Píšeme Boldem blog

Emoji a GIFy v e-mail marketingu, ano či ne?

Publikováno 6 min. čtení

Emoji_a_GIFy_v_email_marketingu
Emoji a GIFy v e-mail marketingu, ano či ne?

Smajlíky, veselé obličeje, emotikony, samolepky, kaomoji, emoji, stejně jako animované GIFy jsou stále více populární a používáme je prakticky každý den. Díky nim zvládáme nejen lépe vyjadřovat emoce ve svých sděleních, ale jsme rovněž pohotovější než kdy předtím. Na zprávy, které dostáváme, ať už prostřednictvím textových SMS zpráv, Facebook Messengeru, Instagramu, WhatsAppu, nebo jiných platforem, mnohdy stačí odpovědět pouze pomocí GIFu nebo emoji. Jak rychlé a jednoduché, že?

Co na to e-mail marketing? Je vhodné používat emoji a GIFy v mailingu? Ovlivní to doručení, případně otevření našich e-mailů? Pojďme se na tuto problematiku podívat blíže.

Co je emoji?

Emoji neboli smajlíci jsou obrázky, které vyjadřují různé emoce, činnosti a mnoho jiného. Emoji encyklopedie nám nabízí skoro 4 tisíce obrázků, které můžeme použít k oživení našich textů. Nejčastěji využíváme tyto ideogramy v soukromých zprávách při komunikaci s rodinou či přáteli. Můžeme je ale používat v hromadných či transakčních e-mailech?

Jak pracovat s emoji v e-mailu?

Jistě jste si ve vašich e-mailových schránkách všimli, že některé firmy a jednotlivci ideogramy využívají a jiní ne. Nutno podotknout, že ani jedno není špatně. Nicméně, než začnete smajlíky v e-mailu používat, měli byste zvážit, jestli je tento styl komunikace vhodný pro:

  1. vaše firemní vystupování,
  2. vaší cílovou skupinu zákazníků,
  3. vaše téma, které bude váš email nést.  

Pokud máte přesně definovanou značku, víte:

  • jak vystupujete navenek jako celek,
  • kdo je vaše cílová skupina a
  • jaký tón komunikace používáte při komunikaci se zákazníky.

Jste-li schopni si odpovědět na tyto otázky, jistě nebude těžké rozhodnout, zda jsou emoji pro vás to pravé ořechové, nebo se raději obejdete bez nich. Tak či tak, je dobré se držet základního pravidla „všeho s mírou“.

Celý svět si hraje s emoji.

Jak používat emoji v mailingu a na co si dát pozor?

V e-mail marketingu se nám nabízí hned dvě možnosti. S ideogramy si lze hrát jak v předmětu e-mailu a preheaderu, tak i v samotném těle e-mailu. Pokud se pro emoji rozhodnete a zakomponujete je do vašeho e-mailového sdělení, doporučujeme e-mail řádně otestovat.

  • 92 % online populace používá emoji na denní bázi.
  • 70 % lidí věří, že s emoji dokáží vyjádřit své pocity lépe než slovy.
  • V porovnání s běžným předmětem může emoji v předmětu e-mailu zvýšit míru otevření vašich e-mailů o 56 %.
  • 44 % uživatelů častěji nakupuje produkty inzerované pomocí emoji.
  • Použití emoji v předmětu e-mailu může zvýšit unikátní proklik o 28 %.

Každý z nás vlastní jiné zařízení, se kterým pracuje, a ve kterém otevírá a čte e-maily. Proč je to důležité a jak to souvisí s tématem? Emoji obrázky se v různých operačních systémech a e-mailových aplikacích mohou zobrazovat odlišně, nebo se nemusí zobrazit vůbec. Místo krásných obrázků se příjemci může zobrazit spleť neurčitých znaků, což není zrovna to, co bychom chtěli, že?  

Co je GIF?

Určitě je všichni znáte, ne-li rovnou používáte. Ale přece jen, pojďme si ve zkratce říct, co to GIF je. Jednoduše řečeno jde o obrazový soubor. Nejedná se o video, ale o animovaný obrázek, který v sobě nenese zvukovou stopu. GIFy bychom mohli přirovnat k historicky známým flipbookům, tedy jakýmsi „pohybujícím se“ kresleným knížkám. Jde o kombinaci po sobě jdoucích obrázků, které když promítneme rychle za sebou, vytvářejí dojem, že je obraz v pohybu.

Lze GIF použít v e-mailovém sdělení?

E-mail marketing nám nabízí mnoho možností, kterými můžete vaše e-mailová sdělení obohatit. Víme, že z důvodu velikosti nelze v e-mailu pracovat s videem, to však neplatí pro animované obrázky GIF. GIFy mohou rychle a snadno podtrhnout vaše sdělení. Co víc, pravděpodobně si toto sdělení vaši příjemci zapamatují snáze. Obrázky, infografiky, a hlavně animované obrázky v sobě nesou určitou sílu, která tkví ve snazší zapamatovatelnosti. Obecně si lidé více pamatují informace, které jsou graficky zpracované než popsané pouhým slovem.

Lze GIF použít v e-mailovém sdělení?

Nyní už známe odpověď na otázku, zda je možné používat GIFy v e-mailových kampaních. Ano, možné to je a na 100 % jimi zaujmete pozornost svého publika. Nemluvě o tom, že zvýšíte počet kliknutí na inzerovaný obsah.

Proč používat GIFy v e-mail marketingu?

  1. Skvělý způsob, jak oživit statické e-maily;
  2. Alternativa videa;
  3. Přidaná hodnota v podobě humoru;
  4. Vtipné a snadné upozornění na něco důležitého;
  5. Možnost ukázat více produktů v jednom obrázku najednou;
  6. Možnost vytvořit animované tlačítko (Call-To-Action), které přitáhne větší pozornost.
  • Použití GIFů v e-mailech může zvýšit míru otevření až o 6 % a výnos až o 109 %.
  • Animované GIF maily zaznamenaly nárůst míry prokliku až o 26 %.

Protože jsou GIFy čím dál tím více populární, zakomponovali jsme je i do naší aplikace Boldem. V šabloně tak kromě klasického obsahu, na který jste zvyklí (obrázky, textová pole aj.), můžete pracovat i s obsahovým polem v podobě GIFu. Vyhledejte si jednoduše podle konkrétního klíčového slova GIF, který bude odrážet vaše sdělení, nebo si naimportujte váš unikátní GIF, který jste si vytvořili sami.

Pracujte s GIFy v e-mailovem nastroji Boldem

Jsou GIFy podporovány v zařízeních a aplikacích?

GIFy jsou z 97,06 % podporovány napříč všemi e-mailovými klienty. Nicméně, všechno má své ale, a to platí i u animovaných obrázků. Bohužel, verze Outlooku (2007–2019) pro stolní počítače GIFy nepodporují. Verze 2019 a Office 365 přehrají animovaný obrázek třikrát, pak se animace zastaví a zobrazí se tlačítko k přehrávání.

Lze poslat GIF e-mailem

Emailové kampaně před samotnou rozesílkou doporučujeme řádně otestovat, bez ohledu na to, zda v kampaních používáte emoji, GIFy, nebo jakýkoli jiný obsah.

Jak e-mailové kampaně testovat?

E-mailové kampaně můžete testovat různými způsoby. Od placených nástrojů, až po laické testování, které vaše peněženka ani nezaznamená. Pojďme si tyto varianty upřesnit.

Bezplatné testování e-mailových kampaní

  • Boldem si můžete před každou rozesílkou poslat testovací e-mail na vaše soukromé e-mailové adresy. Toto testování je zdarma a pro mnohé z vás bude dostačující. Jediné doporučení, o které se chceme podělit je, abyste si konkrétní e-mailovou kampaň poslali na různé e-mailové klienty, zkusili si e-mail otevřít v různých aplikacích a na různých zařízeních.

Placené testování e-mailových kampaní

  • Chcete-li kvalitu svých kampaní posunout na vyšší úroveň a dosáhnout přesnějších výsledků za poměrně krátký čas, nabízí se investice do nástrojů jako je Litmus nebo Testi@. Tyto nástroje vám umožní otestovat váš e-mail prakticky na všech platformách, zařízeních a aplikacích. Během chvilky tak můžete zjistit, zda se vaše e-mailové sdělení zobrazuje správně, či nikoli.  

Shrnutí

S emoji a GIFy můžete vaše e-mailové sdělení oživit. Vaši příjemci si snadněji zapamatují informaci, která je vtipně doplněná o ideogram nebo animovaný obrázek, než kdybyste pracovali pouze se slovy. Emoji v předmětu e-mailu může pomoci zvýšit míru otevření vašich e-mailových sdělení. GIFy, které lze umístit do těla e-mailu, mohou naopak pomoci přitáhnout pozornost vašich příjemců a zvýšit míru prokliků. E-mailové sdělení obsahující tyto vychytávky však nemusí být 100% podporované napříč různými e-mailovými klienty a aplikacemi. V tomto případě se vyplatí každý e-mail před ostrou rozesílkou řádně otestovat.

Mohlo by vás zajímat:

Klára Messerschmidtová Autor: Klára Messerschmidtová
Publikováno: 29. června 2022

Jste připraveni?

Je to snadné. Začít můžete rovnou.

Vyzkoušejte Boldem

  • Rodina v poli
  • Lidé, kteří se účastní konference
  • Muž přemýšlí v kanceláři
  • Farmář drží dýně
  • Prodavačka v obchodě s oblečením
  • Automechanici
  • Lidé chatují na obchodní schůzce
  • Žena se usmívá před notebookem
  • Zubařka a její pacientka
  • Tým sjíždí řeku během raftingu
  • Portrét mladé ženy
customer data platform Boldem

15. července 2024

Boldem jako Customer Data Platform

Kouzelná zkratka CDP. Ostříleným markeťákům dobře známá, méně zkušení o ní už možná slyšeli, ale nedokáží si přesně představit, co se pod těmito třemi písmeny skrývá. Pojďme si tedy udělat jasno v tom, co to ta Customer Data Platform je.