4. prosince 2024
Mějte transakční e-maily pod kontrolou s bezpečnými SMTP servery Boldem
Zabezpečené SMTP servery Boldem zajistí spolehlivé doručení transakčních e-mailů. Mějte celý proces komunikace se zákazníky pod kontrolou
Píšeme Boldem blog
Publikováno 6 min. čtení
Aby se čas a finance investované do e-mailové kampaně vyplatily, je potřeba zamyslet se nad několika faktory. Jde hlavně o cíl kampaně, publikum, na které cílíte, správné načasování a v neposlední řadě také o testování, kterým poznáte chování svého publika nejlépe. Pojďme se na to podívat trošku podrobněji.
Úspěšnost e-mailové kampaně není jen o tom, kolik objednávek a zisku přinesla. Každá kampaň může mít jiný cíl, u kterého budete pokaždé sledovat něco jiného:
Ještě předtím, než začnete pracovat na e-mailové kampani, nastavte si správně cíl. Pomůže vám to při tvorbě, sledování metrik a závěrečném vyhodnocování.
Základ úspěšných e-mailingových kampaní je mít databázi správně rozdělenou do segmentů. Podle toho, co u vás zákazníci nakupují, jaké stránky nejčastěji navštěvují, nebo z jakého jsou města. Ukazatelů může být spousta. Konkrétní e-maily posílejte jen na tu část publika, kterou to zajímá. Pokud prodáváte sportovní vybavení, tenistům pošlete tenisové e-maily, hokejistům hokejové. Pokud posíláte informace o nové prodejně v Praze, pošlete je Pražákům a blízkému okolí, ne Brňákům nebo Ostravákům.
Data společnosti Campaign Monitor za rok 2019 ukázala, že marketéři, kteří používali personalizované kampaně, zaznamenali až 760% nárůst tržeb.
Pro úspěšné cílení e-mailingových kampaní je důležité své zákazníky znát. Nejlepší je studovat, testovat a sledovat statistiky.
Na základě toho pak můžete tvořit e-mailové kampaně, ve kterých bude přesně to, na co vaši zákazníci slyší. Včetně nastavení správného načasování rozesílání newsletterů.
To je otázka za zlatého bludišťáka. Nastavení správného dne a času pro odeslání marketingového e-mailu je důležité z pohledu open rate (míry otevření). Když zákazníkovi pošlete e-mail v době, kdy si zrovna nemůže zkontrolovat schránku, buď swajpne doprava s tím, že se na něj podívá později a pak zapomene, nebo mu váš e-mail splyne s hromadou dalších marketingových sdělení.
Obecně je správný čas pro rozesílání e-mailů v době, kdy lidé kontrolují své schránky:
Podle statistik a testování jsou nejlepší dny pro rozesílání newsletterů úterý a čtvrtek. Naopak víkendy jsou pro e-mail marketing nejslabší část týdne. Většinou hlavně proto, že lidé už mají naplánovaný program, na který se celý týden v práci těší, a nebudou si ho kazit čtením e-mailů a kontrolováním schránek.
Každý z nás si organizuje čas po svém, proto je prakticky nemožné najít jeden ideální čas pro všechny. Každá skupina má jiný časový harmonogram, jinou každodenní rutinu. Proto je zase nejlepším řešením studovat, testovat a sledovat statistiky a podle toho pak určit nejlepší čas pro rozesílání e-mailů.
A/B testování je jediná možnost, jak si ověřit a dokázat, která kampaň přináší větší úspěch. Rozešlete 2 různé verze e-mailu do 2 různých skupin příjemců ve stejné sortě lidí a verze, která bude mít víc otevření a prokliků, vyhrává. O samotné rozesílání se v případě aplikace Boldem stará automaticky algoritmus, který na základě statistické analýzy vše vyhodnotí a odešle za vás, A/B testování je s Boldem tudíž hračka i pro méně zkušené uživatele.
Spousta lidí A/B testování nedělá. Bojí se ho, nebo nevědí, co testovat. Přitom na tom není nic složitého a věcí, které můžete testovat, je spousta:
A/B testováním mailingu jednoduše zlepšíte svoje metriky, zvýšíte konverze, poznáte lépe své publikum a zjistíte, co nejlépe přináší prodeje.
Abyste zjistili, jestli vaše kampaň byla úspěšná, je potřeba sledovat metriky, které souvisí s cílem e-mailové kampaně:
Sledování jednotlivých metrik vám pomůže nejen při vyhodnocování e-mailových kampaní, ale i při sledování, jestli pro své publikum tvoříte zajímavý obsah, nebo je potřeba něco změnit.
Ze statistik vyčtete procento lidí, kteří provedli akci, kterou jste chtěli – cíl e-mailové kampaně, který jste si určili na začátku (proklik na web, nákup, otevření e-mailu, registrace na událost, vyplnění dotazníku…). Míra konverze určí, jak úspěšná vaše kampaň byla.
Návratnost investic vám ukáže, jak nákladově efektivní vaše e-mailová kampaň byla. Vypočítáte ji jednoduše tak, že odečtete náklady od zisku. ROI metodu použijete, pokud hlavním cílem vaší kampaně byl zisk.
CPA se používá při kampaních cílených na zákazníky, které chcete přivést k prvnímu nákupu. Udává částku, kterou jste utratili za každého nově příchozího zákazníka. Rovnice je jednoduchá: celkové náklady na kampaň / konverze (každý nový platící zákazník).
Na co myslet, aby se zvýšila pravděpodobnost úspěchu vaší e-mailové kampaně, už víte. V dalším díle si řekneme, jaký je rozdíl mezi B2B a B2C newsletterem, tedy mezi rozesílkou určenou pro firemní zákazníky a pro koncové spotřebitele.
Mohlo by vás zajímat:
4. prosince 2024
Zabezpečené SMTP servery Boldem zajistí spolehlivé doručení transakčních e-mailů. Mějte celý proces komunikace se zákazníky pod kontrolou
25. října 2024
Díky nové funkci máte přímo v aplikaci přehled o tržbách a všech důležitých statistikách e-mailových kampaní na jednom místě. Šetřete čas s Boldem.
15. července 2024
Kouzelná zkratka CDP. Ostříleným markeťákům dobře známá, méně zkušení o ní už možná slyšeli, ale nedokáží si přesně představit, co se pod těmito třemi písmeny skrývá. Pojďme si tedy udělat jasno v tom, co to ta Customer Data Platform je.