Píšeme Boldem blog

Jak napsat e-mail, který prodává?

Publikováno 5 min. čtení

E-mail, který prodává. Ilustrační foto.

Napište předmět a preheader, který prodává!

Otevřít či neotevřít, to je to, oč tu běží. Předmětem a preheaderem (hlavičkou, záhlavím) jsme se již několikrát v našich článcích zabývali a ani dnes tomu nebude jinak. Rozhodují totiž o tom, zda váš e-mail příjemce otevře, nebo ho rovnou smaže. Proč je tomu tak? Jde totiž o první informaci, kterou vaši příjemci uvidí a nějak na ně zapůsobí.

Pokud bychom měli tuto situaci nějak blíž pochopit, můžeme použít příklad z hotelnictví. Představte si, že jedete na dovolenou. Zaplatili jste si krásný hotel a těšíte se, až si konečně odpočinete. Po vašem příjezdu na vás ale nečeká hřejivé přivítání ze strany recepční – nemá zrovna dvakrát nejlepší den a kvůli špatné náladě se k vám nechová tak, jak byste si představovali.

Recepční je první člověk, se kterým přijdete v hotelu do kontaktu a rozhoduje o tom, jaký bude váš dojem z dovolené. Nyní, kvůli její špatné náladě, nemáte z pobytu příjemný pocit, přestože za jiných okolností nemá hotel chybu. V e-mail marketingu to funguje podobně.

Předmět v našem případě souvisí s onou rolí zmíněné recepční. Pokud nezaujme, bude přesunut do koše. Buďte tedy originální, vtipní a trochu i záhadní. Vyzdvihněte samotný obsah e-mailu. Nevymýšlejte si a hlavně nelžete. Pokud se chcete vyhnout peklu – tedy tomu, aby váš e-mail skončil ve SPAMU – vyhněte se slovům jako jsou sleva, půjčka, peníze, zdarma a podobným. Nic dobrého vám totiž nepřinesou.

E-mail prodávej slovy. Vymyslete lákavý nadpis!

Vymyslete text, který bude pastvou pro oči příjemců a hlavě zajistí, aby se vaším e-mailem dále zabývali. Zapomeňme na etiketu a na obecný pozdrav typu Vážený pane / Vážená paní. Neposíláte dopis z banky, ale e-mail, ze kterého byste rádi vydělali nějakou tu korunu zpět. Musíte pochopit, že máte velmi krátký čas na to, abyste své čtenáře zaujali. Samotný fakt, že jste je přiměli k tomu, aby e-mail vůbec otevřeli, ještě bohužel nic neznamená. Hra pokračuje dál.

Nadpis by měl být originální, úderný a měl by vyzdvihnout obsah sdělení v e-mailu. Podívejme se na příklad newsletteru (elektronického zpravodaje) od firmy ALP ecology. Nejen, že má trefný předmět e-mailu, ale také na něj hned navazuje úvod samotné zprávy. Už od začátku je text hravý, originální a poutavý. Celkový dojem podtrhuje jednoduchá a krásná grafika.

Předmětu e-mailu od firmy ALP ecology
Grafika a design v mailingu

To samé lze říci i o newsletteru firmy Rybízák, s.r.o. Hned z předmětu je příjemci jasné, v jakém duchu se e-mail ponese. Jeho grafika a obsah spolu příjemně ladí. E-mail není přeplácaný a graficky je pěkně zpracovaný.

Předmětu e-mailu od firmy Rybízák
E-mail a design

Jak na obsah v těle e-mailu?

Nabídněte, co máte v rukávu. Nezapomeňte ale na pravidlo, že v jednoduchosti je krása. E-mail nemá být jako několikastránkový leták, který vám přistane skoro každý den v poštovní schránce. Nabídněte to nejlepší, co momentálně máte na skladě. Máte nějaké novinky? Sem s nimi! E-mail se nesnažte složitě kombinovat. Vězte, že pokud zaujmete, zákazník se rád proklikne na váš web a něco si koupí, i když třeba konkrétní produkt nebude uveden přímo v e-mailu.

Grafika a design vašeho newsletteru dokáží také pěkně očarovat. Nebojte se tedy věnovat vzhledu vašeho newsletteru trochu více času. Vymyslete chytlavý banner, který zároveň vyzdvihne důvod vašeho mailingu. Třeba jako námi představený Alpík anebo Rybízák.

E-mail lze obohatit i GIFem.

Jak na personalizaci v e-mailu?

Říkáme to pořád dokola. Čím víc informací o svých zákaznících víte, tím lépe pro vás. Čím víc víte, tím lepší mailing přichystáte. To, že váš zákazník v mailingu objeví své jméno nebo nějakou další dodatečnou informaci, která se týká pouze jeho, zajistí zvědavost. Jako příklad bychom mohli uvést mailing, který se bude týkat vašich pravidelných, vracejících se zákazníků, kdy cílem je poděkovat za jejich věrnost.

Například: „Jsi skvělá, Jano! Nakoupila jsi u nás již podesáté a my Ti děkujeme za projevenou důvěru. Jako dárek dostáváš dopravu zdarma na příští nákup.“

Buďte vtipní!

Umíte svoje texty prodat? Tak se toho nebojte. I jednoduché textové prodejní e-maily dokáží zaujmout. Pokud si umíte hrát se slovy, jděte do toho!

Výzva k akci nesmí chybět!

Mailing máme navržený, ale něco nám v něm pořád chybí… Co to je? Tlačítka, která zajistí rychlou akci! Byla by hloupost nabízet produkty a zároveň na ně nemít jakýkoli odkaz. Co myslíte? Ulehčete svým zákazníkům cestu a naveďte je! Pokud v e-mailu chybí výzva k akci, vaše námaha vyjde vniveč.

Závěr

Nabídněte svým zákazníkům možnost vás kontaktovat. Tím, že přidáte odkaz na vaše sociální sítě a webové stránky totiž vůbec nic nepokazíte.

Doufám, že se vám článek líbil a pomohl vám při sestavování vašeho příštího mailingu. Pokud máte jakékoli otázky, neváhejte se na nás kdykoli obrátit!

Pošli to Boldem!

Klára Messerschmidtová Autor: Klára Messerschmidtová
Publikováno: 24. listopadu 2021

Jste připraveni?

Je to snadné. Začít můžete rovnou.

Vyzkoušejte Boldem

  • Prodavačka v obchodě s oblečením
  • Žena se usmívá před notebookem
  • Tým sjíždí řeku během raftingu
  • Lidé chatují na obchodní schůzce
  • Portrét mladé ženy
  • Automechanici
  • Zubařka a její pacientka
  • Rodina v poli
  • Muž přemýšlí v kanceláři
  • Farmář drží dýně
  • Lidé, kteří se účastní konference
Doplnek_Boldem_pro_Upgates

7. listopadu 2022

Doplněk Boldem pro Upgates

Pomocí doplňku dokážete přenášet informace z databáze svých kontaktů uložených v administraci e-shopu Upgates do Boldem. Díky tomu získáte pro své e-mailové kampaně důležité informace, které můžete použít pro segmentaci zákazníků nebo pro personalizaci rozesílek a dělat tak…

Podzimni_novinky_v_boldem_2022

7. listopadu 2022

Podzimní e-mail marketingové novinky v Boldem

Podzim je tady v plném proudu a s ním i e-mail marketingové novinky z aplikace Boldem. K jakým změnám došlo, na jaké nové vychytávky se můžete těšit a hlavně, jak tyto nové funkce můžete využít v praxi? Nebudeme vás dlouho napínat, pojďme se…

Automatizace opuštěného košíku

18. října 2022

Jak zachránit opuštěné košíky – průvodce nastavením

Automatizace opuštěného košíku patří mezi cenné taktiky. Vlastníte-li e-shop a tuto automatizaci ještě nemáte, tak zbystřete! Díky opuštěnému košíku můžete cílit na zákazníky, kteří z jakéhokoli důvodu nákup na e-shopu nedokončili. A že jich bude hodně! Dle statistik…