Předmět je klíčový! V mnoha případech rozhoduje právě oněch pár úvodních slov o tom, jestli příjemce e-mail otevře nebo ho ponechá nedotčený.
Než začneme psát, zkuste se zamyslet, kolik takových sdělení denně dostáváte a kolik z nich vás zaujme natolik, že je otevřete? A pak je zde otázka, proč některé z nich ve skutečnosti neotevřete vůbec? Důvodů je mnoho:
Přípravě mailingu věnujete čas a úsilí, proto věříme, že je vaším cílem, aby se sdělení dostalo k co nejvíce lidem. Jak toho dosáhnout? Věříme, že vám naše rady pomohou.
Jak dosáhnout větší míry otevření e-mailů?
Proč používat preheader?
Nezapomínejte, že nejste omezeni pouze předmětem. Máte-li pocit, že potřebujete úvod ještě nějak doplnit a obohatit, využijte k tomu tzv. preheader (hlavičku, záhlaví). Právě ten slouží k těmto účelům, neboť jde o první informaci, kterou vaši příjemci uvidí a nějak na ně zapůsobí.
Dbejte však na to, aby sdělení v předmětu a preheaderu nebylo příliš dlouhé. Až 46 % všech e-mailů příjemci otevírají na mobilních zařízeních. Je důležité mailing této skutečnosti přizpůsobit.
Jak dlouhý má být předmět?
Kratší je lepší. V současné době se doporučuje 30–45 znaků. Takovým základním pravidlem je držet se 6 až 8 slov.
Trendem pro rok 2022 je psát předmět o třech slovech. Vyjádřit názor ve třech slovech určitě není jednoduché, ale ani nemožné, tak proč to nezkusit. Pojďte do toho s Boldem!
Proč pracovat se zkušební rozesílkou?
Ještě předtím, než se rozhodnete pro poslední klik, který zajistí, že vámi připravená kampaň se rozešle na stovky, tisíce, ne-li statisíce vašich zákazníků, zkuste si poslat testna soukromou adresu a následně jej otevřít v mobilním zařízení. Můžete tak snadno zjistit, zda je text dostatečně dlouhý nebo je naopak potřeba jej zkrátit.
Jaké jméno odesílatele použít?
Předmět a preheader hrají pro otevření sdělení velkou roli. Nicméně, stejně velkou roli hraje i vybraný e-mail a jméno odesílatele. Až 45 % uživatelů e-mail neotevře, pokud je odesílatel neznámý.
Cílem je vybrat název firmy nebo jméno osoby, díky němuž bude zákazníkovi hned jasné, od koho zpráva je. Vystupujete-li na veřejnosti pod konkrétním názvem a víte, že si vaši firmu zákazníci s tímto názvem spojí, použijte jej i v rámci mailingu.
Proč testovat a jak pracovat s A/B testováním?
Dle informací, 47 % markeťáků testuje své předměty, aby dosáhli lepší a větší odezvy ze strany publika. V Boldem nabízíme A/B testování, díky kterému můžete testovat mailing na vámi určené skupině lidí. Předmět, který si povede v rámci testování nejlépe, se následně použije pro zbylé publikum, na které vaše sdělení ještě nebylo odesláno.
Na co dalšího si dát pozor?
Vynechejte nadbytečná slova
Pamatujte, že místo pro text je omezené. Pokuste se tedy vyhnout zbytečným slovům, jako jsou „Ahoj“, „těší mě“, „těší nás“, „děkuji “ a podobně, která naopak můžete zakomponovat do samotného těla rozesílané zprávy.
Používejte klíčová slova
Zkuste zařadit klíčová slova, která by příjemce mohla zaujmout natolik, aby kampaň otevřeli. Klíčová slova zařaďte hned do předmětu.
Vyvolejte u zákazníků pocit zájmu
Pište formou otázek nebo nechte věty nedokončené. Vyvoláte tak u zákazníků určitou zvídavost, která může vést k větší míře otevření.
Zkontrolujte si překlepy a chyby
Stejně tak si během kontroly textu nezapomeňte zkontrolovat také předmět a preheader. Vyvarujte se jakýmkoli chybám a překlepům zejména v těchto částech. Koneckonců, je to první text, který váš příjemce uvidí. Pokud v něm ponecháte gramatické nebo pravopisné chyby, výrazně tím snížíte jeho důvěryhodnost a tím i šanci, že si příjemce vaše sdělení otevře.
Nepište KAPITÁLKAMI!
Snažte se vyvarovat psaní slov velkými písmeny a řad po sobě jdoucích vykřičníků a otazníků. Možná tak docílíte prvotní pozornosti čtenářů, ale u velké skupiny z nich povede náhodná interpunkce a slova velkými písmeny spíše k pocitu strachu a nedůvěry vaši zprávu vůbec otevřít.
Personalizace je velmi vítaná
Ukažte svým zákazníkům, že pro vás nejsou pouhým číslem. Znáte jejich jména? Využijte toho! Vložte personalizované oslovení hned na úvod. Příjemci to určitě ocení a můžete tím zvýšit míru otevření vašich kampaní.
Buďte co nejpřesnější a nejvýstižnější a vždy vycházejte z obsahu sdělení!
Kouzelná zkratka CDP. Ostříleným markeťákům dobře známá, méně zkušení o ní už možná slyšeli, ale nedokáží si přesně představit, co se pod těmito třemi písmeny skrývá. Pojďme si tedy udělat jasno v tom, co to ta Customer Data Platform je.