Velikonoce mají velkou tradici nejen u nás, ale také v okolních evropských zemích. Většina lidí tyto dny vnímá pozitivně. Kromě toho, že jsou Velikonoce křesťanským svátkem, tak symbolizují příchod jara. Pro mnoho z nás je to nejhezčí období v roce. Všechno se začíná zelenat, pučet, a to je důvod k oslavám.
Média přikládají Velikonocům nemalou pozornost, což pro e-shopy a další firmy může být přínosem. Proč? Dochází ke zvýšení prodeje a zároveň není nutné vkládat příliš mnoho prostředků do propagace.
Jak na hromadné rozesílky o Velikonocích?
Ačkoli vaše podnikání nemusí jít v ruku v ruce s Velikonocemi a máte třeba pocit, že nemáte jak zaujmout vaše publikum, tak není nikdy od věci, poslat e-mail s velikonoční tematikou. Poslat krátké přání neuškodí a může pomoci k budování silnějších vztahů s vaším zákazníkem.
🐣 Najděte v sobě kreativního ducha
Přizpůsobte vzhled e-mailových kampaní velikonočním svátkům. Veselost, barevnost a hravost by neměla v e-mailu určitě chybět. Nabízí se také, rozdělit publikum do segmentů, a pro každou skupinu vytvořit jiný design kampaně.
🐣 Zaměřte se na rodinu, jídlo a módu
Velikonoce jsou o rodinných setkáních. Až66 % lidístráví tyto dny s rodinou, kamarády nebo přáteli. Velikonoce jsou, ale také hlavně o jídle. Přiznejme si to. Navštěvujeme rodiče, prarodiče, tetičky a strýce. Pohoštění je všudypřítomné. Od sladkého až po slané, že ani naše chuťové pohárky nestíhají.
Nabízíte-li produkty do kuchyně a na vaření, zakomponujte je do těla e-mailu. Přidejte recept na pochutinu, kterou lze z těchto produktů vyhotovit a zároveň se hodí jako pokrm na velikonoční stůl.
Nicméně, s příchodem jara, máme tendenci měnit i šatník. Zimní oblečení ukládáme na „půdu“ a vytahujeme jarní, až skoro letní kousky. Případně náš šatník oživujeme o nové doplňky. Zde se přímo nabízí toto zakomponovat do e-mailu. Rady a tipy na jarní módu, která bude odrážet aktuální trendy letošního roku.
🐣 Pošlete nekomerční sdělení
Z hlediska marketingu, svátky jako jsou Vánoce nebo Velikonoce nemusíte doplňovat o propagaci vašich služeb a zboží. Kolem nás je těchto informací až přes příliš, a proto jen jednoduchá zpráva či e-mail, ve kterém svým příjemcům popřejete pohodové svátky, může přinést více ovoce než e-mail, který bude přeplněný extra nabídkami a akcemi. Naopak. Když pošlete svým příjemcům e-mail s přáním a nějakou přidanou hodnotou, bude to ta lepší varianta. Podělte se s nimi o dobrý recept nebo jarní módní kousky, které letos pofrčí.
🐣 Na nic nečekejte a připravte e-mail včas
Nejste totiž jediní, co plánují poslat velikonoční sdělení. Pokud chcete mít šanci, že zpráva bude doručena a v nejlepším případě otevřena a přečtena, tak neváhejte a pošlete ji zavčas, než to udělají jiní.
Snažte se vyhnout otřelým frázím. Dotýkejte se velikonočního tématu jen decentně a s lehkostí. Vaši příjemci dostanou před Velikonocemi a v průběhu nich spoustu dalších, obdobných zpráv. Přece nechcete zapadnout v moři těchto e-mailů. Jděte tedy opačnou cestou. Vymyslete něco originálního, čím přimějete příjemce váš e-mail otevřít.
Jaké možnosti chytrý editor Boldem nabízí?
Hra s bloky a jeho pozadím
V Boldem lze změnit barvu celého řádku nebo jen konkrétního bloku. Díky tomu máte jedinečnou možnost, jak své sdělení rozdělit, aby bylo pro příjemce co nejvíce přehledné.
Změna barvy celého řádkuZměna barvy bloku
Obrázek na pozadí a libovolný text přes něj
Nemusíte složitě řešit obrázky s textem přes Adobe Ilustrátor nebo Canvu. V Boldem vám bude stačit čistý obrázek, který si budete moci doplnit o textové pole, případně jiný obsah. Ten jednoduše vložíte do prostoru obrázku a pak už záleží čistě na vaší fantazii, jakým textem jej doplníte.
Obrázek na pozadí a libovolný text přes něj
Odpočet
Plánujete-li událost, akci nebo soutěž, můžete využít odpočet, díky kterému dáte svým příjemcům jasně najevo, kdy daná akce nebo událost končí. V našem případě video výše ukazuje na odpočtu, kolik dní zbývá do Velikonoc.
Další nové obsahové bloky
Kromě výše uvedeného odpočtu Boldem nabízí i obsahový blok video, gif, navigační lištu nebo logo.
V minulém článku jsme vám představili doplněk Boldem pro Upgates. Pojďme si ale e-shopové řešení Upgates představit o něco blíže. V rozhovoru s Martinem Pechem, obchodním ředitelem v Upgates, jsme se…
Pomocí doplňku dokážete přenášet informace z databáze svých kontaktů uložených v administraci e-shopu Upgates do Boldem. Díky tomu získáte pro své e-mailové kampaně důležité informace, které můžete použít pro segmentaci zákazníků nebo pro personalizaci rozesílek a dělat tak…
Podzim je tady v plném proudu a s ním i e-mail marketingové novinky z aplikace Boldem. K jakým změnám došlo, na jaké nové vychytávky se můžete těšit a hlavně, jak tyto nové funkce můžete využít v praxi? Nebudeme vás dlouho napínat, pojďme se…