Automatizovaný marketingový nástroj Boldem toho umí opravdu hodně…

… ale co to přesně znamená?

Personalizace

Buďte v komunikaci osobní

Personalizované e‑maily prokazatelně zvyšují angažovanost příjemců, vyšší míru otevření vašich sdělení a nižší šanci na zařazení zpráv mezi nevyžádanou poštu.

  • Skloňování

    Využijte inteligentní personalizaci Boldem, která u křestních jmen a příjmení automaticky rozpozná jejich pohlaví a vyskloňuje je do správných tvarů před odesláním kampaně. Vaše newslettery tak získají osobní charakter.

  • Individuální slevové kupóny

    Příjemcům můžete automaticky generovat jedinečné slevové kupóny a podtrhnout tak ještě více to, že vám na nich záleží. Kupónům můžete nastavit libovolnou platnost, a o samotné vkládání kupónů do zpráv se automaticky postará systém.

  • Svátky a výročí

    Boldem umí křestním jménům automaticky přiřadit datum, kdy mají svátek, a na základě toho pak snadno rozešlete automaticky e‑mail, ve kterém zákazníkovi nabídnete pobídku, aby u vás nakoupil.

  • Vlastní sloupce

    Mezi pokročilejší personalizační funkce pak patří možnost si ke každému příjemci, či skupině příjemců, přiřadit libovolné vlastnosti dle vašich individuálních potřeb a podle toho jim nabízet produkty a služby.

Přesné cílení

Zvyšte tržby cílením na nejcennější zákazníky

Oslovte správnou skupinu příjemců a dosáhněte svých cílů v oblasti příjmů. Boldem nabízí nástroje pro segmentaci, které umožňují cílit na zákazníky podle jejich chování a zájmů.

  • Segmentace podle chování zákazníků

    Neplýtvejte časem a penězi a nerozesílejte hromadné zprávy naslepo! Posílejte konkrétní obsah konkrétním skupinám zákazníků! Vytvořte si segmenty zákazníků podle konkrétního chování, aktivity, nebo vlastností a zaměřte se na ty, u kterých je největší pravděpodobnost, že znovu nakoupí.

  • Cílené kampaně

    Příjemce si při vytváření kampaní můžete filtrovat podle města původu, pohlaví, jména, data posledního nákupu, nebo vlastních kritérií a těmto parametrům přizpůsobit hromadné e‑maily. Společně s personalizovaným oslovením tak zákazníkům lehce ukážete, že vám na nich opravdu záleží.

  • Segmentujte pomocí formulářů

    Vytvořte si v Boldem libovolné množství formulářů, přidejte si je na svůj web a sbírejte prostřednictvím nich informace o zákaznících! Stačí vložit jeden kód z Boldem do vašeho webu či e‑shopu a formuláře se dle zadaných pravidel zobrazí všem vašim návštěvníkům. Zadané informace pak najdete přímo v účtu.

Automatické scénáře na míru

Ukažte, že svým zákazníkům rozumíte

Sledujte události a aktivitu na webu, ve vaší aplikaci, nebo na dalších platformách. Sami si určíte, které události chcete sledovat a na základě nasbíraných dat si pak vytvoříte marketingové scénáře podle vlastních potřeb.

  • Co potřebujete k vlastním událostem?

    • Dostatečný počet uživatelů webu nebo aplikace, se kterými budete prostřednictvím vlastních událostí pracovat.
    • Vydefinované události, které chcete sledovat.
    • Vývojáře, kteří umí pracovat s rozhraním API a dokážou události implementovat do kódu vaší aplikace nebo webu.
    • Účet Boldem s tarifem Profi.
  • Proč pracovat s vlastními událostmi?

    • Libovolné tagování (označování) uživatelů.
    • Rozšířená segmentace uživatelů.
    • Lepší personalizace.
    • Přesnější cílení na uživatele.
    • Vytváření automatizací na míru – nemusíte se upínat jen na předdefinované aktivity na webu.
    • Automatická aktualizace údajů – nepotřebujete nekonečné množství uživatelských sloupců, prostor s vlastními událostmi je flexibilní a upravovatelný.
    • Přehled dat je srozumitelnější.
diagram znázorňující různé informace, které lze získat od návštěvníka, aby mu bylo možné nabídnout lepší nabídky

Umělá inteligence

Na tvorbu textů už nikdy nebudete sami!

Umělá inteligence ChatGPT integrovaná přímo v editoru šablon vám ušetří spoustu práce a času, když zrovna chybí kreativita pro psaní textů. Stačí jedno kliknutí a během několika sekund obdržíte text upravený dle vašeho zadání. AI v Boldem nabízí 11 možností úpravy textu.

  • Změna formulace

    Pomocí funkce přeformulování a zlepšení textu vám ChatGPT vytvoří návrh, jak vaše sdělení říct jinak.

  • Úprava délky textu

    Nechte AI původní text prodloužit nebo zkrátit, aniž by se změnila podstata sdělení.

  • Změna stylu textu

    ChatGPT zvládne upravit původní text hned do tří stylů: profesionálního, neformálního a přátelského.

  • Zpětná vazba, analýza a brainstormování nápadů

    Když zrovna není kolega po ruce, pomůže vám s rozborem textu AI.

Automatizujte víc než jen opuštěné košíky!

Je sice pravdou, že až 70 % košíků zůstává při online nakupování opuštěných, ale při sestavování automatizací byste se neměli omezovat jen na ně. Proč? Protože Boldem pro vás dokáže dělat automaticky celou řadu dalších užitečných činností!

  • Motivovat zákazníky k dalším nákupům rozesíláním připomínek výročí a udržovat tak neustálý kontakt s existujícími zákazníky.
  • Sbírat nové kontakty z webu, aplikace, formulářů na sociálních sítích.
  • Rozesílat ze zákona povinné žádosti o pravidelný souhlas s pravidly GDPR.
  • Sledovat chování zákazníků a automaticky párovat anonymní návštěvníky s kupujícími či zaregistrovanými, pokud v budoucnu nákup či registraci dokončí.
  • Vítat nové uživatele seriálem různých zpráv s motivací k nákupu a využití služeb.
  • Hýčkat existující zákazníky, sbírat jejich názory, a zkusit je motivovat k dalším nákupům pravidelným kontaktováním.
  • Jak to funguje?

    V Boldem si snadno nastavíte automatizaci ke zpracování libovolných aktivit. Pracovat můžete buď s daty z propojené platformy, jako je například Shoptet, Upgates, WooCommerce a podobně, nebo si propojit libovolný vlastní web anebo aplikaci a pracovat s veškerými daty o chování svých návštěvníků nebo zákazníků.

    Pomocí automatizace můžete spouštět nejen rozesílky, tedy e-mailové zprávy, SMSky, sbírat kontakty, nebo aktualizovat seznamy příjemců, ale také volat webhooky, nebo dokonce spouštět jinou automatizaci.

  • Propojení Boldem s aplikací nebo webem

    Abyste mohli automatizace v Boldem využívat efektivně, je zapotřebí si váš e‑shop, web, nebo aplikaci propojit s Boldem vložením kódu nebo nainstalováním doplňku v e‑shopové platformě (Shoptet, Upgates, …). Pak už stačí jen navrhnout schéma automatizace, vytvořit jednotlivé zprávy, třeba pomocí umělé inteligence, a automatizovaný nástroj Boldem se postará o vše ostatní za vás.

    V případě pokročilých automatizací je vám vždy k dispozici asistence naší zákaznické podpory a členové vývojového týmu.

Několik scénářů pro použití automatizace

Testování

Testování až 4 různých variant předmětu, odesílatele i obsahu

Poznejte svoje publikum skrze plně automatizované A/B testování a posílejte svým příjemcům jen relevantní informace s obsahem, který na ně platí!

  • Jak to funguje?

    Modré nebo zelené tlačítko? Vy chcete modré, nadřízený chce zelené. S řešením vám pomůže A/B testování Boldem, které vybraným částem příjemců rozešle dvě verze newsletteru s různými tlačítky. Po určité době pak automaticky podle počtu kliknutí vyhodnotí, která varianta newsletteru příjemce zaujala nejvíce, a této části publika pak rozešle vítěznou verzi newsletteru. Vy se nemusíte už o nic starat, neboť proces probíhá zcela automaticky. Vám tento postup přinese větší míru otevření i prokliků.

  • K čemu je A/B testování dobré?

    A/B testování je důležité, protože pomáhá vyhnout se jevu, který se anglicky označuje zkratkou HIPPO (HIghest Paid Person’s Opinion) a jedná se o tendenci pracovníků upřednostňovat rozhodnutí osob s vyššími platy. A/B testování však tento jev potlačuje, neboť rozhoduje nikoli na základě subjektivních preferencí, ale podle toho, co je v danou chvíli pro vaše publikum nejefektivnější.

    A/B testování umožňuje testovat nejen typ tlačítek, tedy obsah, ale také až 4 varianty předmětů, nebo odesílatelů.

  • A jak na to?

    Postup je jednoduchý – vyberete si kombinaci, kterou chcete otestovat a na jak velké skupině příjemců, vložíte všechny testované varianty, nastavíte čas k vyhodnocení a vítěznou variantu pak Boldem automaticky odešle na většinový zbytek příjemců.

  • Automatické testování až 4 různých variant obsahu v e‑mailech – např. barvy, umístění tlačítek, rozložení, obrázky, text a podobně.
  • Automatické testování až 4 variant předmětů.
  • Automatické testování až 4 variant odesílatelů.
  • Teplotní mapa se zvýrazněním míst, na která příjemci klikali nejvíce.
  • Statistiky a reporty jednotlivých rozeslaných variant, včetně varianty vítězné.
Softwarový nástroj Boldem pro A/B testování emailů. Testujte 4 varianty předmětu, odesílatele a obsahu a získejte informace o svém publiku.

E-mail limiter

Inteligentní rozdělení rozesílky s velkým počtem příjemců

Záleží nám na tom, aby vám velká databáze kontaktů zbytečně nepřidělávala starosti. Proto máte v Boldem k dispozici funkci Rozdělení rozesílky.

  • K čemu je potřeba dávkování e-mailů?

    Při prvních rozesílkách v novém nástroji je u větší databáze vždy potřeba „zahřívat“. To stejné platí i pro nově importované seznamy s větším počtem příjemců. Využití najdete také při komunikaci akce, u které může zvýšený počet návštěvníků omezit fungování webu nebo při posílání oznámení, které může zatížit vaši zákaznickou podporu.

  • Kdy můžu funkci Limiteru využít?

    Limiter mají k dispozici uživatelé v účtu s tarifem Profi. Využít ho můžete při rozesílce, ve které je více než 1 000 příjemců.

ilustrace zobrazující seznam příjemců rozdělený do dvou dávek. Jeden je odeslán, druhý čeká na pozdější odeslání.

Rozhraní API

Rozesílání zpráv a marketingové funkce Boldem ve vašich aplikacích

Čím více dat do Boldem dostanete, tím snadněji s nimi můžete pracovat a tím lepší budou výsledky vašich marketingových kampaní.

  • Jak vám s tím pomůže rozhraní API?

    Abyste nemuseli data do Boldem nahrávat zdlouhavě a ručně, máte k dispozici rozhraní API, které umožňuje dvěma nebo více aplikacím vzájemně komunikovat pomocí sady definic a protokolů. V případě Boldem můžete prostřednictvím API využívat marketingové funkce přímo ve vaší aplikaci, nebo v podnikovém systému a jednoduše je automatizovat. Například:

    • importování a správa příjemců,
    • odesílání a správa transakčních e‑mailů,
    • vytváření a správa seznamů příjemců,
    • importování a správa slevových kupónů,
    • sledování stavu a správa objednávek,
    • správa košíků z e‑shopu.
  • Hotové doplňky pro e‑shopové platformy

    Rozhraní API využíváme také při přípravě doplňků pro různé e‑shopové platformy. V takovém případě nemusíte nic programovat a stačí si doplněk nainstalovat v administraci dané platformy. Aktuálně podporujeme instantní propojení s platformami Shoptet, Shopify a Upgates.

  • Webhooks

    Specifický způsob komunikace, který umožňuje odeslat na adresu URL vaší aplikace informaci okamžitě poté, co v aplikaci Boldem dojde k nějaké akci, kterou potřebujete sledovat. Může jít například o:

    • doručení transakčního e‑mailu,
    • prokliknutí odkazu transakčního e‑mailu,
    • otevření transakčního e‑mailu,
    • nedoručení e‑mailu z nezávažného či závažného důvodu (tzv. soft bounce vs. hard bounce),
    • odhlášení z transakčního e‑mailu,
    • nebo když někdo váš e‑mail označí jako nevyžádanou poštu.
  • Další možnost využití

    Rozhraní Boldem API má široké využití. Máte speciální přání? Jsme schopni vám připravit kompletní řešení na míru. Příklady řešení, na kterých jsme pracovali:

    • sběr dat z různých zdrojů do Boldem a jejich synchronizace s interním systémem zákazníka,
    • automatické importování dat ze systému SAP do Boldem,
    • implementace marketingových prvků do Salesforce,
    • zasílání PUSH oznámení do mobilní aplikace,
    • propojení pokladny na prodejně s Boldem tak, aby zákazník po nákupu obdržel rekapitulaci nákupu na e-mailovou adresu a mobilní telefon,
    • automatická segmentace zákazníků pro newslettery podle uskutečněných nákupů – jakmile zákazník v posledním roce nakoupil určitý typ výrobku, systém ho zařadí pouze do newsletterů, které tento typ výrobku nepropagují, neboť se předpokládá, že o stejný typ výrobku nebude mít zákazník nějakou dobu zájem,
    • automatizované zasílání výpisů ve formátu PDF podle vlastní šablony s automaticky generovaným QR kódem,
    • automatizované hromadné rozesílání dopisů.
API rozhraní Boldem pro integraci s webovými, mobilními nebo desktopovými aplikacemi.

Propojení

Propojení interních systémů s Boldem na míru

Boldem je flexibilní marketingový ekosystém, který lze propojit s jinými systémy. Návrh řešení pro vás rádi připravíme kompletně na míru podle vašich požadavků.

  • Jak to funguje?

    Ať už potřebujete synchronizovat kontakty se svým systémem ERP, spravovat marketingové kampaně přímo z interní aplikace CRM, nebo odesílat výpisy z účetního systému, Boldem vám vyjde vstříc.

    Zároveň nabízíme možnost lokálního řešení – Boldem můžeme nasadit přímo ve vašem podniku a veškerá data budete mít plně pod svou kontrolou a v souladu s vašimi interními směrnicemi zabezpečení.

Naplánujte si schůzku s naším obchodním konzultantem, který s vámi rád probere všechny vaše potřeby.

Transakční zprávy

Optimalizované doručování transakčních e‑mailů a SMS

Faktury, informace o objednávkách, nebo obnova hesla k účtu – to všechno jsou takzvané transakční zprávy, jejichž vzhled a způsob doručení vytváří u zákazníka pocit důvěry ve značku, která je rozesílá. Proto by měl každý provozovatel udělat maximum pro jejich bezpečné doručení.

Boldem nabízí optimalizované doručování transakčních zpráv přímo z vlastního českého cloudového systému s vysokou škálovatelností na vysoké objemy.

  • Co jsou to transakční zprávy?

    Transakční zprávy jsou automatické zprávy odesílané na základě akce provedené uživatelem ve vaší aplikaci nebo na webu. Mezi běžné typy transakčních zpráv patří například žádost o obnovení hesla, informace o vytvoření účtu, potvrzení objednávky, zaslání faktury, nebo různé oznamovací e‑maily.

  • Naprostá přizpůsobitelnost

    K vytváření transakčních zpráv využijete v Boldem uživatelsky přívětivý editor, kde můžete snadno využít personalizovaného oslovení křestním jménem či příjmením ve správném tvaru, který pro vás automaticky dosadí Boldem.

  • Možnosti využití

    Boldem za vás zařídí bezpečné a včasné doručení e‑mailů nebo zpráv SMS z vašeho e‑shopu, rezervačního systému, nebo z jiné aplikace:

    • potvrzení o nákupu či úhradě zboží či služby,
    • výpisy stavu bankovního účtu,
    • faktury za prodej, dobropisy, reklamační protokoly,
    • žádosti o obnovení hesla,
    • informace o vytvoření nového účtu,
    • potvrzení registrace nebo rezervace,
    • poděkování za nákup nebo využití služeb,
    • potvrzení přijetí reklamace.