Od 1. února 2024 vejdou v platnost přísnější pravidla pro hromadnou rozesílku e-mailů. Konkrétně se to týká odesílatelů, kteří na účty Gmail nebo Yahoo pošlou více než 5 000 zpráv denně. Společnost Google tím reaguje na celkový nárůst objemu rozesílaných e-mailů. Jeho dlouhodobou snahou je zvýšit bezpečnost elektronické pošty, snížit počty spamu a eliminovat další bezpečnostní rizika. Stará se o váš e-mail marketing Boldem? Pak vás nic z toho nemusí znepokojovat. Dodržení správných postupů při ověřování e-mailů, zjednodušená možnost odhlášení nebo udržení míry spamu, to vše máme ohlídané.
Dodržuj pravidla, posílíš mír
Bezpečnost je pojem, na který v pomyslném Boldem slovníku narazíte hned na první stránce. Nejde pouze o udržování veškerých dat klientů v plně zabezpečeném soukromém cloudu či o jejich zálohování na vlastním zabezpečeném hardwaru. Stejně důsledně přistupujeme i k nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR) a v neposlední řadě reflektujeme jakékoliv změny v oblasti e-mail marketingu z hlediska bezpečnosti a přívětivosti pro uživatele. Dodržování těchto pravidel je nezbytné pro zachování důvěry klientů. A o tu jde především. Co přesně tedy únor příštího roku kromě mrazíků přinese?

5 klíčových pravidel pro zvýšení míry doručitelnosti
Aktualizace podmínek, zavádění nových pravidel či změny v zásadách jsou výbornou příležitostí pro audit vašeho e-mail marketingu. Je dobré se ujistit, zda nové podmínky splňuje a zda je stále po všech stránkách funkční a efektivní. Takže nezapomeňte, že…
- Kvalitní databáze je základ. Boldem to ví, proto automaticky kontroluje importované adresy. Po dokončené rozesílce také probíhá automatické odhlašování kontaktů, které jsou vyhodnoceny jako tzv. hardbounce.
- Segmentace v e-mailingu vede ke správné personalizaci a tím víc je komunikace relevantní.
- Předmět i text e-mailu má být jasný, stručný, poutavý a správně napsaný. Když to nejde na povel, pomůže vám umělá inteligence v e-mailovém editoru.
- Před odesláním hromadného e-mailu je důležité provést testování. Ověřte, jak bude vypadat v různých e-mailových klientech a zkontrolujte, zda neprochází jako spam.
- Klíčové je spolupracovat s kvalitním poskytovatelem e-mail marketingových služeb. Jeho infrastruktura je postavena tak, aby dodržovala veškeré standardy a předpisy, a tím minimalizovala riziko, že e-maily budou označeny jako spam. Což vám v Boldem můžeme zaručit.

Bezpečnější e-maily, účinnější marketing
S ohledem na fakt, že mnoho malwarových a phishingových útoků začíná e-mailem, je zavedení přísnějších pravidel přímo žádoucí. Příjemcům elektronické pošty zaručují mnohem bezpečnější prostředí, na druhou stranu pro e-mail marketéry se to zpočátku může zdát jako výzva. Ve výsledku na tom ale získají všichni. Spokojený příjemce rovná se spokojený odesílatel.