4. prosince 2024
Mějte transakční e-maily pod kontrolou s bezpečnými SMTP servery Boldem
Zabezpečené SMTP servery Boldem zajistí spolehlivé doručení transakčních e-mailů. Mějte celý proces komunikace se zákazníky pod kontrolou
Píšeme Boldem blog
Publikováno 4 min. čtení
První dojem je důležitý, a především v e-mailingu hraje velkou roli. Welcome e-mail je váš první osobní kontakt se zákazníkem a správná forma může mezi vámi vytvořit silné spojení. Co dělá dobrý uvítací e-mail dobrým uvítacím e-mailem? Neexistuje žádný univerzální formát. Existují ale důležité složky, které pomůžou vašemu e-mailu vyniknout mezi ostatními.
Stejně jako každý e-mail, i uvítací kampaň má důležité části, na kterých si dejte záležet a které by neměly chybět:
Aby tvorba e-mailu měla smysl a nebyla akorát ztrátou času, zákazník ho musí nejprve otevřít. A to je úkol pro předmět a pro tzv. pre-header (shrnutí obsahu zprávy). To jsou totiž první prvky, které zákazník v e-mailové schránce uvidí. Chytlavý a akční předmět zvedne jeho zájem a zvýší míru otevření. Buďte struční a jasní v tom, co zákazník v e-mailu najde. Dejte mu dostatek informací k zaujetí, aby si chtěl váš e-mail otevřít.
Dát zákazníkovi dárek za registraci je nejjednodušší způsob, jak ho chytit. Nejčastěji to jsou slevové kupony nebo malý dárek k objednávce. Můžete zkusit vymyslet i něco originálního, speciálního. Třeba přístup k VIP informacím, využití vaší placené služby na zkoušku zadarmo, nebo třeba účast na akci, za kterou by si zákazník jinak musel zaplatit.
Zákazník o vás pravděpodobně už něco slyšel. Minimálně navštívil vaše stránky, přes které se přihlásil k odběru e-mailů. Přibližte mu svůj příběh více. Řekněte mu, jaké jsou vaše myšlenky a vize, jak ostatním pomáháte, jakých akcí jste se zúčastnili a co plánujete do budoucna. Ukažte svůj tým a nechte ho nahlédnout za oponu.
Kromě toho, že zákazníkovi povíte více o své značce, je důležitá i přidaná hodnota obsahu:
Nezapomeňte přidat také užitečné odkazy. Průvodce, poradnu, nápovědu, nejčastější otázky – zkrátka všechno, co by se mohlo zákazníkovi hodit.
Přesvědčte zákazníka, že se rozhodl správně, když se přihlásil k odběru vašich e-mailů. Vysvětlete, jak přesně fungují vaše služby, připomeňte, co získal tím, že se rozhodl věřit právě vám a poraďte mu, jak vytěží z vaší služby maximum. Poproste ho o vyplnění doplňkových informací a nastavení předvoleb, aby mu chodily opravdu jen e-maily, které ho zajímají.
Když zákazníka pobídnete k nějaké akci, zesílíte tím pouto mezi vámi. Může to být právě vyplnění doplňkových informací, přihlášení k odběru příspěvků na sociálních sítích, nebo výzva k nákupu či prohlédnutí nabídky. Přestože má uvítací e-mail především informační charakter, výzva k akci je důležitá a neměla by chybět v žádné e-mailingové kampani.
Je možné, že po otevření vašeho welcome e-mailu bude mít zákazník otázky a bude se vás chtít zeptat. Můžete přidat odkazy na nápovědu nebo časté dotazy, většinou vás ale bude chtít kontaktovat přímo. Proto nezapomeňte uvést telefon, e-mail a adresu, aby zákazník věděl, kde a jak vás může kontaktovat.
Nevnímejte tlačítko k odhlášení (Unsubscribe) jako nutné zlo, které vás připraví o odběratele. Právě naopak! Tlačítko Unsubscribe vám pomůže pročistit databázi od lidí, kteří byli jen zvědaví, a zjistili, že vaše služby pro ně nejsou užitečné. Nebudou pak blokovat místo těm, kteří mají o vaše služby opravdu zájem.
Welcome e-mail je základem dobrého startu a budování vztahu s vašimi kontakty. Ujistěte se, že jste ho vytvořili tak, aby se zákazník cítil opravdu vítaný, nabídli jste mu maximum a předali jste všechny potřebné informace. Teď už je jen na vás, jakou strategii zvolíte příště.
Mohlo by vás zajímat:
4. prosince 2024
Zabezpečené SMTP servery Boldem zajistí spolehlivé doručení transakčních e-mailů. Mějte celý proces komunikace se zákazníky pod kontrolou
25. října 2024
Díky nové funkci máte přímo v aplikaci přehled o tržbách a všech důležitých statistikách e-mailových kampaní na jednom místě. Šetřete čas s Boldem.
15. července 2024
Kouzelná zkratka CDP. Ostříleným markeťákům dobře známá, méně zkušení o ní už možná slyšeli, ale nedokáží si přesně představit, co se pod těmito třemi písmeny skrývá. Pojďme si tedy udělat jasno v tom, co to ta Customer Data Platform je.