Píšeme Boldem blog

Google a Yahoo zpřísňují pravidla pro hromadnou rozesílku e-mailů

Publikováno 4 min. čtení

Klávesnice s tlačítky Gmail, Yahoo a s tlačítkem bezpečného e-mailu s logem Boldem

Od 1. února 2024 vejdou v platnost přísnější pravidla pro hromadnou rozesílku e-mailů. Konkrétně se to týká odesílatelů, kteří na účty Gmail nebo Yahoo pošlou více než 5 000 zpráv denně. Společnost Google tím reaguje na celkový nárůst objemu rozesílaných e-mailů. Jeho dlouhodobou snahou je zvýšit bezpečnost elektronické pošty, snížit počty spamu a eliminovat další bezpečnostní rizika. Stará se o váš e-mail marketing Boldem? Pak vás nic z toho nemusí znepokojovat. Dodržení správných postupů při ověřování e-mailů, zjednodušená možnost odhlášení nebo udržení míry spamu, to vše máme ohlídané.

Dodržuj pravidla, posílíš mír

Bezpečnost je pojem, na který v pomyslném Boldem slovníku narazíte hned na první stránce. Nejde pouze o udržování veškerých dat klientů v plně zabezpečeném soukromém cloudu či o jejich zálohování na vlastním zabezpečeném hardwaru. Stejně důsledně přistupujeme i k nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR) a v neposlední řadě reflektujeme jakékoliv změny v oblasti e-mail marketingu z hlediska bezpečnosti a přívětivosti pro uživatele. Dodržování těchto pravidel je nezbytné pro zachování důvěry klientů. A o tu jde především. Co přesně tedy únor příštího roku kromě mrazíků přinese?

  1. Ověření odesílatele hromadných e-mailů pomocí zavedených protokolů
    Zásadním požadavkem na odesílatele hromadných e-mailů je ověření pomocí zavedených protokolů: SPF (Sender Policy Framework), DKIM (DomainKeys Identified Mail) nebo DMARC (Domain-based Message Authentication, Reporting, and Conformance). Takový ověřovací proces je zárukou, že e-maily pocházejí z důvěryhodného zdroje. Díky digitálnímu podpisu v odeslané zprávě může server příjemce ověřit, zda je skutečně odesílatel tím, za koho se vydává. Zkrátka důvěřuj, ale nejdřív ověřuj. V Boldem bez nastavení těchto parametrů e-mailovou kampaň nepošlete – první bod tedy s námi máte pokrytý. Pokud si nevíte rady, mrkněte do nápovědy, jak nastavit SPF, DKIM a DMARC záznamy.
  2.  

  3. Odhlášení odběru jedním kliknutím
    Aby měl příjemce e-mailu pocit stoprocentní kontroly nad komunikací, musíme mu umožnit co nejjednodušší formu odhlášení z odběru newsletterů. Zkrátka odhlášení na jeden klik bez jakýchkoliv dalších překážek. Odesílatel musí navíc zajistit, aby žádost byla zpracována nejpozději do dvou dnů. I tento bod máme v Boldem pojištěný anti-spamovou kontrolou, která probíhá před odesláním každé e-mailingové kampaně – bez odhlašovacího tlačítka v šabloně vás robot k rozeslání nepustí.
  4.  

  5. Udržování nízké míry nevyžádané pošty
    Další způsob, jakým Google bojuje proti nevyžádaným e-mailům, je požadavek na odesílatele, aby udržoval nízkou míru e-mailů, které jsou příjemci vyhodnoceny jako spam, a to pod hranici 0,3 %. Jinak hrozí, že odesílatel nebude moci nadále do těchto schránek svoje e-maily doručovat. Ideální je udržet hranici do 0,1 %. Tato data si odesílatel může pohlídat díky službě Google Postmaster Tools, která poskytne základní přehledy o důležitých metrikách v souvislosti s doručitelností.
Lepicí bloček s poznámkami, logo Google na pozadí

5 klíčových pravidel pro zvýšení míry doručitelnosti

Aktualizace podmínek, zavádění nových pravidel či změny v zásadách jsou výbornou příležitostí pro audit vašeho e-mail marketingu. Je dobré se ujistit, zda nové podmínky splňuje a zda je stále po všech stránkách funkční a efektivní. Takže nezapomeňte, že…

  1. Kvalitní databáze je základ. Boldem to ví, proto automaticky kontroluje importované adresy. Po dokončené rozesílce také probíhá automatické odhlašování kontaktů, které jsou vyhodnoceny jako tzv. hardbounce.
  2. Segmentace v e-mailingu vede ke správné personalizaci a tím víc je komunikace relevantní.
  3. Předmět i text e-mailu má být jasný, stručný, poutavý a správně napsaný. Když to nejde na povel, pomůže vám umělá inteligence v e-mailovém editoru.
  4. Před odesláním hromadného e-mailu je důležité provést testování. Ověřte, jak bude vypadat v různých e-mailových klientech a zkontrolujte, zda neprochází jako spam.
  5. Klíčové je spolupracovat s kvalitním poskytovatelem e-mail marketingových služeb. Jeho infrastruktura je postavena tak, aby dodržovala veškeré standardy a předpisy, a tím minimalizovala riziko, že e-maily budou označeny jako spam. Což vám v Boldem můžeme zaručit.
Grafika s modrým pozadím, obálka s logem Boldem naznačující e-mail, seznam příjemců, růstová křivka

Bezpečnější e-maily, účinnější marketing

S ohledem na fakt, že mnoho malwarových a phishingových útoků začíná e-mailem, je zavedení přísnějších pravidel přímo žádoucí. Příjemcům elektronické pošty zaručují mnohem bezpečnější prostředí, na druhou stranu pro e-mail marketéry se to zpočátku může zdát jako výzva. Ve výsledku na tom ale získají všichni. Spokojený příjemce rovná se spokojený odesílatel.

Eva Maxová Autor: Eva Maxová
Publikováno: 24. listopadu 2023

Jste připraveni?

Je to snadné. Začít můžete rovnou.

Vyzkoušejte Boldem

  • Portrét mladé ženy
  • Tým sjíždí řeku během raftingu
  • Žena se usmívá před notebookem
  • Farmář drží dýně
  • Muž přemýšlí v kanceláři
  • Lidé chatují na obchodní schůzce
  • Rodina v poli
  • Zubařka a její pacientka
  • Prodavačka v obchodě s oblečením
  • Automechanici
  • Lidé, kteří se účastní konference
customer data platform Boldem

15. července 2024

Boldem jako Customer Data Platform

Kouzelná zkratka CDP. Ostříleným markeťákům dobře známá, méně zkušení o ní už možná slyšeli, ale nedokáží si přesně představit, co se pod těmito třemi písmeny skrývá. Pojďme si tedy udělat jasno v tom, co to ta Customer Data Platform je.