Píšeme Boldem blog

Google a Yahoo zpřísňují pravidla pro hromadnou rozesílku e-mailů

4 min. čtení

Klávesnice s tlačítky Gmail, Yahoo a s tlačítkem bezpečného e-mailu s logem Boldem

Od 1. února 2024 vejdou v platnost přísnější pravidla pro hromadnou rozesílku e-mailů. Konkrétně se to týká odesílatelů, kteří na účty Gmail nebo Yahoo pošlou více než 5 000 zpráv denně. Společnost Google tím reaguje na celkový nárůst objemu rozesílaných e-mailů. Jeho dlouhodobou snahou je zvýšit bezpečnost elektronické pošty, snížit počty spamu a eliminovat další bezpečnostní rizika. Stará se o váš e-mail marketing Boldem? Pak vás nic z toho nemusí znepokojovat. Dodržení správných postupů při ověřování e-mailů, zjednodušená možnost odhlášení nebo udržení míry spamu, to vše máme ohlídané.

Dodržuj pravidla, posílíš mír

Bezpečnost je pojem, na který v pomyslném Boldem slovníku narazíte hned na první stránce. Nejde pouze o udržování veškerých dat klientů v plně zabezpečeném soukromém cloudu či o jejich zálohování na vlastním zabezpečeném hardwaru. Stejně důsledně přistupujeme i k nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR) a v neposlední řadě reflektujeme jakékoliv změny v oblasti e-mail marketingu z hlediska bezpečnosti a přívětivosti pro uživatele. Dodržování těchto pravidel je nezbytné pro zachování důvěry klientů. A o tu jde především. Co přesně tedy únor příštího roku kromě mrazíků přinese?

Lepicí bloček s poznámkami, logo Google na pozadí

5 klíčových pravidel pro zvýšení míry doručitelnosti

Aktualizace podmínek, zavádění nových pravidel či změny v zásadách jsou výbornou příležitostí pro audit vašeho e-mail marketingu. Je dobré se ujistit, zda nové podmínky splňuje a zda je stále po všech stránkách funkční a efektivní. Takže nezapomeňte, že…

  1. Kvalitní databáze je základ. Boldem to ví, proto automaticky kontroluje importované adresy. Po dokončené rozesílce také probíhá automatické odhlašování kontaktů, které jsou vyhodnoceny jako tzv. hardbounce.
  2. Segmentace v e-mailingu vede ke správné personalizaci a tím víc je komunikace relevantní.
  3. Předmět i text e-mailu má být jasný, stručný, poutavý a správně napsaný. Když to nejde na povel, pomůže vám umělá inteligence v e-mailovém editoru.
  4. Před odesláním hromadného e-mailu je důležité provést testování. Ověřte, jak bude vypadat v různých e-mailových klientech a zkontrolujte, zda neprochází jako spam.
  5. Klíčové je spolupracovat s kvalitním poskytovatelem e-mail marketingových služeb. Jeho infrastruktura je postavena tak, aby dodržovala veškeré standardy a předpisy, a tím minimalizovala riziko, že e-maily budou označeny jako spam. Což vám v Boldem můžeme zaručit.
Grafika s modrým pozadím, obálka s logem Boldem naznačující e-mail, seznam příjemců, růstová křivka

Bezpečnější e-maily, účinnější marketing

S ohledem na fakt, že mnoho malwarových a phishingových útoků začíná e-mailem, je zavedení přísnějších pravidel přímo žádoucí. Příjemcům elektronické pošty zaručují mnohem bezpečnější prostředí, na druhou stranu pro e-mail marketéry se to zpočátku může zdát jako výzva. Ve výsledku na tom ale získají všichni. Spokojený příjemce rovná se spokojený odesílatel.

Eva Eva Maxová
24. listopadu 2023