírou se podílely na rozhodování zákazníka během nákupním procesu.
Alternativním přístupem je model „Poslední kliknutí“, který připisuje veškeré tržby poslednímu kanálu, přes který zákazník přišel před dokončením objednávky. Tento model je méně přesný a nedává nám celý obrázek o tom, jak se zákazník v průběhu své cesty rozhodoval. Proto není tolik doporučovaný ani používaný.
Boldem používá přímý model sledování konverzí, protože neukládá informace o předchozích návštěvách uživatele. Pokud zákazník klikne na odkaz v e-mailu a do 24 hodin provede objednávku, celá její hodnota se započítá ke statistikám dané kampaně. Tento přístup umožňuje rychle a přehledně zjistit, jaký finanční přínos konkrétní e-mailová kampaň skutečně má.
Jak vám nová funkce pomůže v praxi?
Díky sledování tržeb v Boldem přesně víte, jak si jednotlivé kampaně vedou, a na základě reálných dat můžete snadno přizpůsobit své marketingové strategie. Už se nemusíte spoléhat na Google Analytics, protože všechny důležité metriky máte nyní na jednom místě. Můžete se plně soustředit na to, co je skutečně důležité – optimalizace kampaní a lepší porozumění tomu, jak vaše zákazníky oslovit.
Kouzelná zkratka CDP. Ostříleným markeťákům dobře známá, méně zkušení o ní už možná slyšeli, ale nedokáží si přesně představit, co se pod těmito třemi písmeny skrývá. Pojďme si tedy udělat jasno v tom, co to ta Customer Data Platform je.