Píšeme Boldem blog

Co je pop-up okno a jak ho využít v marketingu?

Publikováno 5 min. čtení

ilustrace symbolizující použití pop-up oken na webu

Pop-up okno má primárně za cíl navázat kontakt s návštěvníkem webu. V nejlepším případě jej zaujmout na první dobrou, aby se přihlásil k odběru.

Vyskakovací okna jsou leckdy chápána jako otravná věc, která jen vyrušuje uživatele při jeho návštěvě webu. Je toto tvrzení správné? Ano i ne. Vždy totiž závisí na správném nastavení daného okna a také na stanovení vašich cílů. Při správném nastavení vám vyskakovací okna mohou pomoci získat nové leady, které se můžete pokusit konvertovat dál.

Proč pop-up okno funguje?

Statistiky ze Sumo z roku 2019 mluví jasně. Z 2 bilionů testovaných vyskakovacích oken bylo konvertováno 3,09 %. Rozumějme, že byla provedena akce ze strany návštěvníka stránky, který se přihlásil k odběru. Ta nejlepší okna, ve smyslu chytrého načasování a textu, se pohybovala okolo 9,28 %.

Nejvíce konvertovaná pop-up okna vs. průměrně konvertovaná pop-up okna.
Nejvíce konvertovaná pop-up okna vs. průměrně konvertovaná pop-up okna

Odrazíme-li se od čísel, která vycházejí z výše uvedené statistiky a pokud by vaše stránky navštívilo každý den 100 zákazníků, na kterých máte implementované vyskakovací okno, tak by se nárůst nových odběratelů mohl pohybovat kolem 92-274 za měsíc.

To byla nějaká čísla na úvod, ale stále nebyl zodpovězen důvod, proč sběrné formuláře mají tak pozitivní dopad, když je ve většině případů vlastně nikdo nemá rád?

  1. Pop-up okna mají 100% míru shlédnutí.
  2. Doručí zprávu v momentě, kdy je zákazník zapojen. To znamená, že se objeví ve chvíli, kdy se zákazník snaží udělat nějakou akci na stránce nebo se jí naopak snaží opustit.
  3. Nabízejí přidanou hodnotu.
  4. Nelze je ignorovat.

Graf zaznamenávající nárůst odběratelů před a po implementaci vyskakovacího okna.

Graf odrážející implementaci pop-up okna a nárůst odběratelů po jeho implementaci.

Jak vyskakovací okno využít v marketingu?

Díky pop-up oknům můžete svou komunikaci s klientelou rozšířit. Snažíme se tím naznačit, že nemusí cíleně sloužit k budování nové databáze, ač je to jeho hlavní úkol.

Pop-up okno a k čemu lze využít.

Díky pop-up oknům můžete návštěvníky webu informovat o nadcházejících událostech, limitovaných nabídkách, dočasném výpadku, novinkách nebo skrze ně můžete nabídnout slevu, či jakoukoli jinou přidanou hodnotu ve formě e-booku, webináře nebo tutoriálu.

Zajímají vás všechny možnosti, jak efektivně využívat Boldem ke sbírání dat, jejich využívání a osobnější komunikaci se zákazníky? Přečtěte si další informace o tom, jak využít automatizovaný marketing ve firmách s Boldem.

Na co se zaměřit při vytváření pop-up okna?

Vyskakovací okna mohou být na první pohled obtěžující. Nicméně, všechno souvisí se vším. Pokud zohledníte při jejich přípravě váš produkt/službu, vaši návštěvnost, chování zákazníků, vzhled a strukturu vašich webových stránek, tak můžete z pop-up oken vytěžit maximum. Na co si dát pozor?

Správně uchopený kontext

Můžete mít skvělé texty a celkově celý váš obsah může na první pohled vypadat úžasně. Ale! Pokud kontext není uchopen správně, vaše zpráva či sdělení nemusí mít takový dopad, jaký byste očekávali.

Čas zobrazení vyskakovacího okna

Zákazníky neobtěžuje ani tak pop-up okno, ale spíše to, že jim nedovolíte „nadechnout se“. Není nic obtěžujícího, než když zákazník navštíví stránku webu nebo e-shopu, kde má v plánu i třeba něco nakoupit a vy mu nedáte příležitost „se rozhlédnout“ a hned ho „atakujete“ vyskakovacím oknem.

Dejte svým zákazníkům čas na to, aby měli příležitost vaše stránky prozkoumat.

Zkusme se na to podívat z jiného pohledu. Místo nákupu online byste šli přímo do kamenné prodejny. Také vám hned prodavačka nebo prodavač nebudou stát těsně za zády, abyste ihned v ten daný moment nakoupili. V obchodě máte prostor se projít, porozhlédnout se, vyzkoušet si věci a případně potom i nakoupit. Proč to neudělat stejně i v onlinu a s pop-up okny? Jde to.

Nedáte-li vašim zákazníkům prostor na to, aby se na vašem webu porozhlédli a případně si přečetli i pár slov, tak nemůžete ani očekávat, že se přihlásí k odběru, případně, že nakoupí.

Jaký je správný čas pro zobrazení pop-up okna?

Věšteckou kouli bohužel nikdo z nás nemá, ale můžeme pracovat s tím, co většina z nás má. Google Analytics! Z Google Analytics můžete snadno zjistit průměrnou dobu navštívené stránky. S tím už by se dalo něco dělat, nemyslíte? Díky této informaci můžete nastavit zpožděné otevření vyskakovacího okna.

Google Analytics.

Od začátku mluvte k věci. Jasně a srozumitelně.

Hned z nadpisu by zákazníkovi mělo být jasné, čeho se pop-up okno týká. Co z toho plyne hlavně pro něj, pokud by se rozhodl, přihlásit k odběru. Sdělení podejte jasně a stručně. Stanovte si otázky a podle toho strukturujte text, který uvedete ve sběrném formuláři.

  • O co příjemce žádáte? Aby se příjemce přihlásil k odběru.
  • Co ho to bude stát? Je to zdarma nebo bude potřeba splnit další podmínky?
  • Co může očekávat z vaší strany, když se k vašemu odběru přihlásí?
  • Jak často ho budete kontaktovat a posílat mu různá sdělení?
  • Kde se koná akce. Pokud se jedná o offline akci, na kterou zvete své příznivce přes pop-up, uveďte lokaci akce.
Boldem sběrný formulář.

Osobní kouzlo

Pop-up nemusí byt jen nudné vyskakovací okno. Můžete z něj udělat vtipné sdělení, které si lidé rádi přečtou. Budou mít úsměv na tváři a pobaví je natolik, že vám svůj e-mail poskytnout hned a ještě s radostí. Jak na to? Říká se tomu kouzlo osobnosti. Že ho nemáte? Nevadí. Inspirujte se na internetu.

Boldem sběrný formulář 2

Přidaná hodnota

Přidanou hodnotou myslíme, že vašim zákazníkům nabídnete něco na oplátku za to, že vám svůj e-mail poskytli. Může to být pravidelný obsah na vašem blogu, o kterém bude příjemce informován vždy, když budete publikovat nový článek. Za e-mail ale můžete nabídnout třeba také slevu na první nákup, e-book, pozvánku na workshop nebo nějakou offline akci.

Respektujte zákazníkovo „Ne“

Pokud se zákazník rozhodne váš sběrný formulář zavřít, má na to 100% právo a vy byste jeho rozhodnutí měli respektovat. Občas se stává, že když pop-up okno zavřete, tak se vám otevře za malý moment znovu a znovu a znovu.

Respektujte zákazníkovo "ne"

Jestli je vašim cílem rozčílit zákazníky na webu hned na začátku, jdete tou správnou cestou. Předpokládáme ale, že to není váš úmysl. Takže takto ne. Jednou stačí.

CTA aneb tlačítka

Tlačítko by ve sběrném formuláři nemělo chybět. Tedy za předpokladu, že žádáte zákazníky o to, aby vám poskytli svůj e-mail. CTA by mělo být ve sběrném formuláři jen jedno, aby to pro příjemce bylo co nejjednodušší a zároveň abyste jeho pozornost neodradili něčím jiným. Například odkazy na sociální sítě.

Klára Messerschmidtová Autor: Klára Messerschmidtová
Publikováno: 20. dubna 2022

Jste připraveni?

Je to snadné. Začít můžete rovnou.

Vyzkoušejte Boldem

  • Rodina v poli
  • Muž přemýšlí v kanceláři
  • Zubařka a její pacientka
  • Tým sjíždí řeku během raftingu
  • Žena se usmívá před notebookem
  • Prodavačka v obchodě s oblečením
  • Lidé chatují na obchodní schůzce
  • Lidé, kteří se účastní konference
  • Farmář drží dýně
  • Automechanici
  • Portrét mladé ženy
customer data platform Boldem

15. července 2024

Boldem jako Customer Data Platform

Kouzelná zkratka CDP. Ostříleným markeťákům dobře známá, méně zkušení o ní už možná slyšeli, ale nedokáží si přesně představit, co se pod těmito třemi písmeny skrývá. Pojďme si tedy udělat jasno v tom, co to ta Customer Data Platform je.