
6. června 2023
Tak ten píše! 14 tipů pro efektivní e-mail copywriting
Vylaďte copywriting ve vašem e-mailingu k dokonalosti. Máme pro vás 14 praktických tipů, kterými by se měl řídit každý copywriter.
Píšeme Boldem blog
Publikováno 4 min. čtení
Velikonoce mají velkou tradici nejen u nás, ale také v okolních evropských zemích. Většina lidí tyto dny vnímá pozitivně. Kromě toho, že jsou Velikonoce křesťanským svátkem, tak symbolizují příchod jara. Pro mnoho z nás je to nejhezčí období v roce. Všechno se začíná zelenat, pučet, a to je důvod k oslavám.
Média přikládají Velikonocům nemalou pozornost, což pro e-shopy a další firmy může být přínosem. Proč? Dochází ke zvýšení prodeje a zároveň není nutné vkládat příliš mnoho prostředků do propagace.
Ačkoli vaše podnikání nemusí jít v ruku v ruce s Velikonocemi a máte třeba pocit, že nemáte jak zaujmout vaše publikum, tak není nikdy od věci, poslat e-mail s velikonoční tematikou. Poslat krátké přání neuškodí a může pomoci k budování silnějších vztahů s vaším zákazníkem.
Přizpůsobte vzhled e-mailových kampaní velikonočním svátkům. Veselost, barevnost a hravost by neměla v e-mailu určitě chybět. Nabízí se také, rozdělit publikum do segmentů, a pro každou skupinu vytvořit jiný design kampaně.
Velikonoce jsou o rodinných setkáních. Až 66 % lidí stráví tyto dny s rodinou, kamarády nebo přáteli. Velikonoce jsou, ale také hlavně o jídle. Přiznejme si to. Navštěvujeme rodiče, prarodiče, tetičky a strýce. Pohoštění je všudypřítomné. Od sladkého až po slané, že ani naše chuťové pohárky nestíhají.
Nabízíte-li produkty do kuchyně a na vaření, zakomponujte je do těla e-mailu. Přidejte recept na pochutinu, kterou lze z těchto produktů vyhotovit a zároveň se hodí jako pokrm na velikonoční stůl.
Nicméně, s příchodem jara, máme tendenci měnit i šatník. Zimní oblečení ukládáme na „půdu“ a vytahujeme jarní, až skoro letní kousky. Případně náš šatník oživujeme o nové doplňky. Zde se přímo nabízí toto zakomponovat do e-mailu. Rady a tipy na jarní módu, která bude odrážet aktuální trendy letošního roku.
Z hlediska marketingu, svátky jako jsou Vánoce nebo Velikonoce nemusíte doplňovat o propagaci vašich služeb a zboží. Kolem nás je těchto informací až přes příliš, a proto jen jednoduchá zpráva či e-mail, ve kterém svým příjemcům popřejete pohodové svátky, může přinést více ovoce než e-mail, který bude přeplněný extra nabídkami a akcemi. Naopak. Když pošlete svým příjemcům e-mail s přáním a nějakou přidanou hodnotou, bude to ta lepší varianta. Podělte se s nimi o dobrý recept nebo jarní módní kousky, které letos pofrčí.
Nejste totiž jediní, co plánují poslat velikonoční sdělení. Pokud chcete mít šanci, že zpráva bude doručena a v nejlepším případě otevřena a přečtena, tak neváhejte a pošlete ji zavčas, než to udělají jiní.
Snažte se vyhnout otřelým frázím. Dotýkejte se velikonočního tématu jen decentně a s lehkostí. Vaši příjemci dostanou před Velikonocemi a v průběhu nich spoustu dalších, obdobných zpráv. Přece nechcete zapadnout v moři těchto e-mailů. Jděte tedy opačnou cestou. Vymyslete něco originálního, čím přimějete příjemce váš e-mail otevřít.
V Boldem lze změnit barvu celého řádku nebo jen konkrétního bloku. Díky tomu máte jedinečnou možnost, jak své sdělení rozdělit, aby bylo pro příjemce co nejvíce přehledné.
Nemusíte složitě řešit obrázky s textem přes Adobe Ilustrátor nebo Canvu. V Boldem vám bude stačit čistý obrázek, který si budete moci doplnit o textové pole, případně jiný obsah. Ten jednoduše vložíte do prostoru obrázku a pak už záleží čistě na vaší fantazii, jakým textem jej doplníte.
Plánujete-li událost, akci nebo soutěž, můžete využít odpočet, díky kterému dáte svým příjemcům jasně najevo, kdy daná akce nebo událost končí. V našem případě video výše ukazuje na odpočtu, kolik dní zbývá do Velikonoc.
Kromě výše uvedeného odpočtu Boldem nabízí i obsahový blok video, gif, navigační lištu nebo logo.
6. června 2023
Vylaďte copywriting ve vašem e-mailingu k dokonalosti. Máme pro vás 14 praktických tipů, kterými by se měl řídit každý copywriter.
12. května 2023
Je neuvěřitelné, jak rychle čas letí. Ačkoli počasí tomu moc nenasvědčuje, jaro je v plném proudu a s ním přichází i jarní novinky. Co se odehrálo během zimních měsíců ve světě Boldem? Pohodlně se usaďte, jdeme na to! E-mail marketingové…
12. dubna 2023
Co si pohlídat, na co si dát pozor a co neopomenout, než začnete s e‑mailingem. Přehledný souhrn rad a tipů pro chytré copywritery.