Píšeme Boldem blog

Back to school kampaň

Publikováno 4 min. čtení

Back to school kampaň

Silných kampaní v období okurkové sezóny není mnoho. Po smršti tipů na grilování či vybavení k vodě zavládne prázdnota z blížícího se školního roku. Právě proto se nyní podíváme na kampaň, která startuje o prázdninách, byť je její téma spíše školní. Zpátky do školy nebo chcete-li Back to school.

Kdy?

Přijde vám, že se kampaně na návrat do školy spouští zase o něco dřív než loni? Nezdá se vám to. Co na tom, že právě začaly prázdniny. Ty utečou jako voda na Ohři a vy byste si měli být jistí, že máte vše potřebné pro nový školní rok.

Obecně kampaně Back to school startují v polovině prázdnin. Odezní první výzvy na grilování, vybavení k vodě a přijde na řadu starost o to, co bude, až se vrátíme z posledního prázdninového víkendu. Začátek, nebo půlka srpna jsou tedy víc než vhodné pro spuštění kampaně. Pokud budete posílat mailing, podívejte se na tipy jak na e-mail marketingovou kampaň.

Co?

Jaké produkty je vhodné propagovat v rámci kampaně Zpátky do školy? Školní potřeby jsou jasná volba. Napadlo vás ale, kolik se při příležitosti návratu do školy prodá oblečení, nebo třeba elektroniky? Ano, je to tak. Oblečení, obuv a doplňky dělají 36 % a třeba veškerá elektronika spolu s počítači tvoří téměř 40 % celkových tržeb z kampaní zaměřujících se na událost návratu do školních lavic. Stačí se letmo podívat na následující graf a budete mít jasno.

Za co se nejvíc utrácí před začátkem školního roku:

Jak?

Představujte svůj produkt ve světle toho, jak jej lidé používají v kontextu běžného školního dne.

Místo toho, abyste jen vystavovali produkty, předveďte své zboží tak, aby oslovovalo především zákazníky, kteří řeší poprázdninový návrat do školy. Dobrým způsobem, jak toho dosáhnout, je poukázat na to, jak mohou školáci používat vaše produkty ve škole.

Zároveň se snažte produkty provázat, anebo zasadit do prostředí běžného školního nebo učebního prostředí. Například propojujte psací potřeby s nábytkem jako je pracovní stůl, nebo třeba židle. Stejně tak lze kombinovat oblečení s batohy a obuví. Popusťte fantazii své uzdu a určitě najdete to pravé ořechové.

Sledujte trendy. Pokud vašimi školáky hýbe vlna Pokémonů, propagujte svoje produkty tímto směrem. Když máte pouzdro s Pikachu, nemusíte to dvakrát překombinovávat, ale v případě, že máte „neutrální“ pouzdro, tak je fajn jej zasadit do kulis tohoto trendu. Někdy stačí přidat kartičku, nebo položit pouzdro na stůl, kde v pozadí běží právě Pokémon.

Bavte a rozvíjejte

Mluvíte-li na své zákazníky, snažte se do nich vžít. Najednou pochopíte, co je trápí, po čem touží, kolik na to mají. Přesně v tento moment se můžete posunout dál a začít prezentovat zboží komunikací, která bude zákazníky bavit. Zkuste třeba využít emoji. V případě produktů sloužících ke vzdělávání je určitě fajn obohatit tuto zábavu i o potenciál rozvoje. Ve zkratce, ukažte svým zákazníkům, jak se mohou rozvíjet a zároveň se u toho bavit. V jednom, nebo druhém ohledu jim k tomu dopomůže právě váš produkt nebo služba.

Bavte a rozvíjejte
Kombinace produktů a školního prostředí

Oslovte mámy a školní influencery

Kdo je prvního září cool, ten se neztratí. V žádné jiné sociální skupině, než ve školní třídě, se za rok neprožene tolik trendů, které musíte mít. Určují totiž vaši pozici. 

Kdo ale určuje, co za trend poletí právě na začátku školního roku? Marketéři, influenceři, média – všechno dohromady. Zvolte si tedy správné komunikační kanály a těmi říkejte haló, tady jsme a s námi budete ve škole za hvězdu.

5 věcí, které má mít vaše Back to school kampaň

  1. Produkt zasazený do školního dne
  2. Návaznost na aktuální školní trend
  3. Popis, jak váš produkt či služba pomůže rozvoji dítěte
  4. Shlukujte produkty (vytvořte například balíčky psacích potřeb)
  5. Zapojte sociální média

Teď už víte, jak na to. Na závěr nezapomeňte, že kromě samotných školáků může tento typ kampaně působit i na učitele a další lidi pohybující se ve vzdělávání. Už není na co čekat, pusťte se do vytváření kampaně. Je nejvyšší čas. Za chvíli se školáci vrací do školních lavic!

Ondřej Soldán Marketingový manažer Autor: Ondřej
Publikováno: 9. srpna 2022

Jste připraveni?

Je to snadné. Začít můžete rovnou.

Vyzkoušejte Boldem

  • Prodavačka v obchodě s oblečením
  • Muž přemýšlí v kanceláři
  • Portrét mladé ženy
  • Lidé, kteří se účastní konference
  • Zubařka a její pacientka
  • Tým sjíždí řeku během raftingu
  • Lidé chatují na obchodní schůzce
  • Farmář drží dýně
  • Rodina v poli
  • Žena se usmívá před notebookem
  • Automechanici
nejlepsi_email_marketingovy_nastroj_pro_shoptet

13. září 2022

Nejvhodnější e-mailingový nástroj pro Shoptet

Shoptet je skvělé e-shopové řešení pro všechny začínající i zkušené obchodníky. Nabízí 9 bezplatných šablon, které umožňují jednoduché a hlavně rychlé úpravy vašeho e-shopu. Zkušenější uživatelé mohou využít doplňků třetích stran a propojit svůj obchod s dalšími systémy, které…

A/B testování

6. září 2022

A/B testování v e-mail marketingu

A/B testování je jeden z nejefektivnějších způsobů, jak zjistit, co na vaše publikum platí. Přečtěte si více a zlepšete úspěšnost vašich kampaní.

Black List

30. srpna 2022

Databáze e-mailových adres se slevou – proč je to špatně?

O výhodách e-mail marketingu jsme se zmiňovali už několikrát. Abyste e-mail marketing mohli využívat naplno, je zapotřebí k němu mít kvalitní databázi kontaktů, na které budete svá sdělení rozesílat. E-mailing totiž byl, je a vždy bude patřit…