Píšeme Boldem blog

Tak ten píše! 14 tipů pro efektivní e-mail copywriting

5 min. čtení

Pracovní stůl copywritera s notebookem, zápisníkem, perem, telefonem, brýlemi a rostlinou v květináči

Že je e-mail marketing báječná věc, to už mnozí víte. Také asi víte, že má velký potenciál a že jeho síla spočívá v přímém oslovení zákazníka v určitém čase a s konkrétním sdělením. Kde jinde klást důraz na kvalitní copywriting než právě zde? S velkou pravděpodobností totiž neexistuje firma, která staví zákazníka na jiné než první místo. A právě formou direct e-mailingu může svoji klientelu informovat, zásobovat novinkami, inspirovat i pobavit. Zkrátka budovat s ní vztah. 

Co je e-mail copywriting

Pojďme si na úvod pojem e-mail copywriting trošku přiblížit. Jde o proces tvorby textu e-mailových sdělení, která dokáží příjemce citlivě přesvědčit. A k čemu? Jako první se nabízí odpověď, že má přesvědčit k nákupu (přece marketing, ne?!). Ale nebuďme přízemní. Hromadná rozesílka e-mailů má daleko širší záběr.

Dřevěné tiskařské litery jsou poskládané vedle sebe do dvou řad a tvoří slovo copywriting

Tvorba copy z hlediska účelu sdělení

Jak zmiňujeme v úvodu, e-mailingem můžete navázat vztah s vašimi zákazníky. Můžete skrze něj vést dialog – to když například potřebujete vyplnit dotazník. Nebo jim formou pravidelného newsletteru můžete o sobě dávat vědět. Taky můžete v rámci prodejní akce nabídnout něco, o co určitě stojí. Stranou nesmí zůstat ani různé druhy transakčních e-mailů. Zkrátka těch druhů sdělení je mnoho. A právě kvalitně napsaný text pomůže, aby váš e-mail upoutal pozornost. 

Příprava se vyplácí

Než se dáte do samotného psaní, ujistěte se, že jste na něj dobře připravení. Sepsali jsme pro vás několik rad. Přečtěte si, na co všechno si dát pozor, co nepodcenit a co si ohlídat. Síla dobře napsaného newsletteru se pak projeví naplno. A když už tohle všechno znáte a umíte, je na čase se stejnou pečlivostí přistoupit k samotnému e-mail copywritingu. Pojďme si společně projít ta nejdůležitější doporučení, díky kterým bude váš e-mailing více než efektivní.

Větší množství barevných dopisních obálek vycházejících z notebooku jako evokace hromadné rozesílky e-mailů
Dřevěné kostky s písmeny jsou vystavěné v řadě a tvoří slovo newsletter, v pozadí rostlina v květináči

Co říct závěrem?

S trochou času, vnímavosti a citu dokáže skvělý newsletter sestavit téměř každý. A víte jak? Sledujte trendy. Zajímejte se o to, jak píšou ostatní. Ve vaší e-mailové schránce určitě nějaké poklady najdete. Nezapomeňte také, že text newsletteru musí být vždy v souladu s celkovým vyzněním marketingové komunikace dané značky či firmy. A pokud si říkáte, že na psaní moc nejste, tak jako bonus přidáváme na závěr ještě dvě rady. Napište jen to, co skutečně chcete říct – jednoduše a jasně. I to může být autorský styl copywritera. A druhá rada? Ozvěte se nám. My v Boldem totiž víme, jak potěšit oko i duši skrze pečlivě a originálně sepsaný e-mail. 

Eva Eva Maxová
6. června 2023