Píšeme Boldem blog

See-Think-Do-Care model ve vztahu k mail marketingu

Publikováno 3 min. čtení

Digitální marketing pro firmy

Obchodní schéma, které mnozí z vás znají pod zkratkou STDC, zastřešuje komunikační cestu od obchodu k cílové skupině a zpět. Model STDC je známý marketingový koncept, který vám pomůže rozjet efektivní online propagaci.

Abychom celý systém pochopili správně, je potřeba nejdříve pochopit jednotlivá publika, se kterými zde pracujeme. Jejich rozdělení souvisí se čtyřmi počátečními písmeny tohoto konceptu. Pojďme si je představit:

Model STDC

S – See (vidět)

Publikum, se kterým můžete potenciálně začít pracovat. Jedná se o skupinu, která se poprvé dostává k vaší značce, produktu nebo službě. Někdo, kdo poprvé navštívil váš web nebo vás zahlédl na sociálních sítích. Jedná se o potenciální budoucí zákazníky, kteří se rozhlížejí.

T – Think (myslet)

Skupina s mírným obchodním zájmem. Zákazníci této skupiny již o vás mají nějaké povědomí a začínají přemýšlet o produktech nebo službách, které na trhu nabízíte. Jedná se o skupinu zákazníků, která by pro vás měla být velice zajímavá. Můžete na ně totiž začít cílit, nabízet jim to, co skutečně hledají a dát jim důvod, proč by u vás měli nakoupit.

D – Do (dělat)

Do této skupiny spadají všichni, kteří mají zájem od vás něco koupit, nebo už nákup uskutečnili. Důležitá a velmi oblíbená skupina, na kterou je brán největší ohled. Proč? Protože zde dochází ke konverzím! Nebo by k nim dojít mohlo. Zákazníkovi je důležité ukázat, že u vás bude celý nákupní proces plynulý a bezstarostný.

C – Care (pečovat)

Zákazníci, kteří patří do této skupiny, už u vás nakoupili a pravidelně se k vám vrací. Z toho důvodu je potřeba o ně náležitě pečovat. Z jejich strany došlo ke spříznění s vaší značkou. Můžete si gratulovat! Ale co dál? Nezapomínejte na tyto zákazníky. Pravidelný kontakt je velice důležitý. Zákazníci by měli mít pocit, že se o ně zajímáte a že jim nasloucháte. Můžete vycházet z jejich předešlých nákupů a na základě toho sestavit plán, díky kterému je oslovíte s něčím novým.

Pokud si celý model STDC zrekapitulujeme, zjistíme, že je velmi jednoduchý. Každý krok má své opodstatnění. Nejdříve musíte zaujmout a dostat vaši značku do povědomí (See). Zákazníci vás musí nejprve poznat než o vás a vašich produktech začnou vážně uvažovat (Think). Až posléze dojdou k rozhodnutí, kdy od vás něco koupí (Do). Poslední krok souvisí s vaším skutečným zájmem o vaši skutečnou cílovou skupinu a jakým způsobem se o ni staráte a udržujete s ní kontakt (Care).

V samotném závěru si řekneme, které kanály jsou pro oslovování a komunikaci se zákazníky vhodné. A hlavně, jak využívat e-mail marketing v jednotlivých fázích.

STDC model

Věříme, že vám tento článek pomohl přiblížit problematiku obchodního schématu See-Think-Do-Care, a pokud máte jakýkoli zvídavý dotaz, napište nám jej Boldem a my se s vámi rádi spojíme!

Váš tým Boldem

Mohlo by vás zajímat:

Klára Messerschmidtová Autor: Klára Messerschmidtová
Publikováno: 29. dubna 2021

Jste připraveni?

Je to snadné. Začít můžete rovnou.

Vyzkoušejte Boldem

  • Žena se usmívá před notebookem
  • Rodina v poli
  • Muž přemýšlí v kanceláři
  • Lidé, kteří se účastní konference
  • Lidé chatují na obchodní schůzce
  • Portrét mladé ženy
  • Farmář drží dýně
  • Automechanici
  • Zubařka a její pacientka
  • Tým sjíždí řeku během raftingu
  • Prodavačka v obchodě s oblečením
customer data platform Boldem

15. července 2024

Boldem jako Customer Data Platform

Kouzelná zkratka CDP. Ostříleným markeťákům dobře známá, méně zkušení o ní už možná slyšeli, ale nedokáží si přesně představit, co se pod těmito třemi písmeny skrývá. Pojďme si tedy udělat jasno v tom, co to ta Customer Data Platform je.