Co takhle mít vlastní prostor, kam se budou ukládat veškerá data a záznamy o uživatelích vašeho webu nebo aplikace, se kterými pak budete pracovat v marketingových kampaních a automatizacích podle aktuálních potřeb a přání?
Přesně takové místo najdete v Boldem.
Co jsou vlastní události a proč jsme tuto funkci vytvořili?
Vlastní události jsou prostor, který vám umožní vydefinovat si jakoukoliv událost, kterou chcete na svém webu, v aplikaci nebo na jiné platformě sledovat. Nejste omezeni již vytvořenými a předpřipravenými událostmi, jako tomu bylo doposud. Vymyslet si můžete opravdu cokoliv.
Na mezinárodním trhu už tuto možnost velcí hráči využívají. Tvoří díky tomu pokročilejší a účinnější automatické scénáře. A my jsme se rozhodli, že je na čase udělat tuto službu dostupnější i pro domácí týmy.
V rámci vlastních událostí rozlišujeme pojmy “vlastní události” a “agregáty” . V technickém jazyce jsou agregáty sumarizace vlastních událostí, v lidském jazyce si vlastní událost představte jako účtenku od nákupu a agregáty jako součty jednotlivých položek na účtence.
Proces vlastních událostí a agregátů
Události se vytvoří ve zdrojovém kódu platformy.
Automaticky se uloží do účtu Boldem ke konkrétnímu návštěvníkovi, který provede akci.
Data z těchto událostí se průběžně ukládají a aktualizují u všech uživatelů, kteří definovanou akci provedou.
Informace dál využíváte pro své marketingové kampaně v Boldem.
Využiji vlastní události Boldem?
Vlastní události jsou pokročilou funkcí, která je efektivní a přináší výsledky za určitých podmínek. Abychom vám pomohli při rozhodování, jestli jsou vhodné právě pro váš byznys, připravili jsme jednoduchý checklist:
Mám širokou cílovou skupinu, kterou potřebuji segmentovat.
Chci každý segment oslovovat personalizovanou nabídkou.
Mám v týmu člověka, který dokáže aplikovat události do kódu.
Mám nebo plánuji účet Boldem s tarifem Profi.
Pokud jste u všech bodů odpověděli ano, jsou vlastní události ideální funkcí pro váš automatizovaný marketing.
Než přišly na scénu vlastní události, segmentovali jste v Boldem pomocí předdefinovaných podmínek a uživatelských sloupců. Pokud vám stačí základní scénáře a nepotřebujete rozšířenější a sofistikovanější automatizace, segmentace pomocí uživatelských sloupců a přednastavené aktivity vám úplně stačí.
Pokud ale máte v hlavě scénáře, které jdou za hranice a vyžadují flexibilitu, vlastní události Boldem jsou ideální řešení!
Jak vypadá marketingový život s vlastními událostmi?
Se svými zákazníky komunikujete efektivněji.
Tvoříte si automatizace na míru – možnosti scénářů jsou díky vlastním událostem omezené jen vaší kreativitou.
Získáte o uživateli podrobnější informace, na základě kterých pak lépe segmentujete a personalizujete.
Vaše cílení na uživatele je přesnější.
Informace o splnění událostí se ukládá k identifikovaným i anonymním návštěvníkům vašeho webu nebo aplikace. Pokud událost splní anonymní uživatel a po nějaké době se přihlásí nebo dokončí registraci, informace se uloží i zpětně.
Teorie už bylo dost a teď se pojďme společně podívat na pár nejčastějších příkladů scénářů vlastních událostí.
E-shop: Zájem o zboží s určitým parametrem
Automatizace pro uživatele, kteří mají pravděpodobně zájem o zboží s určitým parametrem.
Zájem definujeme například tak, že si uživatel prohlédne minimálně 5 produktů, které mají společný parametr (např. tvrdost nebo zahnutí čepele u hokejek) za posledních 24 hodin. Chceme ho oslovit a motivovat k nákupu. Zároveň ale není žádoucí oslovovat tímto způsobem ty, kteří už nákup provedli. Proto v podmínce vyloučíme uživatele, kteří už tento typ produktu po prohlédnutí nakoupili.
Pokud uživatel splní všechny podmínky, automaticky se mu odešle personalizovaný e-mail se speciální nabídkou pro produkty, které si prohlížel.
Tento scénář má samozřejmě i širší využití. Nemusí se jednat jen o parametry, ale o typ zboží konkrétní značky nebo produktové řady, destinace v případě zájezdů, jazyk v případě jazykových kurzů a podobně.
Ubytovací zařízení: Pravidelný návštěvník
Poděkování zákazníkům, kteří se pravidelně vrací do vašeho ubytovacího zařízení.
V tomto scénáři uživatel splní podmínku minimálního počtu návštěv. Například byl ubytovaný více než 3krát za poslední 3 roky, což znamená, že se každý rok pravidelně vrací. Tomuto uživateli se automaticky přiřadí tag „Pravidelný návštěvník“.
14 dní po skončení posledního pobytu se automaticky odešle e-mail s poděkováním a motivací k dalšímu ubytování napřesrok – například sleva nebo služba zdarma při dalším pobytu.
Tento scénář můžete opět využít i v jiném odvětví, dá se například aplikovat i pro zábavní centra nebo aquaparky.
Taxislužby a přepravy osob: Věrnostní program
Výhody pro zákazníky, kteří utratili určitou částku.
Určíme si minimální částku a případně minimální počet jízd, které uživatel musí splnit pro to, aby byl zařazen do věrnostního programu. Zároveň nastavíme období, za které tyto podmínky musí uživatel splnit. Například: Za poslední 3 měsíce uskutečnil uživatel alespoň 10 jízd a celkem za ně utratil minimálně 3 500 Kč.
Při splnění všech podmínek se uživateli automaticky přiřadí tag „VIP“, zákazníkovi se v jeho profilu přepočítají ceny a přijde mu SMS nebo jiná forma upozornění s informací o zařazení do věrnostního programu a slevy na další jízdy.
Stejný scénář jednoduše aplikujete i na e-shop s tím rozdílem, že počet jízd vyměníte za počet objednávek. Hrát si tu můžete i s různými úrovněmi věrnostního programu podle utracené částky a zákazníky si například rozdělovat do skupin „VIP 1“, „VIP 2“, VIP 3“ a podobně.
Vlastní události jsou řešení na míru. Než je začnete pro své marketingové automatizace v Boldem využívat, je potřeba se spojit s naším obchodním zástupcem. S ním proberete všechny možnosti a následně se pustíme do realizace.
Ve Webkompletu často vytváříme webové stránky pro klienty, zejména na WordPressu. Tento CMS (Content Management System) vám umožňuje snadno spravovat svůj web i bez pokročilých znalostí programování. Při auditech různých webových stránek si však často všímáme, že práce…