Blog.

Jak e-mail marketing pomáhá malým a středním firmám?

E-mail marketing patří mezi marketingové nástroje, jejichž hlavním cílem je napřímo oslovit cílovou skupinu zákazníků, a to prostřednictvím e-mailu. Mohlo by se zdát, že e-mail marketing si můžou dovolit pouze velké firmy. Nicméně, mailing není jen pro „žraloky“ disponující velkým rozpočtem, ale je vhodný pro všechny. Pro Hanku, chápejme osobu, která má svůj malý e-shop a všechno si řeší sama, tak pro Firmu, ať už malou, střední nebo velkou, s marketingovým oddělením nebo bez, tak i pro Banku nebo jakoukoli finanční instituci. Tedy i pro malé a střední firmy, a to primárně díky benefitům, které z e-mailingu plynou.

Výhody e-mail marketingu

Jaká je provozní cena?

Cena se zpravidla odvíjí od počtu kontaktů ve Vaší databázi. Závisí také na frekvenci posílaní e-mailů Vašim zákazníkům. Zpravidla se mailing řadí mezi nejlevnější varianty v online marketingu. S pozitivním dopadem na návratnost investic.

Jaká je návratnost investic (ROI)?

Mailing a návratnost investic (ROI)?

Podle statistik je ROI v e-mail marketingu čtyřikrát vyšší než u jakéhokoli jiného online marketingového nástroje. Této návratnosti je možné dosáhnout, pokud budete využívat techniky A/B testování nebo implementujete do Vašeho e-mail marketingu double opt-in.

Jak složité jsou mailingové nástroje?

E-mail marketing Vám ušetří nejen Váš čas, ale také Vaše peníze. Příprava e-mail marketingových kampaní je časově nenáročná. E-maily se dají poměrně rychle poskládat v chytrém editoru. Je možné využít automatizované e-maily, které se budou odesílat automaticky dle předem definovaných podmínek a segmentů. Případně lze použít předdefinované šablony, díky kterým máte zajištěn předpřipravený design. Z Vaší strany stačí pozměnit jen text. Případně, pokud máte možnost, lze použít i HTML e-mail. Zde je však potřeba disponovat určitými znalostmi.

Jaká je komunikace s cílovou skupinou?

E-mail marketing je jediný marketingový nástroj, se kterým můžete oslovovat Vaše zákazníky napřímo. Díky e-mailovým adresám, které máte k dispozici, můžete udržovat se zákazníky pravidelný kontakt a utužovat si tak Váš vzájemný vztah. Můžete je napřímo oslovovat s novinkami nebo různými akcemi, se kterými přicházíte na trh. Díky automatizacím, tzv. „face to face“ komunikace, můžete prakticky okamžitě reagovat na nějaký podnět ze strany zákazníka.

Jak vyhodnotit mailing?

Nejzákladnější statistiky jsou dohledatelné přímo ve Vašem účtu, ve kterém si kampaně připravujete. Díky nim si můžete sestavit obrázek o tom, jak si Vaše odeslaná kampaň u Vašich příjemců vedla.

Bavíme se zde především o informacích jako jsou:

  • Doručitelnost
  • Otevřenost
  • Proklikovost
  • Bounce

Pokud potřebujete znát podrobnější informace typu, kolik Vám daná kampaň vydělala, doporučujeme implementovat do každé kampaně UTM tagging a vytvořit si, pokud nemáte, účet v Google Analytics. Nemusíte se ničeho bát. Práce se statistikami je velmi jednoduchá, přehledná a není potřeba se něco složitě učit.

Jak zvýšit konverzní poměr v kampaních?

Ve svých kampaních můžete přímo implementovat tlačítka k akci, tzn. CTA neboli „Call To Action“, které rychlým proklikem přesměrují Vašeho zákazníka rovnou na Váš e-shop, webovky nebo článek. Pokud propagujete v e-mailu nějaké produkty nebo služby, můžete díky těmto výzvám zákazníka přímo pobídnout k jejich nákupu.

Jak na personalizaci v e-mailu?

Personalizujte

Velká výhoda e-mail marketingu. Pokud máte o Vašich zákaznících doplňující informace typu: Jméno, Příjmení, Pohlaví, Poslední nákup, Poslední produkt, který byl zakoupen, Počet celkových dokončených objednávek na e-shopu aj., nebojte se je využít! Díky nim můžete výsledky Vašeho e-mail marketingu jen zlepšit. Při využití segmentace a více přímo zacílených kampaní, vzroste nejen Vaše otevřenost, ale také proklik a s tím spojený i profit.

Nevýhody e-mail marketingu

Ač musíme přiznat, že z e-mail marketingu vyplývá více pozitiv než negativ, nechceme Vám jen mazat med kolem pusy. Pojďme si ukázat negativa, se kterými se může setkat každý z nás.  

Co stojí za nedoručitelnosti e-mailu?

Není zaručeno, že odeslaný e-mail se automaticky rovná přijatý e-mail. Zpravidla veškeré e-mail marketingové nástroje jsou schopné Vám garantovat doručitelnost ve smyslu doručení na daný mail server, nicméně pak už je to v „rukách“ mail serveru, co s takovým e-mailem udělá.

Jak zabránit spamování?

S tím přímo souvisí, jaký obsah posíláte a o to více, na jaké příjemce posíláte. Velmi doporučujeme posílat pouze na zákazníky, kteří zaručeně souhlasili, že chtějí do e-mailu dostávat Vaše novinky. Dávejte si pozor na slova, která používáte při psaní předmětu e-mailu. Ujistěte se, že se v těle e-mailu nevyskytují viditelné odkazy, že máte správný poměr textu (60 %) a obrázků (40 %), nechybí Vám textová verze e-mailu a u všech obrázků máte doplněný alternativní text. Váš e-mail můžete jednoduše zkontrolovat v nástroji mail-tester.

Jak komunikovat se zákazníky z dlouhodobého hlediska?

Pokud chcete dosáhnout Vašich stanovených cílů, je potřeba se mailingu pravidelně věnovat. See-Think-Do-Care model, o kterém jsme psali na našem blogu, Vám krásně popisuje celou cestu, jak lze se zákazníky komunikovat prostřednictvím e-mail marketingu, a to od prvního setkání, až po pravidelné nákupy zákazníků.

Závěr

E-mail marketing nabízí hodně muziky za nízké peníze.

Suma sumárum nám e-mail marketing nabízí poměrně hodně muziky za nízké peníze. Nemyslíte? Nabízí nám víc výhod než nevýhod. To je skvělé! A nevýhody lze jednoduše zvládnout, pokud budete dělat mailing pořádně a nebudete se snažit nějaké kroky obejít. Tak co jdete do toho s námi?

Na nic nečekejte a pošlete to Boldem!