Píšeme Boldem blog

Jak poslat první e-mail rozesílku přes Boldem?

Publikováno 4 min. čtení

ikona e-mailu s číslem jedna, symbolizující první odeslání, na modrofialovém pozadí s přechodem

Boldem je mailový marketing na míru a na klik. Může pomoci zvýšit konverze i podpořit brand. Segmentujte, personalizujte nebo vytvářejte obsah šitý na míru zákazníkovi. Jak na to a jak na první rozesílku? Dělejte to správně, dělejte to Boldem. Začínáme!

Jste zde poprvé? Nevadí. Boldem. Poradí!

Dejte tomu čas, Boldem Vám ho vrátí!

Bez odesílací domény to opravdu nepůjde

Cože… a to jako proč bože? Tak třeba protože:
– dělat mailing správně se vyplatí
– z Vaší práce chcete mít dobré výsledky
– reprezentujete váš brand
– chcete, aby se vám vaše investice do e-mailingu vrátila a zároveň abyste díky mailingu zvýšily konverze

Jednoduše řečeno, pokud chcete něčeho dosáhnout, musíte pro váš úspěch udělat krok vpřed. Ve vašem případě je to nejdříve založení odesílací domény.

Odesílací doména je taková doména, kterou se rozhodnete používat pro rozesílání vašich kampaní nebo transakčních e-mailů, například „boldem.cz„. Na tuto doménu jsou následně nastaveny nezbytné prvky do DNS záznamů, které cílovým e-mailovým serverům říkají, že náš systém je pověřen jménem vaší odesílací domény rozesílat e-maily.

Tak tedy dobrá, kde to nastavíme? Odesílací doménu si nastavíte ve svém účtu Boldem v části „Nastavení“ 👉 „Domény“.

Nastavení odesílací domény.
Doména nastavena

Děkujeme. Jste o krok dál k pravé zábavě. Než k ní ale přistoupíme, ještě musíme nastavit DNS záznamy.

Nastavení DNS záznamů

Pokud odesílací doménu máte nastavenou, je potřeba přejít na nastavení DNS záznamů. Ty nastavíte tam, kde je registrována Vaše doména. Pro jejich nastavení budete potřebovat znát parametry DKIM podpisu, SPF záznamu a CNAME záznamu. Veškeré tyto informace najdete ve vašem účtu Boldem v sekci „Nastavení“ 👉 „Domény“.

Jakmile dojdete do sekce „Domény“, proklikněte se přes tlačítko „Detail“ a následně pak přejděte do části „Nastavení domény“. V tuto chvíli máte před sebou veškeré potřebné informace, které pro nastavení DNS záznamů budete potřebovat.

Detail domény
Nastavení domény

Pokud jste zdatní a víte, jak a kde se DNS záznamy nastavují, bude tento krok pro vás hračka.

Patříte-li však k těm, kteří o DNS záznamech dnes slyší poprvé, nevěšte hlavu. Předejte nastavení na Vašeho programátora nebo webmastera. Na výběr máte hned ze dvou možností. Buď jim pošlete e-mail přímo z vašeho účtu nebo jim pošlete náhled v podobě odkazu.

Odeslat DNS parametry

A pokud patříte k Hance, tedy k jednotlivcům, co si chystají a připravují vše sami, předáváme vám návod, který vám s nastavením může pomoci.
Stále nic? Nevadí. Napište nám do mailu či chatu a my vás navedeme. Od toho jsme tady!
Vše ověřeno a máte zelenou? Můžete si začít hrát.

DNS záznamy ověřeny

Jak nahrát seznamy příjemců?

Jste zde poprvé? Nevadí. Boldem. Poradí!

Automatický import v Boldem

Pro automatický import je Vám k dispozici API dokumentace. Případně pokud vlastníte e-shop a ten je založen u Shoptetu, Upgates nebo na PrestaShopu, můžete využít doplněk, který zajistí automatický import nejen kontaktů, ale také informací o objednávkách a produktech.

Ruční import v Boldem

Jaký by to byl e-mail marketing bez e-mailových adres? Přejděte proto do sekce „Seznamy příjemců“ a vytvořte si nový seznam, do kterého následně naimportujete své kontakty.

Začínáte budovat svojí databázi v Boldem?

Jakmile máte seznam vytvořený, proklikněte se přes něj a naimportujte Vaše kontakty.

Vytvořte seznam příjemců v Boldem.
Import kontaktů.

V rámci importu jsou podporované formáty: .xlsx, .xls, .csv, .txt. Při importu ze souboru .xls nebo .xlsx doporučujeme odstranit všechny formáty (pozadí buněk, ohraničení, tučné písmo atd.) – v opačném případě pravděpodobně nebude možné soubor korektně zpracovat a načíst z něj data.

Máte-li takový soubor připravený, můžete se pustit do importu.

Import

Vyberte váš soubor z Vašeho počítače. Posléze Vaše kontakty uvidíte v sytému Boldem. Před importem zaškrtněte „Obsahuje hlavičky sloupců“. Tam, kde nedojde k automatickému propojení, musíte název sloupce vybrat z filtru. Pokud vše máte, můžete spustit import.

Náhled importovaných dat

Jak připravit kampaň?

Úspěšně jste nahráli seznam uživatelů? Teď konečně přichází ta pravá zábava ve formě vytváření vašich e-mailových kampaní.

Nová kampaň v Boldem
Zvolte typ pro svou kampaň

Kreativitě se meze nekladou. Nezapomeňte váš e-mail obohatit o lákavý design a jestli nejste zdatní ve Photoshopu, můžete využít volně dostupných nástrojů, kde si jednoduše a rychle vytvoříte bannery pro vaše e-maily. Jedním takovým je široce známý a osvědčený nástroj Canva. Nezapomeňte však na pravidlo 60 % textu ku 40 % obrázků. Nezaměňujte newsletter za reklamní leták!

Pravidlo 60 % text a 40 % obrázků.

Jakmile začnete vytvářet novou kampaň, v úplném úvodu na vás bude čekat prvotní nastavení kampaně, kde je potřeba vyplnit název kampaně, vybrat příjemce, nastavit e-mail odesílatele, vepsat předmět a preheader.

Předvyplňte informace o kampani

Posléze si budete moci nahrát předchystanou kampaň, kterou jste si možná vytvořili v sekci „Šablon“ nebo si novou kampaň vytvoříte rovnou v tomto kroku. Na výběr máte jak chytrý, tak WYSIWYG editor.

Načtěte první e-mail ze šablony
Vytvořte první e-mail v chytrém nebo WYSIWYG editoru

Sledujte výsledky

Sledujte statistiky a výsledky z Vašeho mailingu.

Rozeslali jste svou první kampaň? Teď vám už nezbývá nic jiného, než sledovat statistiky. Ty můžete sledovat v detailu každé rozesílky nebo v přehledu na dashboardu, který si můžete upravit dle vašich preferencí.

Doufáme, že vám tento průvodce pomohl s vaší první rozesílkou a pokud máte jakýkoli zvídavý dotaz, napište nám jej Boldem a my vám rádi odpovíme.

Klára Messerschmidtová, marketingová specialistka Autor: Klára Messerschmidtová
Publikováno: 12. ledna 2022

Jste připraveni?

Je to snadné. Začít můžete rovnou.

Vyzkoušejte Boldem

  • Tým sjíždí řeku během raftingu
  • Žena se usmívá před notebookem
  • Muž přemýšlí v kanceláři
  • Rodina v poli
  • Prodavačka v obchodě s oblečením
  • Lidé, kteří se účastní konference
  • Portrét mladé ženy
  • Zubařka a její pacientka
  • Farmář drží dýně
  • Lidé chatují na obchodní schůzce
  • Automechanici
Emoji_a_GIFy_v_email_marketingu

29. června 2022

Emoji a GIFy v e-mail marketingu, ano či ne?

Smajlíky, veselé obličeje, emotikony, samolepky, kaomoji, emoji, stejně jako animované GIFy jsou stále více populární a používáme je prakticky každý den. Díky nim zvládáme nejen lépe vyjadřovat emoce ve svých sděleních, ale jsme rovněž pohotovější než kdy předtím.

Světové statistiky e-mail marketingu

16. června 2022

Světové statistiky e-mail marketingu

V minulém článku jsme se zabývali problematikou měření úspěšnosti e-mail marketingových kampaní. Řekli jsme si, jaké základní metriky nabízí většina mailingových nástrojů, a že je vhodné tyto informace obohatit o statistiky z Google Analytics. V dnešním článku…

Jak měřit úspěšnost e-mail marketingu?

2. června 2022

Jak měřit úspěšnost e-mail marketingu?

Využíváte v rámci firemního komunikačního mixu e-mail marketing? Pokud ano, určitě vás zajímá, jaké jsou základní metriky e-mailingu, nebo co v e-mail marketingu znamenají pojmy dobrá míra otevření a dobrý proklik. Pojďme se na tuto problematiku podívat podrobněji. Proč sledovat…