Píšeme Boldem blog

See-Think-Do-Care model ve vztahu k mail marketingu

Publikováno 3 min. čtení

Digitální marketing pro firmy

Obchodní schéma, které mnozí z vás znají pod zkratkou STDC, zastřešuje komunikační cestu od obchodu k cílové skupině a zpět. Model STDC je známý marketingový koncept, který vám pomůže rozjet efektivní online propagaci.

Abychom celý systém pochopili správně, je potřeba nejdříve pochopit jednotlivá publika, se kterými zde pracujeme. Jejich rozdělení souvisí se čtyřmi počátečními písmeny tohoto konceptu. Pojďme si je představit:

Model STDC

S – See (vidět)

Publikum, se kterým můžete potenciálně začít pracovat. Jedná se o skupinu, která se poprvé dostává k vaší značce, produktu nebo službě. Někdo, kdo poprvé navštívil váš web nebo vás zahlédl na sociálních sítích. Jedná se o potenciální budoucí zákazníky, kteří se rozhlížejí.

T – Think (myslet)

Skupina s mírným obchodním zájmem. Zákazníci této skupiny již o vás mají nějaké povědomí a začínají přemýšlet o produktech nebo službách, které na trhu nabízíte. Jedná se o skupinu zákazníků, která by pro vás měla být velice zajímavá. Můžete na ně totiž začít cílit, nabízet jim to, co skutečně hledají a dát jim důvod, proč by u vás měli nakoupit.

D – Do (dělat)

Do této skupiny spadají všichni, kteří mají zájem od vás něco koupit, nebo už nákup uskutečnili. Důležitá a velmi oblíbená skupina, na kterou je brán největší ohled. Proč? Protože zde dochází ke konverzím! Nebo by k nim dojít mohlo. Zákazníkovi je důležité ukázat, že u vás bude celý nákupní proces plynulý a bezstarostný.

C – Care (pečovat)

Zákazníci, kteří patří do této skupiny, už u vás nakoupili a pravidelně se k vám vrací. Z toho důvodu je potřeba o ně náležitě pečovat. Z jejich strany došlo ke spříznění s vaší značkou. Můžete si gratulovat! Ale co dál? Nezapomínejte na tyto zákazníky. Pravidelný kontakt je velice důležitý. Zákazníci by měli mít pocit, že se o ně zajímáte a že jim nasloucháte. Můžete vycházet z jejich předešlých nákupů a na základě toho sestavit plán, díky kterému je oslovíte s něčím novým.

Pokud si celý model STDC zrekapitulujeme, zjistíme, že je velmi jednoduchý. Každý krok má své opodstatnění. Nejdříve musíte zaujmout a dostat vaši značku do povědomí (See). Zákazníci vás musí nejprve poznat než o vás a vašich produktech začnou vážně uvažovat (Think). Až posléze dojdou k rozhodnutí, kdy od vás něco koupí (Do). Poslední krok souvisí s vaším skutečným zájmem o vaši skutečnou cílovou skupinu a jakým způsobem se o ni staráte a udržujete s ní kontakt (Care).

V samotném závěru si řekneme, které kanály jsou pro oslovování a komunikaci se zákazníky vhodné. A hlavně, jak využívat e-mail marketing v jednotlivých fázích.

STDC model

Věříme, že vám tento článek pomohl přiblížit problematiku obchodního schématu See-Think-Do-Care, a pokud máte jakýkoli zvídavý dotaz, napište nám jej Boldem a my se s vámi rádi spojíme!

Váš tým Boldem

Mohlo by vás zajímat:

Klára Messerschmidtová Autor: Klára Messerschmidtová
Publikováno: 29. dubna 2021

Jste připraveni?

Je to snadné. Začít můžete rovnou.

Vyzkoušejte Boldem

  • Farmář drží dýně
  • Rodina v poli
  • Prodavačka v obchodě s oblečením
  • Tým sjíždí řeku během raftingu
  • Žena se usmívá před notebookem
  • Zubařka a její pacientka
  • Portrét mladé ženy
  • Lidé chatují na obchodní schůzce
  • Lidé, kteří se účastní konference
  • Automechanici
  • Muž přemýšlí v kanceláři
Příklady scénářů pro využití vlastních událostí v Boldem

21. března 2024

Vlastní události: Využívejte data naplno

Vlastní události jsme vám představili už před dvěma týdny. Ve zkratce se jedná o úložiště v Boldem, kam si můžete ukládat jakákoliv data, která na svém webu, v aplikaci nebo na jiné platformě chcete…

Grafické znázornění příkladu automatizace na základě vlastních událostí a jejich výhod

5. března 2024

Spouštíme vlastní události Boldem

Data nad zlato. Proto jsme v Boldem spustili vlastní události, které vám výrazně usnadní personalizovanou a cílenou komunikaci se zákazníky.