25. října 2024
Všechny statistiky přehledně. V Boldem nyní najdete i tržby z e-mailingu
Díky nové funkci máte přímo v aplikaci přehled o tržbách a všech důležitých statistikách e-mailových kampaní na jednom místě. Šetřete čas s Boldem.
Píšeme Boldem blog
Publikováno 4 min. čtení
Boldem je mailový marketing na míru a na klik. Může pomoci zvýšit konverze i podpořit brand. Segmentujte, personalizujte nebo vytvářejte obsah šitý na míru zákazníkovi. Jak na to a jak na první rozesílku? Dělejte to správně, dělejte to Boldem. Začínáme!
Cože… a to jako proč bože? Tak třeba protože:
– dělat mailing správně se vyplatí
– z Vaší práce chcete mít dobré výsledky
– reprezentujete váš brand
– chcete, aby se vám vaše investice do e-mailingu vrátila a zároveň abyste díky mailingu zvýšily konverze
Jednoduše řečeno, pokud chcete něčeho dosáhnout, musíte pro váš úspěch udělat krok vpřed. Ve vašem případě je to nejdříve založení odesílací domény.
Odesílací doména je taková doména, kterou se rozhodnete používat pro rozesílání vašich kampaní nebo transakčních e-mailů, například „boldem.cz„. Na tuto doménu jsou následně nastaveny nezbytné prvky do DNS záznamů, které cílovým e-mailovým serverům říkají, že náš systém je pověřen jménem vaší odesílací domény rozesílat e-maily.
Tak tedy dobrá, kde to nastavíme? Odesílací doménu si nastavíte ve svém účtu Boldem v části „Nastavení“ 👉 „Domény“.
Děkujeme. Jste o krok dál k pravé zábavě. Než k ní ale přistoupíme, ještě musíme nastavit DNS záznamy.
Pokud odesílací doménu máte nastavenou, je potřeba přejít na nastavení DNS záznamů. Ty nastavíte tam, kde je registrována Vaše doména. Pro jejich nastavení budete potřebovat znát parametry DKIM podpisu, SPF záznamu a CNAME záznamu. Veškeré tyto informace najdete ve vašem účtu Boldem v sekci „Nastavení“ 👉 „Domény“.
Jakmile dojdete do sekce „Domény“, proklikněte se přes tlačítko „Detail“ a následně pak přejděte do části „Nastavení domény“. V tuto chvíli máte před sebou veškeré potřebné informace, které pro nastavení DNS záznamů budete potřebovat.
Pokud jste zdatní a víte, jak a kde se DNS záznamy nastavují, bude tento krok pro vás hračka.
Patříte-li však k těm, kteří o DNS záznamech dnes slyší poprvé, nevěšte hlavu. Předejte nastavení na Vašeho programátora nebo webmastera. Na výběr máte hned ze dvou možností. Buď jim pošlete e-mail přímo z vašeho účtu nebo jim pošlete náhled v podobě odkazu.
A pokud patříte k Hance, tedy k jednotlivcům, co si chystají a připravují vše sami, předáváme vám návod, který vám s nastavením může pomoci.
Stále nic? Nevadí. Napište nám do mailu či chatu a my vás navedeme. Od toho jsme tady!
Vše ověřeno a máte zelenou? Můžete si začít hrát.
Pro automatický import je Vám k dispozici API dokumentace. Případně pokud vlastníte e-shop a ten je založen u Shoptetu, Upgates nebo na PrestaShopu, můžete využít doplněk, který zajistí automatický import nejen kontaktů, ale také informací o objednávkách a produktech.
Jaký by to byl e-mail marketing bez e-mailových adres? Přejděte proto do sekce „Seznamy příjemců“ a vytvořte si nový seznam, do kterého následně naimportujete své kontakty.
Jakmile máte seznam vytvořený, proklikněte se přes něj a naimportujte Vaše kontakty.
V rámci importu jsou podporované formáty: .xlsx, .xls, .csv, .txt. Při importu ze souboru .xls nebo .xlsx doporučujeme odstranit všechny formáty (pozadí buněk, ohraničení, tučné písmo atd.) – v opačném případě pravděpodobně nebude možné soubor korektně zpracovat a načíst z něj data.
Máte-li takový soubor připravený, můžete se pustit do importu.
Vyberte váš soubor z Vašeho počítače. Posléze Vaše kontakty uvidíte v sytému Boldem. Před importem zaškrtněte „Obsahuje hlavičky sloupců“. Tam, kde nedojde k automatickému propojení, musíte název sloupce vybrat z filtru. Pokud vše máte, můžete spustit import.
Úspěšně jste nahráli seznam uživatelů? Teď konečně přichází ta pravá zábava ve formě vytváření vašich e-mailových kampaní.
Kreativitě se meze nekladou. Nezapomeňte váš e-mail obohatit o lákavý design a jestli nejste zdatní ve Photoshopu, můžete využít volně dostupných nástrojů, kde si jednoduše a rychle vytvoříte bannery pro vaše e-maily. Jedním takovým je široce známý a osvědčený nástroj Canva. Nezapomeňte však na pravidlo 60 % textu ku 40 % obrázků. Nezaměňujte newsletter za reklamní leták!
Jakmile začnete vytvářet novou kampaň, v úplném úvodu na vás bude čekat prvotní nastavení kampaně, kde je potřeba vyplnit název kampaně, vybrat příjemce, nastavit e-mail odesílatele, vepsat předmět a preheader.
Posléze si budete moci nahrát předchystanou kampaň, kterou jste si možná vytvořili v sekci „Šablon“ nebo si novou kampaň vytvoříte rovnou v tomto kroku. Na výběr máte jak chytrý, tak WYSIWYG editor.
Rozeslali jste svou první kampaň? Teď vám už nezbývá nic jiného, než sledovat statistiky. Ty můžete sledovat v detailu každé rozesílky nebo v přehledu na dashboardu, který si můžete upravit dle vašich preferencí.
Doufáme, že vám tento průvodce pomohl s vaší první rozesílkou a pokud máte jakýkoli zvídavý dotaz, napište nám jej Boldem a my vám rádi odpovíme.
25. října 2024
Díky nové funkci máte přímo v aplikaci přehled o tržbách a všech důležitých statistikách e-mailových kampaní na jednom místě. Šetřete čas s Boldem.
15. července 2024
Kouzelná zkratka CDP. Ostříleným markeťákům dobře známá, méně zkušení o ní už možná slyšeli, ale nedokáží si přesně představit, co se pod těmito třemi písmeny skrývá. Pojďme si tedy udělat jasno v tom, co to ta Customer Data Platform je.
1. července 2024
Akční tarify Boldem na konci srpna 2024 končí. Jak to bude s cenami od 1. září?