25. října 2024
Všechny statistiky přehledně. V Boldem nyní najdete i tržby z e-mailingu
Díky nové funkci máte přímo v aplikaci přehled o tržbách a všech důležitých statistikách e-mailových kampaní na jednom místě. Šetřete čas s Boldem.
Píšeme Boldem blog
Publikováno 6 min. čtení
Taky máte radost pokaždé, když vidíte, že si na vás někdo vzpomněl? I když je to jen automatické přání od Facebooku špatně přeloženou češtinou? Přání k svátku a narozeninám potěší každého. Bez výjimky. V rámci e-mail marketingu jsou proto automatizovaná přání k výročím hned po opuštěném košíku jedny z nejsilnějších a nejúspěšnějších kampaní, které do své strategie můžete zařadit.
Každý má rád, když vidí, že si na něj vzpomenete. Vyvolá to v člověku pocit, že na něj někdo myslí a že na něm ostatním záleží. A protože lidé jsou založeni především na emocích, je důležité, aby si vás zákazníci s nějakou emocí spojili. Ideálně pozitivní. A to přání k svátku nebo narozeninám bezesporu je.
Díky tomu si se svými zákazníky vytvoříte silný vztah založený na důvěře a s takto vytvořeným vztahem se do budoucna vždycky pracuje lépe.
Abyste ale takové kampaně mohli realizovat a zařadit do plánu, nebude vám stačit jen e-mail, který zákazník vyplnil během přihlášení k odběru newsletteru. Daleko lépe se pracuje například se zákazníky, kteří už u vás nějakou objednávku provedli. U nich máte minimálně jméno a můžete se pustit do svátkové kampaně.
V Boldem navíc nemusíte u každého jména v kalendáři ručně hledat a vyplňovat, kdy má konkrétní kontakt svátek. V systému máme integrovaný český i slovenský kalendář, takže jméno je všechno, co u nás ke svátkové kampani budete potřebovat.
Získat datum narození pro narozeninovou kampaň už je o něco složitější. Spousta lidí to může vnímat jako citlivý údaj, a ne každý ho bude chtít uvádět. V takovém případě můžete na rovinu zákazníkovi říct, proč byste jeho datum narození rádi měli v databázi.
„Dostáváte rádi dárky? My je rádi rozdáváme! Prozraďte nám, kdy slavíte narozeniny a my vám každý rok pošleme malou pozornost.“
Když člověk ví, k čemu citlivý údaj potřebujete, a navíc uvidí, že s ním nezamýšlíte nic špatného, vaše důvěryhodnost a pravděpodobnost, že vám tuto informaci sdělí, stoupne.
Výroční automatizace ale nemusí být jen o svátcích a narozeninách. Může to být například výročí prvního nákupu, výročí prvního předplatného, výročí členství v klubu. Vše záleží na tom, čemu se ve vašem podnikání věnujete a jaká data o svých uživatelích sbíráte a máte k dispozici.
Když už zákazník z předmětu a pre-headeru (náhledový text e-mailu) vidí, že mu přejete k svátku nebo k narozeninám, automaticky očekává, že uvnitř najde nějaký dárek nebo pozornost. Proto když otevře e-mail a je v něm opravdu jen textové přání, může cítit lehké zklamání.
A protože jsme si už na začátku říkali, že lidé jsou založeni především na emocích, nechceme, aby si nás zákazník spojoval se zklamáním. To pozitivní emoce rozhodně není.
Slevou nikdy nic nezkazíte. Je to sice v narozeninových a svátkových kampaních nejrozšířenější a nejoblíbenější dárek, ale pořád lepší než nic. Pokud ale chcete vystoupit z řady slevových přání, zkuste se nad tím na chvíli pozastavit a zamyslet se hlouběji.
Tvoříte například exkluzivní obsah? Nabídněte ho k narozeninám na omezenou dobu uživatelům, kteří si VIP členství neplatí. Oni uvidí, že vám na nich záleží a na druhou stranu je to může pošťouchnout a motivovat k tomu, aby si pak na další období už přístup zaplatili.
Projděte si všechny možnosti, jak můžete své zákazníky obdarovat a vyberte ten nejoriginálnější způsob, jak to udělat. Jen tak vaše zpráva ve schránce nezapadne v hromadě dalších blahopřání.
Když svému zákazníkovi přejete k svátku, určitě by mělo zaznít jeho jméno, a to ve správně vyskloňovaném tvaru. Ideálně hned v předmětu. Personalizace v jakékoliv formě bude vždy působit pozitivněji než obecně vytvořená hromadná rozesílka. A to nejen ve svátkových kampaních.
Naopak opatrní buďte u narozeninových přání. Možná to bude z vaší strany dobrý úmysl, zmínit věk, nicméně ne každý to může brát pozitivně a v některých případech může uvedení věku vyvolat u příjemce deprese. A ty v nich rozhodně vyvolávat nechcete.
Zkuste to trošku zaobalit. Vytvořte třeba speciální šablony k jubileu. Nemusíte zmiňovat zrovna konkrétní číslovku. Obyčejné „Slyšeli jsme, že tu má někdo kulatiny!“ bohatě postačí. Nezapomeňte ale na správné nastavení podmínek, ať pak nechodí přání ke kulatinám úplně všem. I těm, kteří už mají kulatiny za sebou, nebo je teprve čekají.
A tak je to i s dalšími způsoby personalizace. Zamyslete se nad tím, jaká data o zákaznících sbíráte a jak je můžete využít k co nejlepší segmentaci.
A takhle bychom mohli pokračovat dál. Možností je opravdu spousta.
Chcete vydělávat o 40 % víc, než vaše konkurence? Investujte čas a peníze do personalizace.
Předtím, než vůbec s tvorbou automatizace v samotné aplikaci začnete, je dobré mít předem jasně připravený scénář, jak bude kampaň vypadat, jaké budou jednotlivé kroky a jak budou nastavené podmínky.
Proč využívat automatizace?
Poté, co budete mít jasnou představu, vytvoříte si v editoru transakční šablonu. V případě podrobnější segmentace pak více šablon. Při vytváření a ukládání nezapomeňte v obecném nastavení zaškrtnout, že se jedná o transakční e-mail a vyplnit všechny povinné údaje.
Jakmile máte šablony hotové, můžete se pustit do sestavování samotného scénáře. Ve spouštěčích vyberete možnost „Nastane výročí data“ a přetáhnete na plátno. Editor automatizací funguje stejně jako editor šablon na principu Drag & Drop, tedy táhni a pusť. Jak bude automatizace pokračovat dál záleží na tom, jakou strategii jste zvolili.
Může to být jednoduché odeslání jednoho e-mailu pro všechny.
Může to být jednoduché odeslání segmentovaných šablon založených na podmínkách, které najdete na kartě Operátory.
Můžete po odeslání první vlny e-mailů poslat na základě podmínky připomenutí těm, kteří nenakoupili.
Nebo můžete vymyslet dokonale propracovanou automatizaci o několika krocích a podmínkách. Vše záleží čistě na vás a kreativitě se v tomto případě meze nekladou.
Podrobnější návod, který vám pomůže sestavit vaši vysněnou výroční kampaň, najdete v nápovědě →
Zajímá vás, co všechno ještě Boldem umí? Přečtěte si další informace o tom, jak využít automatizovaný marketing ve firmách s Boldem.
Šablony i scénář máte připravené, už zbývá jen poslední věc před ostrým spuštěním. Automatizaci před spuštěním pečlivě otestujte, abyste ověřili, jestli všechny kroky a podmínky fungují tak, jak mají. Jakmile je všechno otestováno, výroční automatizaci spusťte a sbírejte od svých zákazníků plusové body – automaticky a bez práce!
Přečtěte si podrobný návod, jak na testování automatizací v Boldem →
25. října 2024
Díky nové funkci máte přímo v aplikaci přehled o tržbách a všech důležitých statistikách e-mailových kampaní na jednom místě. Šetřete čas s Boldem.
15. července 2024
Kouzelná zkratka CDP. Ostříleným markeťákům dobře známá, méně zkušení o ní už možná slyšeli, ale nedokáží si přesně představit, co se pod těmito třemi písmeny skrývá. Pojďme si tedy udělat jasno v tom, co to ta Customer Data Platform je.
1. července 2024
Akční tarify Boldem na konci srpna 2024 končí. Jak to bude s cenami od 1. září?