Píšeme Boldem blog

Jak na Valentýn z pohledu e-mail marketingu?

Publikováno 3 min. čtení

Valentýn grafika

Někdo jej slaví, někdo tento den bere jako každý jiný. Ať patříte do jedné či druhé skupiny, Valentýn má dlouholetou tradici. Od starověkého římského rituálu Lupercalia, který vítal jaro, až po zvyky z viktoriánské Anglie. Pro obchodníky je 14. únor druhý nejdůležitější den v roce, hned po Vánocích. Den zamilovaných je neodmyslitelně spjat s květinami, sladkostmi a romantickou večeří pro dva.

Jak je Valentýn vnímán v Evropě?

Je pravda, že v evropských zemích není Valentýn zdaleka tak oslavován, jako je tomu například ve Velké Británii, v USA, Kanadě nebo Austrálii a na Novém Zélandě. Má to ale svou souvislost. Valentýn byl ve 20. století komerčně importován právě z USA, kde byl a stále je spjat s „valentýnkou“, což je papírové přáníčko. Skrz něj si lidé mezi sebou vyznávají lásku. Nutno podotknout, že tato tradice se u nás moc neujala. Na druhou stranu, obchodní řetězce, supermarkety, restaurace a jiná zařízení tento svátek přijali okamžitě za svůj. Několik dní před Valentýnem můžete nakoupit různé dobroty, ale i věci s valentýnskou tematikou nebo se speciální slevou, která je spojena právě s tímto dnem.  

Valentýn a číselná fakta z Česka!

👉 66 % Čechů slaví Valentýn a v průměru utratí 1 320 Kč.

👉 70 % můžu zakoupí své partnerce květiny. Do květin investují až 550 Kč.

👉 Během Valentýna se celosvětově prodá až 35 miliónů kusů bonboniér.

👉 Za romantickou večeři páry utratí v průměru 700 Kč.

Češi a Valentýn

Jak na e-mail marketing v době Valentýna?

E-mail marketingovou kampaň byste měli poslat v předstihnu před samotným Valentýnem, tedy před 14. únorem. Dejte stranou slova, která chcete předat dál a raději se více zamyslete nad tím, co Vaši zákazníci požadují. Pokud máte času na zbyt, můžete před samotou rozesílkou udělat krátký průzkum a výsledky z něj použít pro lepší zacílení.

Jak správně cílit? Segmentujte!

Pohlaví

Pro lepší interakci s Vaším publikem je nejlepší využít data, která o něm máte. Máte své příjemce rozdělené dle pohlaví? Skvělé! Valentýnskou kampaň můžete připravit tematicky pro muže a ženy. Není to nic těžkého, co myslíte? Jako inspiraci Vám nabízíme infografiku, ze které můžete krásně vyčíst, po čem ženy a muži na Valentýna touží.

Nepopulárnější dárek na Valentýna dle pohlaví

Věková kategorie

Pokud byste si chtěli ještě více pohrát a pokud máte údaje o datech narození, nestálo by za škodu kampaně rozdělit dle různých věkových kategorií. Protože páry, kterým je 40–50 let a více, preferují něco jiného než páry, kterým je okolo 20–30 let.  

Preference

Znáte nákupní chování Vašich zákazníků a ukládáte si tato data? Jestli ano, tak se Vám otevírá další možnost, jak vytvořit kampaň přímo na míru Vašim zákazníkům. Díky těmto informacím, nabídnete svým zákazníkům doplňující produkty nebo služby, které navazují na jejich předešlý nákup.

Podmínek, které v segmentaci lze použít, je nespočet. Nicméně, vše se odvíjí od Vaší databáze. Čím více informací o svých zákaznících máte, tím více možností na segmentaci se Vám nabízí.

Jak na design?

Valentýn je důležitý den z hlediska marketingu a obchodu. Kampaň, kterou plánujete posílat na Vaše zákazníky, by měla tento speciální den odrážet. Kreativní e-mail určitě zaujme Vaše příjemce. Vzhled e-mailu přizpůsobte „speciálnímu“ dni. Pro rychlou přípravu můžete například využít skvělý online dostupný nástroj canva, ve kterém si mimo jiné můžete také dohledat předdefinované šablony, které jen upravíte dle vlastního uvážení. Nejste-li kreativně zdatní, vůbec se nebojte využít strýčka Google pro inspiraci. Na internetu najdete spoustu nápadů, které můžete snadno zakomponovat do Vašich e-mailů.

Valentýn - šablony

Rekapitulace

Než se s Vámi rozloučíme, pojďme si v rychlosti zrekapitulovat jednotlivé kroky, pokud máte v plánu připravit tematicky mailing na Valentýna.

Valentýnský e-mail marketing

Doufáme, že se Vám Valentýnský speciál líbil a pokud máte jakýkoli zvídavý dotaz, napište nám jej Boldem a my Vám rádi pomůžeme.

Váš Boldem tým

Klára Messerschmidtová Autor: Klára Messerschmidtová
Publikováno: 1. února 2022

Jste připraveni?

Je to snadné. Začít můžete rovnou.

Vyzkoušejte Boldem

  • Zubařka a její pacientka
  • Farmář drží dýně
  • Automechanici
  • Rodina v poli
  • Prodavačka v obchodě s oblečením
  • Lidé chatují na obchodní schůzce
  • Portrét mladé ženy
  • Tým sjíždí řeku během raftingu
  • Žena se usmívá před notebookem
  • Lidé, kteří se účastní konference
  • Muž přemýšlí v kanceláři
customer data platform Boldem

15. července 2024

Boldem jako Customer Data Platform

Kouzelná zkratka CDP. Ostříleným markeťákům dobře známá, méně zkušení o ní už možná slyšeli, ale nedokáží si přesně představit, co se pod těmito třemi písmeny skrývá. Pojďme si tedy udělat jasno v tom, co to ta Customer Data Platform je.