Píšeme Boldem blog

Jak budovat e-mailové databáze?

Publikováno 5 min. čtení

Jak budovat e-mailové databáze

E-mailová databáze vám pomůže komunikovat s publikem napřímo. Což je největší výhoda e-mail marketingu. Žádný jiný marketingový nástroj vám toto nenabídne. Nicméně, abyste mohli tuto výhodu využívat, musíte mít k dispozici e-mailové adresy zákazníků.

Databáze e-mailových adres musí být však získána legální cestou v souvislosti s GDPR. Jakýkoli nákup databáze kontaktů od třetích stran je nezákonný.

Budování databáze v souvislosti s GDPR.

Nemluvě o tom, že pokud byste se vydali touto cestou, tak vaše e-maily budou končit v nevyžádané poště nebo nebudou doručeny vůbec. Nepomůže vám to ani při budování dobrého brandu a může vám to negativně ovlivnit reputaci, která se jen velice těžko získává zpět.

Jak dosáhnout silné e-mailové databáze?

Silná databáze se nevybuduje přes noc. Budete se muset obrnit trpělivostí a podniknout kroky, které vám s budováním e-mailové databáze pomohou. Které to jsou?

1.      Vytvořte nejjednodušší cestu pro poskytnutí e-mailů

Optimalizace webové stránky

Pokud zaznamenáváte velký pohyb zákazníků na vašich stránkách nebo e-shopu, není nic jednoduššího, než tyto stránky přizpůsobit tak, abyste zvýšili odběr newsletterů. Toho docílíte, pokud na webu chytře umístíte sběrné formuláře. Kde a jak sběrné formuláře umístit?

  • E-shop

Vlastníte-li e-shop zvažte, zda by se vám nevyplatilo na stránky s košíkem implementovat jednoduché a přehledné zaškrtávací pole. Zákazník se může při placení rozhodnout, že by měl zájem o vaše pravidelné nabídky a svůj e-mail vám zanechá v tomto kroku.

Možnost navýšení databáze přes zaškrtávací pole v posledním kroku placení.
  • Kontaktní formulář

Máte-li na svých stránkách kontaktní formulář, nabízí se implementovat zaškrtávací pole s volbou odběru newsletterů i zde. Ve většině případů vám zákazník v rámci vyplňování kontaktního formuláře zanechá jméno, příjmení, e-mail a dotaz, na který se chce zeptat. Před odesláním zaškrtne, že souhlasí s podmínkami se zpracováním osobních údajů a právě zde je prostor pro rozšíření tohoto pole o možnost přihlásit se k odběru newsletterů.

  • Blog

Pokud máte na svých stránkách blog, přímo se nabízí, abyste na této stránce vytvořili pop-up okno, které se návštěvníkovi objeví po nějakém čase, co brouzdá vaším obsahem. Zájemci, kteří se dobrovolně přihlásí k pravidelným novinkám na vašem blogu, budou pravděpodobně patřit k nejcennějším čtenářům, kteří budou váš obsah sdílet a také šířit dál.

Budování databáze za pomocí sběrných a kontaktních formulářů, blogu, sociálních sítí aj.

Chcete vědět, jak vám Boldem pomůže při tvorbě kvalitní databáze? Přečtěte si další informace o tom, jak využít automatizovaný marketing ve firmách s Boldem.

Sociální sítě

Používáte-li ve vašem podnikání sociální sítě, můžete jejich sílu využít pro rozšíření svého e-mailového listu. Jak rozšířit e-mailovou databázi za pomocí sociálních sítí? Nejjednodušším způsobem, jak toho docílit je, že budete budovat pravidelný obsah na těchto platformách. Vaše posty budou doplněné o odkazy na vaše stránky, blog nebo konkrétní článek.

Nastavíte-li si zároveň vyskakovací okno na vašem blogu, můžete tak dosáhnout velmi pozitivních výsledků. Okno však nenastavujte tak, že vyskočí na příjemce ihned, co vstoupí na vaše stránky. Toto nastavení by jej mohlo hned na začátku odradit. Jak správně nastavit pop-up okno a na co si dát pozor? Podívejte se na náš článek, kde jsme se tomuto tématu věnovali.

Podpis v e-mailu

Asi každý z nás má nastaven automatický podpis u svých e-mailů. Podpis ve většině případů zahrnuje jméno, logo a kontaktní údaje, aby vás příjemce mohl kontaktovat napřímo. V tomto případě se vybízí doplnit podpis o odkaz, který příjemce nasměruje tak, aby se přihlásili k vašim newsletterům. Odkaz může směřovat na váš blog, či jakoukoli jinou stránku, kde máte nastavený sběrný formulář.

Osobní setkání

V některých případech nejsou výše uvedené možnosti realizovatelné nebo jen patříte mezi ty, kteří preferují osobní kontakt se zákazníky. Tak či tak, máme pár možností, jak využít osobní setkání k tomu, abyste rozšířili vaši databázi kontaktů.

Budování databáze prostřednictvím osobního setkání.
  • Osobně se zeptat na schůzce

Na každém vašem setkání se můžete svých zákazníků zeptat, zda by neměli zájem o vaše pravidelné novinky a nabídky ve formě newsletterů. Pokud budou souhlasit, můžete je požádat, aby svůj souhlas potvrdili podpisem. Bude tedy zapotřebí, abyste si připravili seznam vašich zákazníků, kterých se hodláte takto ptát.

  • Umístit prázdný formulář/tablet v prodejně

Vlastníte-li kamennou prodejnu, můžete u pokladny ponechat prázdný formulář, kde vaši zákazníci vyplní své jméno, příjmení a e-mail v případě, že budou mít zájem o vaše newslettery. Pokud vám to finance dovolí, můžete zde místo formuláře v papírové formě použít tablet, kde bude už váš sběrný formulář. Po jeho vyplnění se automaticky kontakty přesunou do vaší databáze.

  • Požádejte o vizitku

Chápeme, že žádat někoho v dnešní době o vyplnění formuláře není v některých případech slibná cesta. Především proto, že většina lidí je v neustálém shonu a nemá na nic čas. V tomto případě, pokud vám dotyčná osoba dá souhlas, můžete pořádat o vizitku a pak si vše pořešit sami.

  • QR kód

Další z možností. Nachystejte si QR kód, který můžete mít umístěný na prodejně nebo na svých vizitkách. Zájemci se skrze něj mohou dostat na váš sběrný formulář, kde potřebné informace vyplní snadněji a rychleji. Plus v čase, který jim vyhovuje nejvíc.

QR jako jedna z cest, jak rozšířit databází.

2.      Nabídněte něco na oplátku

Jaké kroky podstoupit, abyste měli větší šanci na rozšíření vaší databáze jsme si už řekli. Nicméně musíte svým zákazníkům něco nabídnout. Respektive jim ukázat, přesvědčit je, že určitě nebudou litovat odběru vašich newsletterů.

  • Skvělý obsah na blogu

Kvalitní obsah, který jde v ruku v ruce se SEO, vám pomůže, aby se váš obsah objevoval na vyšších příčkách ve vyhledávání. Díky tomu dosáhnete větší návštěvnosti vašich stránek a ta může přispět k rozšíření vaší e-mailové databáze.

  • Přidaná hodnota

Jako poděkování za to, že se někdo přihlásí k odběru vašich newsletterů, můžete nabídnout menší dárek. Ten může mít více podob. Například se může jednat o e-book, webinář, případové studie, návody, dopravu zdarma nebo slevu na první nákup. Každopádně možností je mnoho a záleží jen na vás, která vám bude vyhovovat nejvíce.

  • Včasný přístup a exkluzivní nabídka

Pokud na trh přicházíte s nějakou novinkou nebo exkluzivní nabídkou, můžete ji přednostně nabídnout těm, kteří o ní projeví zájem. Respektive těm, kteří se přihlásí k odběru vašich newsletterů.

Klára Messerschmidtová Autor: Klára Messerschmidtová
Publikováno: 28. dubna 2022

Jste připraveni?

Je to snadné. Začít můžete rovnou.

Vyzkoušejte Boldem

  • Muž přemýšlí v kanceláři
  • Lidé chatují na obchodní schůzce
  • Prodavačka v obchodě s oblečením
  • Portrét mladé ženy
  • Tým sjíždí řeku během raftingu
  • Rodina v poli
  • Zubařka a její pacientka
  • Lidé, kteří se účastní konference
  • Automechanici
  • Žena se usmívá před notebookem
  • Farmář drží dýně
Příklady scénářů pro využití vlastních událostí v Boldem

21. března 2024

Vlastní události: Využívejte data naplno

Vlastní události jsme vám představili už před dvěma týdny. Ve zkratce se jedná o úložiště v Boldem, kam si můžete ukládat jakákoliv data, která na svém webu, v aplikaci nebo na jiné platformě chcete…

Grafické znázornění příkladu automatizace na základě vlastních událostí a jejich výhod

5. března 2024

Spouštíme vlastní události Boldem

Data nad zlato. Proto jsme v Boldem spustili vlastní události, které vám výrazně usnadní personalizovanou a cílenou komunikaci se zákazníky.