Píšeme Boldem blog

Spouštíme vlastní události Boldem

Publikováno 5 min. čtení

Grafické znázornění příkladu automatizace na základě vlastních událostí a jejich výhod

Co takhle mít vlastní prostor, kam se budou ukládat veškerá data a záznamy o uživatelích vašeho webu nebo aplikace, se kterými pak budete pracovat v marketingových kampaních a automatizacích podle aktuálních potřeb a přání?

Přesně takové místo najdete v Boldem.

Co jsou vlastní události a proč jsme tuto funkci vytvořili?

Vlastní události jsou prostor, který vám umožní vydefinovat si jakoukoliv událost, kterou chcete na svém webu, v aplikaci nebo na jiné platformě sledovat. Nejste omezeni již vytvořenými a předpřipravenými událostmi, jako tomu bylo doposud. Vymyslet si můžete opravdu cokoliv.

Na mezinárodním trhu už tuto možnost velcí hráči využívají. Tvoří díky tomu pokročilejší a účinnější automatické scénáře. A my jsme se rozhodli, že je na čase udělat tuto službu dostupnější i pro domácí týmy.

Příklady scénářů pro vlastní události (pravidelný zákazník, oblíbená služba, preference), lidé a hotelový pokoj na pozadí

Jak vlastní události v Boldem fungují?

V rámci vlastních událostí rozlišujeme pojmy “vlastní události” a “agregáty” . V technickém jazyce jsou agregáty sumarizace vlastních událostí, v lidském jazyce si vlastní událost představte jako účtenku od nákupu a agregáty jako součty jednotlivých položek na účtence.

Proces vlastních událostí a agregátů

  1. Události se vytvoří ve zdrojovém kódu platformy.
  2. Automaticky se uloží do účtu Boldem ke konkrétnímu návštěvníkovi, který provede akci.
  3. Data z těchto událostí se průběžně ukládají a aktualizují u všech uživatelů, kteří definovanou akci provedou.
  4. Informace dál využíváte pro své marketingové kampaně v Boldem.
grafické znázornění procesu vlastních událostí

Využiji vlastní události Boldem?

Vlastní události jsou pokročilou funkcí, která je efektivní a přináší výsledky za určitých podmínek. Abychom vám pomohli při rozhodování, jestli jsou vhodné právě pro váš byznys, připravili jsme jednoduchý checklist:

  • Mám širokou cílovou skupinu, kterou potřebuji segmentovat.
  • Chci každý segment oslovovat personalizovanou nabídkou.
  • Mám v týmu člověka, který dokáže aplikovat události do kódu.
  • Mám nebo plánuji účet Boldem s tarifem Profi.

Pokud jste u všech bodů odpověděli ano, jsou vlastní události ideální funkcí pro váš automatizovaný marketing.

V čem konkrétně mi vlastní události pomohou?

Než přišly na scénu vlastní události, segmentovali jste v Boldem pomocí předdefinovaných podmínek a uživatelských sloupců. Pokud vám stačí základní scénáře a nepotřebujete rozšířenější a sofistikovanější automatizace, segmentace pomocí uživatelských sloupců a přednastavené aktivity vám úplně stačí.

Pokud ale máte v hlavě scénáře, které jdou za hranice a vyžadují flexibilitu, vlastní události Boldem jsou ideální řešení!

Jak vypadá marketingový život s vlastními událostmi?

  • Se svými zákazníky komunikujete efektivněji.
  • Tvoříte si automatizace na míru – možnosti scénářů jsou díky vlastním událostem omezené jen vaší kreativitou.
  • Získáte o uživateli podrobnější informace, na základě kterých pak lépe segmentujete a personalizujete.
  • Vaše cílení na uživatele je přesnější.
grafické znázornění výhod používání vlastních událostí

Informace o splnění událostí se ukládá k identifikovaným i anonymním návštěvníkům vašeho webu nebo aplikace. Pokud událost splní anonymní uživatel a po nějaké době se přihlásí nebo dokončí registraci, informace se uloží i zpětně.

Využití vlastních událostí v praxi

Teorie už bylo dost a teď se pojďme společně podívat na pár nejčastějších příkladů scénářů vlastních událostí.

E-shop: Zájem o zboží s určitým parametrem

Automatizace pro uživatele, kteří mají pravděpodobně zájem o zboží s určitým parametrem.

Zájem definujeme například tak, že si uživatel prohlédne minimálně 5 produktů, které mají společný parametr (např. tvrdost nebo zahnutí čepele u hokejek) za posledních 24 hodin. Chceme ho oslovit a motivovat k nákupu. Zároveň ale není žádoucí oslovovat tímto způsobem ty, kteří už nákup provedli. Proto v podmínce vyloučíme uživatele, kteří už tento typ produktu po prohlédnutí nakoupili.

Pokud uživatel splní všechny podmínky, automaticky se mu odešle personalizovaný e-mail se speciální nabídkou pro produkty, které si prohlížel.

Tento scénář má samozřejmě i širší využití. Nemusí se jednat jen o parametry, ale o typ zboží konkrétní značky nebo produktové řady, destinace v případě zájezdů, jazyk v případě jazykových kurzů a podobně.

Ubytovací zařízení: Pravidelný návštěvník

Poděkování zákazníkům, kteří se pravidelně vrací do vašeho ubytovacího zařízení.

V tomto scénáři uživatel splní podmínku minimálního počtu návštěv. Například byl ubytovaný více než 3krát za poslední 3 roky, což znamená, že se každý rok pravidelně vrací. Tomuto uživateli se automaticky přiřadí tag „Pravidelný návštěvník“.

14 dní po skončení posledního pobytu se automaticky odešle e-mail s poděkováním a motivací k dalšímu ubytování napřesrok – například sleva nebo služba zdarma při dalším pobytu.

Tento scénář můžete opět využít i v jiném odvětví, dá se například aplikovat i pro zábavní centra nebo aquaparky.

Taxislužby a přepravy osob: Věrnostní program

Výhody pro zákazníky, kteří utratili určitou částku.

Určíme si minimální částku a případně minimální počet jízd, které uživatel musí splnit pro to, aby byl zařazen do věrnostního programu. Zároveň nastavíme období, za které tyto podmínky musí uživatel splnit. Například: Za poslední 3 měsíce uskutečnil uživatel alespoň 10 jízd a celkem za ně utratil minimálně 3 500 Kč.

Při splnění všech podmínek se uživateli automaticky přiřadí tag „VIP“, zákazníkovi se v jeho profilu přepočítají ceny a přijde mu SMS nebo jiná forma upozornění s informací o zařazení do věrnostního programu a slevy na další jízdy.

Stejný scénář jednoduše aplikujete i na e-shop s tím rozdílem, že počet jízd vyměníte za počet objednávek. Hrát si tu můžete i s různými úrovněmi věrnostního programu podle utracené částky a zákazníky si například rozdělovat do skupin „VIP 1“, „VIP 2“, VIP 3“ a podobně.

grafické znázornění automatického scénáře pro pravidelného zákazníka, který vede ke zvýšení počtu konverzí

Jak s vlastními událostmi Boldem začít

Vlastní události jsou řešení na míru. Než je začnete pro své marketingové automatizace v Boldem využívat, je potřeba se spojit s naším obchodním zástupcem. S ním proberete všechny možnosti a následně se pustíme do realizace.

Zajímá vás, co všechno ještě Boldem umí? Přečtěte si další informace o tom, jak využít automatizovaný marketing ve firmách s Boldem.

Kateřina Kalivodová Autor: Kateřina Kalivodová
Publikováno: 5. března 2024

Jste připraveni?

Je to snadné. Začít můžete rovnou.

Vyzkoušejte Boldem

  • Automechanici
  • Lidé, kteří se účastní konference
  • Žena se usmívá před notebookem
  • Zubařka a její pacientka
  • Portrét mladé ženy
  • Lidé chatují na obchodní schůzce
  • Tým sjíždí řeku během raftingu
  • Prodavačka v obchodě s oblečením
  • Farmář drží dýně
  • Muž přemýšlí v kanceláři
  • Rodina v poli
Příklady scénářů pro využití vlastních událostí v Boldem

21. března 2024

Vlastní události: Využívejte data naplno

Vlastní události jsme vám představili už před dvěma týdny. Ve zkratce se jedná o úložiště v Boldem, kam si můžete ukládat jakákoliv data, která na svém webu, v aplikaci nebo na jiné platformě chcete…

Umělá inteligence v Boldem

13. září 2023

Máte už taky umělou inteligenci? A mohli bychom ji vidět?

AI v e-mailingu už dávno není sci-fi. ChatGPT využívají marketéři pro efektivnější práci s textem už od začátku boomu. Díky integrované funkci AI v šablonovém editoru Boldem se e-mailingu otevírají další, nové možnosti.