Blog.

Jak napsat e-mail, který prodává?

Posílat e-maily, které přinesou zasloužené ovoce v podobě zvýšeného prodeje Vašeho e-shopu je cíl mnoha z Vás, kteří investují do e-mail marketingu. Jaké kroky je ale potřeba udělat, aby Váš e-mailing začal vydělávat? E-mail marketing je alchymie, ve které hraje roli mnoho faktorů. Zajímá Vás, které to jsou?

Napiš předmět a preheader, který prodává!

Otevřít či neotevřít, to je to, oč tu běží. Předmětem a preheadrem jsme se již několikrát v našich článcích zabývali a ani dnes tomu nebude jinak. Rozhodují totiž o tom, zda Váš e-mail bude otevřen nebo bude rovnou smazán. Proč je tomu tak? Jde totiž o první informaci, kterou Vaši příjemci uvidí a nějak na ně zapůsobí.

Pokud bychom měli tuto situaci nějak blíž pochopit, můžeme použít příklad z hotelnictví. Představte si, že jedete na dovolenou. Zaplatili jste si krásný hotel. Těšíte se až si konečně odpočinete. Po Vašem příjezdu na Vás ale nečeká hřejivé přivítání ze strany recepční. Nemá totiž dvakrát nejlepší den. Ona je první člověk, se kterým přijdete v hotelu do kontaktu a rozhoduje o tom, jaký bude Váš pocit z Vaší dovolené. Nyní, díky její špatné náladě, nebudete mít příjemný zážitek. Nebude to ten vysněný. I když samozřejmě za jiných okolností hotel nemá chybu. V e-mail marketingu to funguje podobně.

Předmět v našem případě souvisí s onou rolí naší recepční. Pokud nezaujme, bude přesunut do koše.  Buďte tedy originální, vtipní a trochu i záhadní. Vyzdvihněte samotný obsah e-mailu. Nevymýšlejte si a hlavně nelžete. Pokud se chcete vyhnout peklu – chápejte SPAMu, vyhněte se slovům jako „sleva“, „půjčka“, „peníze“, „zdarma“ aj. Nic dobrého Vám totiž nepřinesou.

E-mail prodávej slovy. Vymyslete lákavý nadpis!

Vymyslete text, který bude pastvou pro oči Vašich zákazníků a hlavě zajistí, aby se Vaším e-mailem dále zabývali. Zapomeňme na etiketu a na pozdrav typu Vážený pane / Vážená paní. Neposíláte dopis z banky, ale e-mail, ze kterého byste rádi vydělali nějakou tu korunu zpět. Musíte pochopit, že máte velmi krátký čas na to, abyste Vaše čtenáře zaujali. To, že jste je už přiměli k tomu, aby e-mail otevřeli, ještě bohužel nic neznamená. Hra pokračuje dál.

Nadpis by měl být originální, úderný a měl by vyzdvihnout obsah Vašeho sdělení v e-mailu. Podívejme se na příklad newsletteru od firmy ALP ecology. Nejen, že má trefný předmět e-mailu, ale také na něj hned v úvodu newsletteru navazují. Od samého počátku je text hravý, originální a poutající. Jejich jednoduchá a krásná grafika to vše jen podtrhuje.

Předmětu e-mailu od firmy ALP ecology
Grafika a design v mailingu

To samé lze říci i o newsletteru firmy Rybízák, s.r.o. Hned z předmětu je příjemci jasné, v jakém duchu se e-mail ponese. Jeho grafika a obsah spolu příjemně ladí. E-mail není přeplácaný a graficky je pěkně zpracovaný.

Předmětu e-mailu od firmy Rybízák
E-mail a design

Jak na obsah v těle e-mailu?

Nabídněte, co máte v rukávu. Nezapomeňte ale na pravidlo, že v jednoduchosti je krása. E-mail nemá být jako několikastránkový leták, který Vám přistane skoro každý den do Vaší poštovní schránky. Nabídněte to nejlepší, co momentálně máte na skladě. Máte nějaké novinky? Sem s nimi! E-mail se snažte nijak nekombinovat. Vězte, že pokud zaujmete, zákazník se rád proklikne na Váš web a něco si koupí, i když třeba konkrétní produkt nebude uveden přímo v e-mailu.

Grafika a design Vašeho newsletteru dokáží také pěkně očarovat. Nebojte se tedy věnovat vzhledu Vašeho newsletteru trochu více času. Vymyslete chytlavý banner, který zároveň vyzdvihne důvod Vašeho mailingu. Třeba jako námi představený Alpík anebo Rybízák. Doprava zdarma v podobě GIF.

E-mail a grafika

Jak na personalizaci v e-mailu?

Říkáme to pořád dokola. Čím víc informací o svých zákaznících víte, tím lépe pro Vás. Čím víc víte, tím lepší mailing přichystáte. To, že Váš zákazník v mailingu objeví své jméno nebo nějakou další dodatečnou informaci, která se týká pouze jeho, zajistí zvědavost. Jako příklad bychom mohli uvést mailing, který se bude týkat Vašich pravidelných, vracejících se zákazníků, kdy cílem je poděkovat za jejich věrnost.

Například: „Jsi skvělá Jano! Nakoupila jsi u nás již podesáté a my Ti děkujeme za Tvou důvěru. Jako dárek dostáváš dopravu zdarma na Tvůj příští nákup.“

Budtě vtipní!

Umíte svoje texty prodat? Tak se toho nebojte. I jednoduché textové prodejní e-maily dokáží zaujmout. Pokud si umíte hrát se slovy, jděte do toho!

Výzva k akci nesmí chybět!

Mailing máme navržený, ale něco nám v něm pořád chybí… Co to je? Tlačítka, která zajistí rychlou akci. Byla by hloupost nabízet produkty a zároveň nemít jakýkoli odkaz na ně. Co myslíte? Ulehčete Vašim zákazníkům cestu a naveďte je! Pokud v e-mailu chybí výzva k akci, Vaše námaha přišla vniveč.

Závěr

Nabídněte Vašim zákazníkům možnost Vás kontaktovat. Tím, že přidáte odkaz na Vaše sociální sítě a webové stránky totiž vůbec nic nepokazíte.

Doufám, že se Vám náš článek líbil a pomohl Vám při sestavování Vašeho příštího mailingu. Pokud máte jakékoli otázky, neváhejte se na nás obrátit.

Pošli to Boldem!