Píšeme Boldem blog

Boldem jako Customer Data Platform

Publikováno 4 min. čtení

customer data platform Boldem

Kouzelná zkratka CDP. Ostříleným markeťákům dobře známá, méně zkušení o ní už možná slyšeli, ale nedokáží si přesně představit, co se pod těmito třemi písmeny skrývá. Pojďme si tedy udělat jasno v tom, co to ta Customer Data Platform je.

Co je to CDP?

Customer Data Platform je prostor, do kterého si sbíráme data o svých uživatelích z různých zdrojů – z webu, aplikace, CRM a z dalších systémů. Cílem CDP je především to, abychom měli všechna data pohromadě na jednom místě, pod jednou střechou, v jednom systému.

Profesionální CDP systém je ještě o úroveň výše a nabízí také možnost s posbíranými daty dál pracovat a vytvářet automatizované scénáře, které využijí markeťáci, obchodníci i analytici pro komunikaci směrem k zákazníkům i interně mezi sebou v rámci firmy. A právě tímhle směrem se v Boldem ubíráme. Proč?

Proč využívat CDP?

Jde o first-party cookies

Všichni víme, že 3rd party cookies jednou úplně skončí. Nikdo sice neví, kdy přesně to přijde, ale čím dříve na to budeme připraveni, tím větší výhodu pak budeme mít. A tvorba kvalitní databáze s relevantními daty bude jedním z pilířů, který bude marketing budoucnosti potřebovat.

  • Vytvoříme si kvalitní databázi
  • Budeme sledovat a sbírat relevantní data
  • Porozumíme svým zákazníkům
  • Budeme vytvářet efektivní kampaně založené na těchto datech
  • Nebudeme závislí na datech třetích stran, která stejně jednou úplně vymizí

Individuální nabídky a sdělení

Lidé chtějí mít pocit, že jsou jedineční. Že dostanou speciální nabídku, která platí jen pro ně. Potřebují vědět, že jim budeme posílat obsah s tématy, která je zajímají, že jim budeme věnovat individuální péči. A přesně to jim dopřejeme díky CDP systému, ve kterém dokážeme vytvářet automatizace s personalizovanými sděleními a individuálně segmentované kampaně na základě dříve posbíraných dat.

Komplexní pohled na zákazníka

Data se sbírají a přiřazují vždy ke konkrétní osobě. Jakmile se nám podaří získat dostatek informací, můžeme si vytvořit profil, na základě kterého lépe porozumíme tomu, kdo je náš cílový zákazník.

  • Přizpůsobíme komunikaci v našich kampaních
  • Vytvoříme efektivní kampaně
  • Vymyslíme funkční obchodní strategie
obrázek ženy prohlížející si e-shopové stránky a k ní jsou přiřazené štítky s údaji

CDP a marketingové automatizace v Boldem

Vzhledem k tomu, jakým směrem se aktuálně marketing ubírá, jsme se rozhodli, že půjdeme právě cestou Customer Data Platform. Kromě sběru a vyhodnocování dat máte také možnost tvořit marketingové kampaně a automatické scénáře založené na posbíraných datech, které vám pomohou zvyšovat konverze a tržby.

Sbírání jakýchkoliv dat z různých platforem

Boldem umí sbírat jakákoliv data z jakýchkoliv platforem. Důležité jsou dvě věci:

  1. Vědět, co chceme sledovat (nejde o to mít posbíráno obrovské množství dat, se kterým pak vlastně nevíme, co dělat).
  2. Mít platformu, ve které můžeme v kódu nastavit sledování zvolených událostí.

Takovou platformou může být klasicky web, nebo pak také mobilní či online aplikace, CRM a ERP systém, pokladní systém, formuláře apod.

Sběr anonymních dat

V Boldem se data sbírají a přiřazují ke konkrétní osobě. Pokud ji ještě nemáme identifikovanou, ukládají se k ní data pod jedinečným ID. Pořád ale víme, že jde o jednoho uživatele, nebo minimálně o jedno zařízení, pro které v naší platformě zaznamenáváme aktivitu.

Jakmile se nám povede uživatele identifikovat, všechna posbíraná data se k němu uloží i zpětně.

Automatizované scénáře a výstupy

V Boldem nejde jen o to data sbírat a vyhodnocovat, ale dál s nimi také pracovat a využívat je v rámci marketingových kampaní. Ty si poskládáte do automatizovaných scénářů, které pracují za vás, a vy už pak jen optimalizujete.

příklad automatizace s rozřazováním zákazníků a personalizovanou nabídkou v e-mailové komunikaci

Závěrečné informace a výstupy nemusí jít jen směrem ke klientovi (formou e-mailu, SMS, PUSH oznámení, In-App zprávy), ale i do interních systémů (přiřazení štítku, odeslání informací obchodníkovi, odeslání webhooku).

Přesné cílení s individuální nabídkou

Jak už jsme si řekli, každý člověk se chce cítit výjimečně. Když zákazníkovi ukážete, že mu rozumíte a budete mu posílat sdělení s individuálními nabídkami a tématy, které ho zajímají, vytvoříte si s ním hlubší vztah. Tím pádem se zvýší jeho loajalita a důvěra ke značce a mnohem pravděpodobněji u vás nakoupí, nebo využije vašich služeb.

Příklad cílení na zákazníka s oblíbenou dovolenkovou destinací

V Boldem taková sdělení vytvoříte jednoduše pomocí dynamických proměnných, kde si nastavíte, jaké informace a podle jakých podmínek se mají zobrazovat.

Data nad zlato

Správně posbíraná data jsou už teď důležitým zdrojem, který pro tvorbu úspěšných strategií a kampaní potřebujeme. A v blízké budoucnosti budou ještě důležitější. Proto je potřeba používat systém, který zařídí kompletní správu od sběru až po realizaci kampaní. A přesně to Boldem nabízí.

Kateřina Kalivodová Autor: Kateřina Kalivodová
Publikováno: 15. července 2024

Jste připraveni?

Je to snadné. Začít můžete rovnou.

Vyzkoušejte Boldem

  • Portrét mladé ženy
  • Farmář drží dýně
  • Muž přemýšlí v kanceláři
  • Prodavačka v obchodě s oblečením
  • Tým sjíždí řeku během raftingu
  • Žena se usmívá před notebookem
  • Zubařka a její pacientka
  • Rodina v poli
  • Lidé, kteří se účastní konference
  • Automechanici
  • Lidé chatují na obchodní schůzce