Píšeme Boldem blog

5 důvodů, proč se e-mailing vyplatí

Publikováno 4 min. čtení

5 důvodů, proč se e-mailing vyplatí

Máte napnuté rozpočty a vedení po vás chce škrty v marketingovém rozpočtu? My vám nabízíme 5 důvodů, proč se e-mailing vyplatí podporovat i v těchto dobách.

5 důvodů, proč se e-mailing vyplatí:

  1. Vysoká návratnost investic
  2. E-mailing máte pod kontrolou
  3. Návaznost na inbound marketing
  4. Marketing bez bariér
  5. E-mail versus sociální média

1. Vysoká návratnost investic

Nejen v dobách, kdy se utahují opasky, chcete mít co nejlepší výkon vašich investic. Návratnost investic, nebo chcete-li ROI (Return on investment), si snadno vypočítáte během pár vteřin:

ROI = (výnos – investice) / investice * 100

Výsledkem rovnice ROI je procentuální hodnota. Když se rozhlédnete po paletě marketingových činností, objevíte že v popředí všech stojí e-mail marketing. Z dostupných dat se můžeme dočíst, že 1 dolar vynaložený na e-mail marketing v USA přinese zadavateli výnos v průměrné výši 36–38 dolarů. Tedy ROI v rozmezí 3 600–3 800 %.

2. E-mailing máte pod kontrolou

Máte to ve svých rukách. Jiné marketingové činnosti jsou často závislé na celé řadě proměnných, které neovlivníte. V případě optimalizací webů pro vyhledávače (SEO) se může změnit vyhledávací algoritmus, v rámci reklam placených za kliknutí (PPC) vás může konkurence přeplatit, a vztah s veřejností (PR) ovlivníte jen do určité úrovně. Nic z toho se vám s e-mail marketingem nestane.

E-mailovou databázi klientů máte jen a pouze vy. Můžete své publikum segmentovat. Komunikovat jen to, co se vám vyplatí. Víte, kolik za to platíte a snadno změříte výsledný efekt. Co se dá snadno měřit, to se dá i snadno řídit.

3. Návaznost na inbound marketing

Inbound marketing kombinuje rysy vztahového a direct marketingu. Využívá blogování, SEO, komunikace na sociálních sítích. Podstatou je tvorba relevantního obsahu, který automaticky přivede potenciálního zákazníka až k vám.

Jakmile potenciálního zákazníka zaujmete obsahem a přivedete k sobě na web, je na čase mířit ke konverzi. Nejčastějším způsobem je vyplnění kontaktního formuláře. To je moment, kdy získáte jeho kontaktní údaje a můžete mu zasílat sdělení, která posílí vaše podnikání.

Pro tuto komunikaci se vám víc než cokoliv jiného osvědčí právě e-mail marketing. E-mailům lidé důvěřují a přímá komunikace skrze ně vede k dobrým výsledkům. Posílání hromadných e-mailů a newsletterů lze efektivně zautomatizovat a můžete tak se zákazníkem posilovat vztah i bez velkých nákladů na straně zdrojů.

Jakub Holešínský v diskuzi s klienty Boldem
Jakub Holešínský v diskuzi s klienty Boldem

4. Marketing bez bariér

Nastartovat e-mail marketing není obtížné. Se základním nastavením si snadno poradí váš správce sítě, nebo vám službu obratem nastavíme my. Pak už je cesta volná a stačí jen nachystat e-mail, který chcete zákazníkům poslat.

V Boldem editoru šablon je to otázka několika minut. I jako nezkušený uživatel zvládnete vytvořit zprávu, která zaujme a přinese kýžený výsledek. Nepotřebujete k tomu vývojářské oddělení, ani řadu odborníků. E-mailing od Boldem je bezbariérová záležitost.

5. E-mail versus sociální média

Omezovat náklady v době, kdy se začíná šetřit, může být dramatická chyba. Je to situace, kdy víc než dříve bojujete o svůj kousek na slunci. Díky marketingu jste vidět a sbíráte zákazníky, které by jinak ulovila vaše konkurence.

Představte si situaci, kdy vy marketing omezíte, ale váš přímý konkurent to neudělá. Co se stane? Sníží se mu náklady a zároveň získá zákazníky, kteří by jinak byli na vaší straně. To asi nechcete, viďte?

Obdobně se tento příklad dá přenést mezi jednotlivé strategie, které v marketingu používáte. Ideální je při prvním ochlazení trhu nešlapat zprudka na brzdu rozpočtu. Pokud ale není zbytí, dělejte to tam, kde vás to nebude bolet na straně výnosů.

Jako příklad si vezměme náklady na sociální média. Abyste sdělení doručili všem potřebným příjemcům, musíte je podpořit propagací. Tedy odpracovat obsah a ještě zaplatit za to, aby ho někdo viděl. To se vám s e-mail marketingem nestane. Je to vaše databáze kontaktů. Je to váš komunikační kanál. Vaše výrazná šance, jak investice do marketingu maximálně zúročit.

Chcete vylepšit výkon vašeho stávajícího e-mailingu? Pojďte do toho s námi! Zde najdete víc než 10 důvodů k e-mailingu s Boldem.

Ondřej Soldán Marketingový manažer Autor: Ondřej
Publikováno: 18. května 2022

Jste připraveni?

Je to snadné. Začít můžete rovnou.

Vyzkoušejte Boldem

  • Portrét mladé ženy
  • Automechanici
  • Prodavačka v obchodě s oblečením
  • Žena se usmívá před notebookem
  • Lidé, kteří se účastní konference
  • Zubařka a její pacientka
  • Tým sjíždí řeku během raftingu
  • Muž přemýšlí v kanceláři
  • Rodina v poli
  • Lidé chatují na obchodní schůzce
  • Farmář drží dýně
Emoji_a_GIFy_v_email_marketingu

29. června 2022

Emoji a GIFy v e-mail marketingu, ano či ne?

Smajlíky, veselé obličeje, emotikony, samolepky, kaomoji, emoji, stejně jako animované GIFy jsou stále více populární a používáme je prakticky každý den. Díky nim zvládáme nejen lépe vyjadřovat emoce ve svých sděleních, ale jsme rovněž pohotovější než kdy předtím.

Světové statistiky e-mail marketingu

16. června 2022

Světové statistiky e-mail marketingu

V minulém článku jsme se zabývali problematikou měření úspěšnosti e-mail marketingových kampaní. Řekli jsme si, jaké základní metriky nabízí většina mailingových nástrojů, a že je vhodné tyto informace obohatit o statistiky z Google Analytics. V dnešním článku…

Jak měřit úspěšnost e-mail marketingu?

2. června 2022

Jak měřit úspěšnost e-mail marketingu?

Využíváte v rámci firemního komunikačního mixu e-mail marketing? Pokud ano, určitě vás zajímá, jaké jsou základní metriky e-mailingu, nebo co v e-mail marketingu znamenají pojmy dobrá míra otevření a dobrý proklik. Pojďme se na tuto problematiku podívat podrobněji. Proč sledovat…