Píšeme Boldem blog

Welcome e-mail: Jak na uvítací kampaň?

Publikováno 4 min. čtení

jak napsat welcome e-mail

První dojem je důležitý, a především v e-mailingu hraje velkou roli. Welcome e-mail je váš první osobní kontakt se zákazníkem a správná forma může mezi vámi vytvořit silné spojení. Co dělá dobrý uvítací e-mail dobrým uvítacím e-mailem? Neexistuje žádný univerzální formát. Existují ale důležité složky, které pomůžou vašemu e-mailu vyniknout mezi ostatními.

Důležité části welcome e-mailu

Stejně jako každý e-mail, i uvítací kampaň má důležité části, na kterých si dejte záležet a které by neměly chybět:

  1. Působivý předmět
  2. Dárek za registraci
  3. Představení značky
  4. Doporučení obsahu
  5. Výhody registrace
  6. Kontakt na vás
  7. Výzva k akci
  8. Jasná možnost odhlášení

Napište působivý předmět

Aby tvorba e-mailu měla smysl a nebyla akorát ztrátou času, zákazník ho musí nejprve otevřít. A to je úkol pro předmět a pro tzv. pre-header (shrnutí obsahu zprávy). To jsou totiž první prvky, které zákazník v e-mailové schránce uvidí. Chytlavý a akční předmět zvedne jeho zájem a zvýší míru otevření. Buďte struční a jasní v tom, co zákazník v e-mailu najde. Dejte mu dostatek informací k zaujetí, aby si chtěl váš e-mail otevřít.

Dejte zákazníkovi dárek za registraci

Dát zákazníkovi dárek za registraci je nejjednodušší způsob, jak ho chytit. Nejčastěji to jsou slevové kupony nebo malý dárek k objednávce. Můžete zkusit vymyslet i něco originálního, speciálního. Třeba přístup k VIP informacím, využití vaší placené služby na zkoušku zadarmo, nebo třeba účast na akci, za kterou by si zákazník jinak musel zaplatit.

Dejte zákazníkovi dárek za registraci

Představte svoji značku

Zákazník o vás pravděpodobně už něco slyšel. Minimálně navštívil vaše stránky, přes které se přihlásil k odběru e-mailů. Přibližte mu svůj příběh více. Řekněte mu, jaké jsou vaše myšlenky a vize, jak ostatním pomáháte, jakých akcí jste se zúčastnili a co plánujete do budoucna. Ukažte svůj tým a nechte ho nahlédnout za oponu.

Doporučte obsah, odkažte na vaše sociální sítě

Kromě toho, že zákazníkovi povíte více o své značce, je důležitá i přidaná hodnota obsahu:

  • Blogové stránky – dejte vědět, že jste ve svém oboru odborníky.
  • Youtube videa – ukažte vaše videonávody, zajímavé reportáže, rozhovory, sestřihy, zábavná videa, nebo představovačky produktů.
  • Sociální sítě – pozvěte zákazníka k odebírání příspěvků na sociálních sítích, kde se zákazníci dozví novinky dřív než kdekoliv jinde a budou tak pořád v obraze o tom, co se u vás děje.

Nezapomeňte přidat také užitečné odkazy. Průvodce, poradnu, nápovědu, nejčastější otázky – zkrátka všechno, co by se mohlo zákazníkovi hodit.

Ukažte výhody registrace

Přesvědčte zákazníka, že se rozhodl správně, když se přihlásil k odběru vašich e-mailů. Vysvětlete, jak přesně fungují vaše služby, připomeňte, co získal tím, že se rozhodl věřit právě vám a poraďte mu, jak vytěží z vaší služby maximum. Poproste ho o vyplnění doplňkových informací a nastavení předvoleb, aby mu chodily opravdu jen e-maily, které ho zajímají.

Ukažte výhody registrace

Vyzvěte zákazníka k akci

Když zákazníka pobídnete k nějaké akci, zesílíte tím pouto mezi vámi. Může to být právě vyplnění doplňkových informací, přihlášení k odběru příspěvků na sociálních sítích, nebo výzva k nákupu či prohlédnutí nabídky. Přestože má uvítací e-mail především informační charakter, výzva k akci je důležitá a neměla by chybět v žádné e-mailingové kampani.

Předejte na sebe kontakt

Je možné, že po otevření vašeho welcome e-mailu bude mít zákazník otázky a bude se vás chtít zeptat. Můžete přidat odkazy na nápovědu nebo časté dotazy, většinou vás ale bude chtít kontaktovat přímo. Proto nezapomeňte uvést telefon, e-mail a adresu, aby zákazník věděl, kde a jak vás může kontaktovat.

Dejte jasnou možnost odhlášení z emailů

Nevnímejte tlačítko k odhlášení (Unsubscribe) jako nutné zlo, které vás připraví o odběratele. Právě naopak! Tlačítko Unsubscribe vám pomůže pročistit databázi od lidí, kteří byli jen zvědaví, a zjistili, že vaše služby pro ně nejsou užitečné. Nebudou pak blokovat místo těm, kteří mají o vaše služby opravdu zájem.

Dejte jasnou možnost odhlášení z emailů

Welcome e-mail je základem dobrého startu a budování vztahu s vašimi kontakty. Ujistěte se, že jste ho vytvořili tak, aby se zákazník cítil opravdu vítaný, nabídli jste mu maximum a předali jste všechny potřebné informace. Teď už je jen na vás, jakou strategii zvolíte příště.

Kateřina Kalivodová Autor: Kateřina Kalivodová
Publikováno: 16. srpna 2022

Jste připraveni?

Je to snadné. Začít můžete rovnou.

Vyzkoušejte Boldem

  • Farmář drží dýně
  • Automechanici
  • Muž přemýšlí v kanceláři
  • Rodina v poli
  • Portrét mladé ženy
  • Prodavačka v obchodě s oblečením
  • Zubařka a její pacientka
  • Tým sjíždí řeku během raftingu
  • Žena se usmívá před notebookem
  • Lidé chatují na obchodní schůzce
  • Lidé, kteří se účastní konference
nejlepsi_email_marketingovy_nastroj_pro_shoptet

13. září 2022

Nejvhodnější e-mailingový nástroj pro Shoptet

Shoptet je skvělé e-shopové řešení pro všechny začínající i zkušené obchodníky. Nabízí 9 bezplatných šablon, které umožňují jednoduché a hlavně rychlé úpravy vašeho e-shopu. Zkušenější uživatelé mohou využít doplňků třetích stran a propojit svůj obchod s dalšími systémy, které…

A/B testování

6. září 2022

A/B testování v e-mail marketingu

A/B testování je jeden z nejefektivnějších způsobů, jak zjistit, co na vaše publikum platí. Přečtěte si více a zlepšete úspěšnost vašich kampaní.

Black List

30. srpna 2022

Databáze e-mailových adres se slevou – proč je to špatně?

O výhodách e-mail marketingu jsme se zmiňovali už několikrát. Abyste e-mail marketing mohli využívat naplno, je zapotřebí k němu mít kvalitní databázi kontaktů, na které budete svá sdělení rozesílat. E-mailing totiž byl, je a vždy bude patřit…