4. prosince 2024
Mějte transakční e-maily pod kontrolou s bezpečnými SMTP servery Boldem
Zabezpečené SMTP servery Boldem zajistí spolehlivé doručení transakčních e-mailů. Mějte celý proces komunikace se zákazníky pod kontrolou
Píšeme Boldem blog
Publikováno 5 min. čtení
E-mailová databáze vám pomůže komunikovat s publikem napřímo. Což je největší výhoda e-mail marketingu. Žádný jiný marketingový nástroj vám toto nenabídne. Nicméně, abyste mohli tuto výhodu využívat, musíte mít k dispozici e-mailové adresy zákazníků.
Databáze e-mailových adres musí být však získána legální cestou v souvislosti s GDPR. Jakýkoli nákup databáze kontaktů od třetích stran je nezákonný.
Nemluvě o tom, že pokud byste se vydali touto cestou, tak vaše e-maily budou končit v nevyžádané poště nebo nebudou doručeny vůbec. Nepomůže vám to ani při budování dobrého brandu a může vám to negativně ovlivnit reputaci, která se jen velice těžko získává zpět.
Silná databáze se nevybuduje přes noc. Budete se muset obrnit trpělivostí a podniknout kroky, které vám s budováním e-mailové databáze pomohou. Které to jsou?
Pokud zaznamenáváte velký pohyb zákazníků na vašich stránkách nebo e-shopu, není nic jednoduššího, než tyto stránky přizpůsobit tak, abyste zvýšili odběr newsletterů. Toho docílíte, pokud na webu chytře umístíte sběrné formuláře. Kde a jak sběrné formuláře umístit?
Vlastníte-li e-shop zvažte, zda by se vám nevyplatilo na stránky s košíkem implementovat jednoduché a přehledné zaškrtávací pole. Zákazník se může při placení rozhodnout, že by měl zájem o vaše pravidelné nabídky a svůj e-mail vám zanechá v tomto kroku.
Máte-li na svých stránkách kontaktní formulář, nabízí se implementovat zaškrtávací pole s volbou odběru newsletterů i zde. Ve většině případů vám zákazník v rámci vyplňování kontaktního formuláře zanechá jméno, příjmení, e-mail a dotaz, na který se chce zeptat. Před odesláním zaškrtne, že souhlasí s podmínkami se zpracováním osobních údajů a právě zde je prostor pro rozšíření tohoto pole o možnost přihlásit se k odběru newsletterů.
Pokud máte na svých stránkách blog, přímo se nabízí, abyste na této stránce vytvořili pop-up okno, které se návštěvníkovi objeví po nějakém čase, co brouzdá vaším obsahem. Zájemci, kteří se dobrovolně přihlásí k pravidelným novinkám na vašem blogu, budou pravděpodobně patřit k nejcennějším čtenářům, kteří budou váš obsah sdílet a také šířit dál.
Chcete vědět, jak vám Boldem pomůže při tvorbě kvalitní databáze? Přečtěte si další informace o tom, jak využít automatizovaný marketing ve firmách s Boldem.
Používáte-li ve vašem podnikání sociální sítě, můžete jejich sílu využít pro rozšíření svého e-mailového listu. Jak rozšířit e-mailovou databázi za pomocí sociálních sítí? Nejjednodušším způsobem, jak toho docílit je, že budete budovat pravidelný obsah na těchto platformách. Vaše posty budou doplněné o odkazy na vaše stránky, blog nebo konkrétní článek.
Nastavíte-li si zároveň vyskakovací okno na vašem blogu, můžete tak dosáhnout velmi pozitivních výsledků. Okno však nenastavujte tak, že vyskočí na příjemce ihned, co vstoupí na vaše stránky. Toto nastavení by jej mohlo hned na začátku odradit. Jak správně nastavit pop-up okno a na co si dát pozor? Podívejte se na náš článek, kde jsme se tomuto tématu věnovali.
Asi každý z nás má nastaven automatický podpis u svých e-mailů. Podpis ve většině případů zahrnuje jméno, logo a kontaktní údaje, aby vás příjemce mohl kontaktovat napřímo. V tomto případě se vybízí doplnit podpis o odkaz, který příjemce nasměruje tak, aby se přihlásili k vašim newsletterům. Odkaz může směřovat na váš blog, či jakoukoli jinou stránku, kde máte nastavený sběrný formulář.
V některých případech nejsou výše uvedené možnosti realizovatelné nebo jen patříte mezi ty, kteří preferují osobní kontakt se zákazníky. Tak či tak, máme pár možností, jak využít osobní setkání k tomu, abyste rozšířili vaši databázi kontaktů.
Na každém vašem setkání se můžete svých zákazníků zeptat, zda by neměli zájem o vaše pravidelné novinky a nabídky ve formě newsletterů. Pokud budou souhlasit, můžete je požádat, aby svůj souhlas potvrdili podpisem. Bude tedy zapotřebí, abyste si připravili seznam vašich zákazníků, kterých se hodláte takto ptát.
Vlastníte-li kamennou prodejnu, můžete u pokladny ponechat prázdný formulář, kde vaši zákazníci vyplní své jméno, příjmení a e-mail v případě, že budou mít zájem o vaše newslettery. Pokud vám to finance dovolí, můžete zde místo formuláře v papírové formě použít tablet, kde bude už váš sběrný formulář. Po jeho vyplnění se automaticky kontakty přesunou do vaší databáze.
Chápeme, že žádat někoho v dnešní době o vyplnění formuláře není v některých případech slibná cesta. Především proto, že většina lidí je v neustálém shonu a nemá na nic čas. V tomto případě, pokud vám dotyčná osoba dá souhlas, můžete pořádat o vizitku a pak si vše pořešit sami.
Další z možností. Nachystejte si QR kód, který můžete mít umístěný na prodejně nebo na svých vizitkách. Zájemci se skrze něj mohou dostat na váš sběrný formulář, kde potřebné informace vyplní snadněji a rychleji. Plus v čase, který jim vyhovuje nejvíc.
Jaké kroky podstoupit, abyste měli větší šanci na rozšíření vaší databáze jsme si už řekli. Nicméně musíte svým zákazníkům něco nabídnout. Respektive jim ukázat, přesvědčit je, že určitě nebudou litovat odběru vašich newsletterů.
Kvalitní obsah, který jde v ruku v ruce se SEO, vám pomůže, aby se váš obsah objevoval na vyšších příčkách ve vyhledávání. Díky tomu dosáhnete větší návštěvnosti vašich stránek a ta může přispět k rozšíření vaší e-mailové databáze.
Jako poděkování za to, že se někdo přihlásí k odběru vašich newsletterů, můžete nabídnout menší dárek. Ten může mít více podob. Například se může jednat o e-book, webinář, případové studie, návody, dopravu zdarma nebo slevu na první nákup. Každopádně možností je mnoho a záleží jen na vás, která vám bude vyhovovat nejvíce.
Pokud na trh přicházíte s nějakou novinkou nebo exkluzivní nabídkou, můžete ji přednostně nabídnout těm, kteří o ní projeví zájem. Respektive těm, kteří se přihlásí k odběru vašich newsletterů.
4. prosince 2024
Zabezpečené SMTP servery Boldem zajistí spolehlivé doručení transakčních e-mailů. Mějte celý proces komunikace se zákazníky pod kontrolou
25. října 2024
Díky nové funkci máte přímo v aplikaci přehled o tržbách a všech důležitých statistikách e-mailových kampaní na jednom místě. Šetřete čas s Boldem.
15. července 2024
Kouzelná zkratka CDP. Ostříleným markeťákům dobře známá, méně zkušení o ní už možná slyšeli, ale nedokáží si přesně představit, co se pod těmito třemi písmeny skrývá. Pojďme si tedy udělat jasno v tom, co to ta Customer Data Platform je.