Píšeme Boldem blog

Jak napsat e-mail, který prodává?

Publikováno 5 min. čtení

E-mail, který prodává. Ilustrační foto.

Napište předmět a preheader, který prodává!

Otevřít či neotevřít, to je to, oč tu běží. Předmětem a preheaderem (hlavičkou, záhlavím) jsme se již několikrát v našich článcích zabývali a ani dnes tomu nebude jinak. Rozhodují totiž o tom, zda váš e-mail příjemce otevře, nebo ho rovnou smaže. Proč je tomu tak? Jde totiž o první informaci, kterou vaši příjemci uvidí a nějak na ně zapůsobí.

Pokud bychom měli tuto situaci nějak blíž pochopit, můžeme použít příklad z hotelnictví. Představte si, že jedete na dovolenou. Zaplatili jste si krásný hotel a těšíte se, až si konečně odpočinete. Po vašem příjezdu na vás ale nečeká hřejivé přivítání ze strany recepční – nemá zrovna dvakrát nejlepší den a kvůli špatné náladě se k vám nechová tak, jak byste si představovali.

Recepční je první člověk, se kterým přijdete v hotelu do kontaktu a rozhoduje o tom, jaký bude váš dojem z dovolené. Nyní, kvůli její špatné náladě, nemáte z pobytu příjemný pocit, přestože za jiných okolností nemá hotel chybu. V e-mail marketingu to funguje podobně.

Předmět v našem případě souvisí s onou rolí zmíněné recepční. Pokud nezaujme, bude přesunut do koše. Buďte tedy originální, vtipní a trochu i záhadní. Vyzdvihněte samotný obsah e-mailu. Nevymýšlejte si a hlavně nelžete. Pokud se chcete vyhnout peklu – tedy tomu, aby váš e-mail skončil ve SPAMU – vyhněte se slovům jako jsou sleva, půjčka, peníze, zdarma a podobným. Nic dobrého vám totiž nepřinesou.

E-mail prodávej slovy. Vymyslete lákavý nadpis!

Vymyslete text, který bude pastvou pro oči příjemců a hlavě zajistí, aby se vaším e-mailem dále zabývali. Zapomeňme na etiketu a na obecný pozdrav typu Vážený pane / Vážená paní. Neposíláte dopis z banky, ale e-mail, ze kterého byste rádi vydělali nějakou tu korunu zpět. Musíte pochopit, že máte velmi krátký čas na to, abyste své čtenáře zaujali. Samotný fakt, že jste je přiměli k tomu, aby e-mail vůbec otevřeli, ještě bohužel nic neznamená. Hra pokračuje dál.

Nadpis by měl být originální, úderný a měl by vyzdvihnout obsah sdělení v e-mailu. Podívejme se na příklad newsletteru (elektronického zpravodaje) od firmy ALP ecology. Nejen, že má trefný předmět e-mailu, ale také na něj hned navazuje úvod samotné zprávy. Už od začátku je text hravý, originální a poutavý. Celkový dojem podtrhuje jednoduchá a krásná grafika.

Předmětu e-mailu od firmy ALP ecology
Grafika a design v mailingu

To samé lze říci i o newsletteru firmy Rybízák, s.r.o. Hned z předmětu je příjemci jasné, v jakém duchu se e-mail ponese. Jeho grafika a obsah spolu příjemně ladí. E-mail není přeplácaný a graficky je pěkně zpracovaný.

Předmětu e-mailu od firmy Rybízák
E-mail a design

Jak na obsah v těle e-mailu?

Nabídněte, co máte v rukávu. Nezapomeňte ale na pravidlo, že v jednoduchosti je krása. E-mail nemá být jako několikastránkový leták, který vám přistane skoro každý den v poštovní schránce. Nabídněte to nejlepší, co momentálně máte na skladě. Máte nějaké novinky? Sem s nimi! E-mail se nesnažte složitě kombinovat. Vězte, že pokud zaujmete, zákazník se rád proklikne na váš web a něco si koupí, i když třeba konkrétní produkt nebude uveden přímo v e-mailu.

Grafika a design vašeho newsletteru dokáží také pěkně očarovat. Nebojte se tedy věnovat vzhledu vašeho newsletteru trochu více času. Vymyslete chytlavý banner, který zároveň vyzdvihne důvod vašeho mailingu. Třeba jako námi představený Alpík anebo Rybízák.

E-mail lze obohatit i GIFem.

Jak na personalizaci v e-mailu?

Říkáme to pořád dokola. Čím víc informací o svých zákaznících víte, tím lépe pro vás. Čím víc víte, tím lepší mailing přichystáte. To, že váš zákazník v mailingu objeví své jméno nebo nějakou další dodatečnou informaci, která se týká pouze jeho, zajistí zvědavost. Jako příklad bychom mohli uvést mailing, který se bude týkat vašich pravidelných, vracejících se zákazníků, kdy cílem je poděkovat za jejich věrnost.

Například: „Jsi skvělá, Jano! Nakoupila jsi u nás již podesáté a my Ti děkujeme za projevenou důvěru. Jako dárek dostáváš dopravu zdarma na příští nákup.“

Buďte vtipní!

Umíte svoje texty prodat? Tak se toho nebojte. I jednoduché textové prodejní e-maily dokáží zaujmout. Pokud si umíte hrát se slovy, jděte do toho!

Výzva k akci nesmí chybět!

Mailing máme navržený, ale něco nám v něm pořád chybí… Co to je? Tlačítka, která zajistí rychlou akci! Byla by hloupost nabízet produkty a zároveň na ně nemít jakýkoli odkaz. Co myslíte? Ulehčete svým zákazníkům cestu a naveďte je! Pokud v e-mailu chybí výzva k akci, vaše námaha vyjde vniveč.

Závěr

Nabídněte svým zákazníkům možnost vás kontaktovat. Tím, že přidáte odkaz na vaše sociální sítě a webové stránky totiž vůbec nic nepokazíte.

Doufám, že se vám článek líbil a pomohl vám při sestavování vašeho příštího mailingu. Pokud máte jakékoli otázky, neváhejte se na nás kdykoli obrátit!

Pošli to Boldem!

Klára Messerschmidtová, marketingová specialistka Autor: Klára Messerschmidtová
Publikováno: 24. listopadu 2021

Jste připraveni?

Je to snadné. Začít můžete rovnou.

Vyzkoušejte Boldem

  • Lidé, kteří se účastní konference
  • Lidé chatují na obchodní schůzce
  • Muž přemýšlí v kanceláři
  • Prodavačka v obchodě s oblečením
  • Žena se usmívá před notebookem
  • Portrét mladé ženy
  • Farmář drží dýně
  • Tým sjíždí řeku během raftingu
  • Zubařka a její pacientka
  • Automechanici
  • Rodina v poli
Emoji_a_GIFy_v_email_marketingu

29. června 2022

Emoji a GIFy v e-mail marketingu, ano či ne?

Smajlíky, veselé obličeje, emotikony, samolepky, kaomoji, emoji, stejně jako animované GIFy jsou stále více populární a používáme je prakticky každý den. Díky nim zvládáme nejen lépe vyjadřovat emoce ve svých sděleních, ale jsme rovněž pohotovější než kdy předtím.

Světové statistiky e-mail marketingu

16. června 2022

Světové statistiky e-mail marketingu

V minulém článku jsme se zabývali problematikou měření úspěšnosti e-mail marketingových kampaní. Řekli jsme si, jaké základní metriky nabízí většina mailingových nástrojů, a že je vhodné tyto informace obohatit o statistiky z Google Analytics. V dnešním článku…

Jak měřit úspěšnost e-mail marketingu?

2. června 2022

Jak měřit úspěšnost e-mail marketingu?

Využíváte v rámci firemního komunikačního mixu e-mail marketing? Pokud ano, určitě vás zajímá, jaké jsou základní metriky e-mailingu, nebo co v e-mail marketingu znamenají pojmy dobrá míra otevření a dobrý proklik. Pojďme se na tuto problematiku podívat podrobněji. Proč sledovat…