25. října 2024
Všechny statistiky přehledně. V Boldem nyní najdete i tržby z e-mailingu
Díky nové funkci máte přímo v aplikaci přehled o tržbách a všech důležitých statistikách e-mailových kampaní na jednom místě. Šetřete čas s Boldem.
Píšeme Boldem blog
Publikováno 4 min. čtení
Máte napnuté rozpočty a vedení po vás chce škrty v marketingovém rozpočtu? My vám nabízíme 5 důvodů, proč se e-mailing vyplatí podporovat i v těchto dobách.
Nejen v dobách, kdy se utahují opasky, chcete mít co nejlepší výkon vašich investic. Návratnost investic, nebo chcete-li ROI (Return on investment), si snadno vypočítáte během pár vteřin:
ROI = (výnos – investice) / investice * 100
Výsledkem rovnice ROI je procentuální hodnota. Když se rozhlédnete po paletě marketingových činností, objevíte že v popředí všech stojí e-mail marketing. Z dostupných dat se můžeme dočíst, že 1 dolar vynaložený na e-mail marketing v USA přinese zadavateli výnos v průměrné výši 36–38 dolarů. Tedy ROI v rozmezí 3 600–3 800 %.
Máte to ve svých rukách. Jiné marketingové činnosti jsou často závislé na celé řadě proměnných, které neovlivníte. V případě optimalizací webů pro vyhledávače (SEO) se může změnit vyhledávací algoritmus, v rámci reklam placených za kliknutí (PPC) vás může konkurence přeplatit, a vztah s veřejností (PR) ovlivníte jen do určité úrovně. Nic z toho se vám s e-mail marketingem nestane.
E-mailovou databázi klientů máte jen a pouze vy. Můžete své publikum segmentovat. Komunikovat jen to, co se vám vyplatí. Víte, kolik za to platíte a snadno změříte výsledný efekt. Co se dá snadno měřit, to se dá i snadno řídit.
Inbound marketing kombinuje rysy vztahového a direct marketingu. Využívá blogování, SEO, komunikace na sociálních sítích. Podstatou je tvorba relevantního obsahu, který automaticky přivede potenciálního zákazníka až k vám.
Jakmile potenciálního zákazníka zaujmete obsahem a přivedete k sobě na web, je na čase mířit ke konverzi. Nejčastějším způsobem je vyplnění kontaktního formuláře. To je moment, kdy získáte jeho kontaktní údaje a můžete mu zasílat sdělení, která posílí vaše podnikání.
Pro tuto komunikaci se vám víc než cokoliv jiného osvědčí právě e-mail marketing. E-mailům lidé důvěřují a přímá komunikace skrze ně vede k dobrým výsledkům. Posílání hromadných e-mailů a newsletterů lze efektivně zautomatizovat a můžete tak se zákazníkem posilovat vztah i bez velkých nákladů na straně zdrojů.
Nastartovat e-mail marketing není obtížné. Se základním nastavením si snadno poradí váš správce sítě, nebo vám službu obratem nastavíme my. Pak už je cesta volná a stačí jen nachystat e-mail, který chcete zákazníkům poslat.
V Boldem editoru šablon je to otázka několika minut. I jako nezkušený uživatel zvládnete vytvořit zprávu, která zaujme a přinese kýžený výsledek. Nepotřebujete k tomu vývojářské oddělení, ani řadu odborníků. E-mailing od Boldem je bezbariérová záležitost.
Omezovat náklady v době, kdy se začíná šetřit, může být dramatická chyba. Je to situace, kdy víc než dříve bojujete o svůj kousek na slunci. Díky marketingu jste vidět a sbíráte zákazníky, které by jinak ulovila vaše konkurence.
Představte si situaci, kdy vy marketing omezíte, ale váš přímý konkurent to neudělá. Co se stane? Sníží se mu náklady a zároveň získá zákazníky, kteří by jinak byli na vaší straně. To asi nechcete, viďte?
Obdobně se tento příklad dá přenést mezi jednotlivé strategie, které v marketingu používáte. Ideální je při prvním ochlazení trhu nešlapat zprudka na brzdu rozpočtu. Pokud ale není zbytí, dělejte to tam, kde vás to nebude bolet na straně výnosů.
Jako příklad si vezměme náklady na sociální média. Abyste sdělení doručili všem potřebným příjemcům, musíte je podpořit propagací. Tedy odpracovat obsah a ještě zaplatit za to, aby ho někdo viděl. To se vám s e-mail marketingem nestane. Je to vaše databáze kontaktů. Je to váš komunikační kanál. Vaše výrazná šance, jak investice do marketingu maximálně zúročit.
Chcete vylepšit výkon vašeho stávajícího e-mailingu? Pojďte do toho s námi! Zde najdete víc než 10 důvodů k e-mailingu s Boldem.
E-mail marketing je základ. Boldem ale nabízí mnohem víc. Přečtěte si další informace o tom, jak využít automatizovaný marketing ve firmách s Boldem.
25. října 2024
Díky nové funkci máte přímo v aplikaci přehled o tržbách a všech důležitých statistikách e-mailových kampaní na jednom místě. Šetřete čas s Boldem.
15. července 2024
Kouzelná zkratka CDP. Ostříleným markeťákům dobře známá, méně zkušení o ní už možná slyšeli, ale nedokáží si přesně představit, co se pod těmito třemi písmeny skrývá. Pojďme si tedy udělat jasno v tom, co to ta Customer Data Platform je.
1. července 2024
Akční tarify Boldem na konci srpna 2024 končí. Jak to bude s cenami od 1. září?