Píšeme Boldem blog

Jak e-mail marketing pomáhá malým a středním firmám?

Publikováno 5 min. čtení

E-mailing pro firmy

E-mail marketing je nástroj, jehož hlavním účelem je napřímo oslovit cílovou skupinu zákazníků prostřednictvím e-mailu. Na první pohled by se mohlo zdát, že si e-mail marketing můžou dovolit pouze velké firmy. Opak je pravdou! Mailing není ani zdaleka určen jen pro „žraloky“ disponující velkým rozpočtem, ale je vhodný prakticky pro kohokoli. Jak pro Hanku, tedy osobu, která má svůj malý e-shop a všechno si řeší sama, tak pro Firmu, ať už malou, střední nebo velkou, s marketingovým oddělením nebo bez, nebo třeba pro Banku, tedy jakoukoli finanční instituci. E-mail marketing si může dovolit opravdu každý, tedy i malé a střední firmy, a to primárně díky benefitům, které z e-mailingu plynou.

E-mail marketing

Jaká je provozní cena?

Cena se zpravidla odvíjí od počtu kontaktů ve vaší databázi. Závisí také na frekvenci posílaní e-mailů zákazníkům. Zpravidla se mailing řadí mezi nejlevnější varianty v online marketingu s pozitivním dopadem na návratnost investic.

Jaká je návratnost investic (ROI)?

Mailing a návratnost investic (ROI)?

Podle statistik je ROI v e-mail marketingu čtyřikrát vyšší než u jakéhokoli jiného online marketingového nástroje. Této návratnosti je možné dosáhnout, pokud budete využívat techniky A/B testování nebo do vašeho e-mail marketingu implementujete tzv. double opt-in (ověření vlastníka e-mailové adresy).

Jak složité jsou mailingové nástroje?

E-mail marketing šetří nejen váš čas, ale také vaše peníze. Příprava e-mail marketingových kampaní je časově nenáročná. E-maily se dají poměrně rychle poskládat v chytrém editoru. Navíc můžete využít automatizované e-maily, které se budou odesílat automaticky dle předem definovaných podmíneksegmentů. Případně můžete použít předdefinované šablony s předpřipraveným designem, ve kterých stačí pouze změnit text. Případně, pokud máte možnost, lze použít i HTML e-mail. Zde je však potřeba disponovat určitými znalostmi, především kódu HTML.

Jaká je komunikace s cílovou skupinou?

E-mail marketing je jediný marketingový nástroj, pomocí kterého můžete oslovovat vaše zákazníky napřímo. Díky e-mailovým adresám, které máte k dispozici, můžete se zákazníky udržovat pravidelný kontakt a utužovat si tak váš vzájemný vztah. Můžete je napřímo oslovovat s novinkami nebo různými akcemi, se kterými přicházíte na trh. Díky automatizacím, které umožňují tzv. „face to face“ komunikaci a lepší cílení, můžete prakticky okamžitě reagovat na nějaký podnět ze strany zákazníka.

Jak vyhodnotit mailing?

Nejzákladnější statistiky jsou dohledatelné přímo ve vašem účtu, ve kterém si kampaně připravujete. Díky nim si můžete sestavit obrázek o tom, jak si odeslaná kampaň vedla u vašich příjemců.

Bavíme se zde především o informacích jako jsou:

  • míra doručení,
  • míra otevření,
  • míra prokliků,
  • míra vrácení (bounce).

Pokud potřebujete znát podrobnější statistiky, jako například kolik vám daná kampaň vydělala, doporučujeme implementovat do každé kampaně parametry UTM a vytvořit si, pokud nemáte, účet v Google Analytics. Nemusíte se ničeho bát – práce se statistikami je velmi jednoduchá, přehledná a není potřeba se něco složitě učit.

Jak zvýšit konverzní poměr v kampaních?

Ve svých kampaních můžete přímo implementovat tlačítka k akci, tzn. CTA neboli „Call To Action“, které rychlým proklikem přesměrují vašeho zákazníka rovnou na e-shop, webovky nebo článek. Pokud propagujete v e-mailu nějaké produkty nebo služby, můžete zákazníka přímo pobídnout k jejich nákupu.

Jak na personalizaci v e-mailu?

E-mail marketing a personalizace
Buďte v komunikaci osobní. Personalizujte svoje e-maily.

Velká výhoda e-mail marketingu je možnost upravit zprávu přímo na míru konkrétnímu zákazníkovi. Pokud máte o vašich zákaznících doplňující informace typu jméno, příjmení, pohlaví, poslední nákup, poslední produkt, který byl zakoupen, nebo třeba počet celkových dokončených objednávek na e-shopu, nebojte se je využít! Díky nim můžete výsledky vašeho e-mail marketingu jen zlepšit. Při využití segmentace a konkrétněji zacílených kampaní vzroste nejen míra otevření, ale také prokliků a s tím i spojený zisk. E-mail marketing bude díky tomu efektivnější.

Slabiny e-mail marketingu

Přestože e-mail marketing nabízí více pozitiv než negativ, má i svoje nedostatky. Pojďme si ukázat slabé stránky e-mail marketingu, se kterými se může setkat každý z nás.  

Co stojí za nedoručitelností e-mailů?

Není zaručeno, že odeslaný e-mail se automaticky rovná přijatý e-mail. Zpravidla veškeré e-mail marketingové nástroje jsou schopné vám garantovat doručitelnost ve smyslu doručení na daný e-mail server, nicméně pak už je to v „rukách“ daného serveru, co s takovým e-mailem udělá. V Boldem je pro nás doručitelnost jedna z priorit a v podstatě všechny odeslané e-maily jsou doručeny tam, kam mají.

Jak zabránit spamování?

Zde hraje nejdůležitější roli druh rozesílaného obsahu společně s příjemci, kterým ho distribuujete. Důrazně doporučujeme posílat zprávy pouze příjemcům, kteří zaručeně souhlasili, že chtějí do e-mailu dostávat vaše novinky (zpravodaje, speciální nabídky, či jiný druh obsahu).

Dávejte si pozor na slova, která používáte při psaní předmětu e-mailu. Ujistěte se, že v těle e-mailu neuvádíte celé adresy URL – odkazy byste vždy měli schovat pod tlačítko, nebo pod konkrétní slovo či slovní spojení. Odkazy by v ideálním případě měly vždy vést na webovou stránku umístěnou na vaší doméně, která je shodná s doménou odesílací.

Rovněž se snažte docílit správného poměru textu (60 %) a obrázků (40 %). Chybět by určitě neměla ani textová verze e-mailu a ke všem obrázkům byste měli doplnit alternativní text. Svůj e-mail můžete jednoduše zkontrolovat v nástroji mail-tester.

Jak komunikovat se zákazníky z dlouhodobého hlediska?

Pokud chcete dosáhnout stanovených cílů, je potřeba se mailingu pravidelně věnovat. Model See-Think-Do-Care, o kterém jsme psali v dřívějším článku, vám krásně popisuje celou cestu, jak lze se zákazníky komunikovat prostřednictvím e-mail marketingu, a to od prvního setkání, až po pravidelné nákupy zákazníků.

Proč začít s e-mail marketingem?

E-mail marketing nabízí hodně muziky za nízké peníze.

Suma sumárum nám e-mail marketing nabízí poměrně hodně muziky za málo peněz. Zároveň nám nepochybně přináší víc výhod než nevýhod. Veškeré nevýhody lze jednoduše zvládnout, pokud budete dělat mailing pořádně a nebudete se snažit důležité kroky obejít. Tak co, jdete do toho s námi?

Na nic nečekejte a pošlete to Boldem!

Klára Messerschmidtová, marketingová specialistka Autor: Klára Messerschmidtová
Publikováno: 5. ledna 2022

Jste připraveni?

Je to snadné. Začít můžete rovnou.

Vyzkoušejte Boldem

  • Lidé, kteří se účastní konference
  • Rodina v poli
  • Portrét mladé ženy
  • Muž přemýšlí v kanceláři
  • Tým sjíždí řeku během raftingu
  • Žena se usmívá před notebookem
  • Lidé chatují na obchodní schůzce
  • Farmář drží dýně
  • Automechanici
  • Prodavačka v obchodě s oblečením
  • Zubařka a její pacientka
Emoji_a_GIFy_v_email_marketingu

29. června 2022

Emoji a GIFy v e-mail marketingu, ano či ne?

Smajlíky, veselé obličeje, emotikony, samolepky, kaomoji, emoji, stejně jako animované GIFy jsou stále více populární a používáme je prakticky každý den. Díky nim zvládáme nejen lépe vyjadřovat emoce ve svých sděleních, ale jsme rovněž pohotovější než kdy předtím.

Světové statistiky e-mail marketingu

16. června 2022

Světové statistiky e-mail marketingu

V minulém článku jsme se zabývali problematikou měření úspěšnosti e-mail marketingových kampaní. Řekli jsme si, jaké základní metriky nabízí většina mailingových nástrojů, a že je vhodné tyto informace obohatit o statistiky z Google Analytics. V dnešním článku…

Jak měřit úspěšnost e-mail marketingu?

2. června 2022

Jak měřit úspěšnost e-mail marketingu?

Využíváte v rámci firemního komunikačního mixu e-mail marketing? Pokud ano, určitě vás zajímá, jaké jsou základní metriky e-mailingu, nebo co v e-mail marketingu znamenají pojmy dobrá míra otevření a dobrý proklik. Pojďme se na tuto problematiku podívat podrobněji. Proč sledovat…