Píšeme Boldem blog

Co je e-mail marketing?

Publikováno 4 min. čtení

E-mail marketing grafika

Na začátku všeho byl e-mail. Přece jen e-mail marketing vychází právě z něj.

E-mail je běžnou součástí našich životů už nějaký ten pátek. Řadí se mezi průkopníky digitální komunikace. Věřte nebo ne, je mezi námi již od roku 1971. Za posledních 50 let se nic dramaticky nezměnilo, naopak. E-mailing je dnes používanější než kdykoliv předtím, a to i přesto, že doba pokročila a máme k dispozici řadu dalších sociálních platforem. Obsah e-mailů také budí větší důvěru než sdělení komunikována přes jiné komunikační kanály.

Co je e-mail marketing?

E-mail marketing je forma přímého marketingu, který se používá pro přímou komunikaci s uživateli. Největší výhodou e-mail marketingu je právě zmíněná přímá komunikace. Stačí mít vlastní databázi kontaktů a sdělení, která chcete napřímo komunikovat. Komunikace je osobnější a příjemce e-mailů jim přikládá větší informační hodnotu. Silnější vztah mezi příjemcem a odesílatelem je něco, po čem každý marketér touží.

Sociální sítě a mailing

Mailing stále patří mezi progresivní odvětví marketingu a tento trend se nezmění ani v příští dekádě.

Příjmy z e-mail marketingu po celém světě od 2020 do 2027.

Je dobré si uvědomit, že i když doba pokročila a máme k dispozici několik dalších sociálních sítí, které mohou být ke komunikaci se zákazníky použity, tak e-mail stále patří mezi číslo jedna.

Žebříček různých kanálů digitálního marketingu ve vztahu k ROI.

Existuje řada důvodů, proč je e-mail jednoduše nejlepší pro online prodej a proč byste jej měli zařadit mezi vaše TOP priority:

E-mail marketing

E-mailing je nejčastější komunikační kanál, který je z 99 % používáný na denní bázi. To nelze říci o ostatních sociálních platformách. 58 % uživatelů v první řadě kontroluje své e-maily, až potom sociální sítě.

K dispozici máte svou vlastní databázi kontaktů, se kterou můžete pracovat a přímo na ni cílit. Posty na ostatních sociálních platformách mohou být leckdy suspendovány, či dokonce úplně smazány, a to kdykoliv a bez udání důvodů. Ani kombinace Facebook a Twitter Vám nezajistí takovou zpětnou vazbu, jako e-mail samotný.

E-mail má bezkonkurenčně nejlepší konverzi. Zákazníci, kteří nakupují produkty skrz e-mailovou nabídku utrácí o 138 % víc než ti, kteří e-mail s nabídkou neobdrželi.

Podle statistik je ROI v e-mail marketingu čtyřikrát vyšší než u jakéhokoli jiného online marketingového nástroje. Této návratnosti je možné dosáhnout, pokud budete využívat techniky A/B testování nebo implementujete do Vašeho e-mail marketingu double opt-in.

Jak využít e-mail marketingové kampaně?

Už jsme si řekli, co je to e-mail marketing a teď se pojďme podívat jak ho využít. E-mail marketingové kampaně lze využít k různým účelům. Nejenže díky nim můžete propagovat své služby nebo zboží, ale můžete také reagovat na nákupní chování svých zákazníků a díky segmentacím vytvářet e-maily šité na míru. Rozjíždíte-li start-up, máte-li e-shop, živnost nebo ordinaci, digitální marketing vám uvolní v řadě věcí ruce.

Díky e-mail marketingu je propagace služeb a produktů efektivnější a mnohdy i účinnější než jakákoliv jiná reklama. E-mail marketing je skvělý jak pro získávání nových leadů a jejich přeměny na stávající a loajální zákazníky, tak na komunikaci a udržování již existujících vztahů.

Jaký je cíl e-mail marketingu?

Začneme opačně. Cílem určitě není posílat hromadu e-mailů každý den s nadějí, že čím víc kampaní pošlu, tím víc zpětné vazby dostanu. Omyl! Možná tato strategie fungovala před pár lety, kdy se s e-mail marketingem a hromadnými kampaněmi začínalo. Dnes ale celý proces funguje zcela jinak.

Co je tedy cílem? Jak cílit e-mail marketing? Pozorovat chování vašich zákazníků a nabídnout jim přesně to, co chtějí nebo co by se jim mohlo hodit. Díky automatizacím si můžete snadno vytvořit plán, který se bude aktuálně odvíjet od chování zákazníka. Nejzákladnějším příkladem takové automatizace je tzv. opuštěný košík.

Automatizace vám ušetří čas a zároveň vám zvýší konverzi. 320 % vyšší výnosy plynou právě z automatizovaných kampaní! Tak na co ještě čekáte? Připravte si ještě dnes welcome kampaň, kampaň na opuštěný košík, svátkovou kampaň nebo kampaň reaktivační.

E-mail marketing je základ. Boldem ale nabízí mnohem víc. Přečtěte si další informace o tom, jak využít automatizovaný marketing ve firmách s Boldem.

Jste zde poprvé? Nevadí. Boldem, Poradí!

Doufáme, že Vám tento článek pomohl a dozvěděli jste se co je e-mail marketing.
Máte jakýkoliv zvídavý dotaz, napište nám jej Boldem a my vám rádi pomůžeme.

Klára Messerschmidtová Autor: Klára Messerschmidtová
Publikováno: 19. ledna 2022

Jste připraveni?

Je to snadné. Začít můžete rovnou.

Vyzkoušejte Boldem

  • Rodina v poli
  • Žena se usmívá před notebookem
  • Tým sjíždí řeku během raftingu
  • Automechanici
  • Zubařka a její pacientka
  • Muž přemýšlí v kanceláři
  • Farmář drží dýně
  • Portrét mladé ženy
  • Prodavačka v obchodě s oblečením
  • Lidé chatují na obchodní schůzce
  • Lidé, kteří se účastní konference
Příklady scénářů pro využití vlastních událostí v Boldem

21. března 2024

Vlastní události: Využívejte data naplno

Vlastní události jsme vám představili už před dvěma týdny. Ve zkratce se jedná o úložiště v Boldem, kam si můžete ukládat jakákoliv data, která na svém webu, v aplikaci nebo na jiné platformě chcete…

Grafické znázornění příkladu automatizace na základě vlastních událostí a jejich výhod

5. března 2024

Spouštíme vlastní události Boldem

Data nad zlato. Proto jsme v Boldem spustili vlastní události, které vám výrazně usnadní personalizovanou a cílenou komunikaci se zákazníky.