25. října 2024
Všechny statistiky přehledně. V Boldem nyní najdete i tržby z e-mailingu
Díky nové funkci máte přímo v aplikaci přehled o tržbách a všech důležitých statistikách e-mailových kampaní na jednom místě. Šetřete čas s Boldem.
Píšeme Boldem blog
Publikováno 6 min. čtení
Vlastní události jsme vám představili už před dvěma týdny. Ve zkratce se jedná o úložiště v Boldem, kam si můžete ukládat jakákoliv data, která na svém webu, v aplikaci nebo na jiné platformě chcete sledovat a následně využívat pro marketingové kampaně. Díky tomu máte maximální flexibilitu při vytváření scénářů a taktik. A zároveň ukážete zákazníkům, že jim rozumíte.
Vlastní události jsou jedinečný nástroj, pro jehož použití máte prakticky neomezené možnosti. V první řadě je potřeba se zamyslet, jak co nejefektivněji využít všechna data a parametry, které máte pro sledování k dispozici jak u produktů, tak i na dalších částech webu.
U produktů to může být:
V tomto případě budete tvořit kampaně s cílem co nejvíce prodávat, zaměření bude tedy na výkon. U e-shopů se v tomto případě dají krásně využít data z filtrování produktů v kategoriích.
U neproduktových stránek se můžete zaměřit na:
Kampaně, ve kterých využijete parametry tohoto typu, poslouží hlavně pro budování vztahu se zákazníkem.
Čím více parametrů k dispozici máme, tím je prostor pro marketingovou fantazii větší. Samozřejmě nemusíte využívat jen data viditelná na stránkách, ale i ta, s kterými pracujete v pozadí – například marže, skladové zásoby a podobné.
Jak už jsem několikrát zmiňovala, než samotné vlastní události v Boldem a kódu nastavíte, je potřeba vymyslet, co vlastně chcete sledovat a následně používat při komunikaci se zákazníkem. Není totiž možné upravovat již vytvořené vlastnosti – pouze odstranit celé schéma.
Jsou 3 různé způsoby, jak vlastní události nastavit:
Při jejich pojmenování dodržujte následující pravidla a doporučení:
Pojďme se teď už podívat na to, jaká data můžete pomocí vlastních událostí sbírat a využívat pro své marketingové kampaně.
Máte e-shop s kamennými obchody? Zákazník si bude hledat dostupnost zboží na konkrétní prodejně, kterou má nejblíže. Sledujte, jaké prodejny nejčastěji vybírá, přiřaďte mu štítek s danou lokalitou a podle toho mu posílejte nabídku zboží, které je dostupné na konkrétní prodejně.
Nemusí se jednat jen o filtrování dostupnosti na prodejnách. Přiřadit štítek lokality můžete i podle způsobu dopravy na výdejní místo.
U produktů máte parametr s informací o limitované edici nebo modelové řadě. Víte, že jde o poslední kusy a žádné další už se vyrábět nebudou.
Zároveň díky sledování vlastních událostí víte, že zákazník si toto zboží prohlížel, ale nenakoupil. Na skladě jsou méně než 3 kusy a přesně v tuhle chvíli přichází šance zákazníka oslovit a upozornit ho na to, že by o tuhle jedinečnou příležitost mohl přijít.
Pro osobnější zacílení se tu samozřejmě dá kombinovat právě dostupnost na prodejně, velikost v případě oblečení a bot nebo třeba prohlížená barva produktu.
U tohoto příkladu můžete spojit výkon i budování vztahu se zákazníkem. Víte, že zákazník si u vás zakoupil produkt konkrétní řady a vy mu chcete dát jasné důvody, proč by si měl zakoupit i další produkty. Pošlete mu inspirativní článek a nabídněte související produkty.
Nezapomeňte na to, že je potřeba vyloučit z nabídky produkt, který už si zakoupil.
Ve svém e-shopu máte možnost filtrování zboží podle velikosti. Zákazník si filtruje konkrétní velikost (boty, oblečení), ale nakonec žádné zboží nenakoupí. Abyste ho trošku popostrčili k nákupu, zašlete mu personalizovanou nabídku produktů velikosti, kterou si filtroval. Zároveň si k němu uložíte štítek preferované velikosti.
Tento způsob scénáře využijete i na další parametry, jako jsou například rozměry produktu, značka produktu, modelová řada nebo dokonce barva.
Vaše stránky si prohlíží uživatel, který až podezřele často kliká na resorty v jedné konkrétní destinaci (ať už se jedná o město, nebo celou zemi). Žádnou dovolenou si nakonec ale neobjednává a odchází z vašich stránek pryč.
Vy samozřejmě díky sledování vlastních událostí tušíte, že tento zákazník hledá dovolenou na konkrétním místě. Přiřadíte mu štítek a zasíláte speciální nabídku oblíbených hotelů a penzionů v lokalitě, která ho zajímá.
Sdělení nemusí být vždy e-mailové, nebo prostřednictvím SMS. Můžete využít možnosti zaslání upozornění vašemu obchodnímu zástupci, který bude kontaktovat zákazníka s nabídkou napřímo.
Uživatel má staženou vaši aplikaci, ale nemá ji v plné verzi. Vidí v ní možnost prémiových funkcí, viditelně označených, a několikrát za určité časové období na tyto prémiové funkce klikne (např. 5× za posledních 48 hodin).
Po určené časové prodlevě na uživatele vyskočí PUSH oznámení s pobídkou k zaplacení plné verze. A pokud ani tenhle způsob nezabere, pošlete mu speciální nabídku placené verze i s důvody, proč by na ni měl přejít.
Vyjmenovali jsme si tu různé scénáře a příklady použití vlastních událostí. Nesmíme však zapomínat na jednu důležitou věc, bez které by žádný z nich nefungoval – identifikace uživatele. Data se sice ukládají i k anonymním návštěvníkům, nicméně sdělení můžete odeslat, až když máte jejich údaje. Získat je můžete například pop-up oknem, které je přesvědčí, aby vám jejich kontakt nechali. Nebo přihlášením do uživatelské sekce na vašem e-shopu.
Příkladů scénářů je spousta a vypisovat tu všechny možnosti by bylo zbytečné. Už jenom proto, že každý má individuální cíle, možnosti a potřeby. Bavit bychom se mohli nejen o e-shopech, ale také o srovnávačích a o využití v kalkulačkách tarifů, pojistek nebo spotřeby energií.
Nemusíte je využívat jen k prodeji nebo k budování vztahu se zákazníkem, ale i ke sběru dat a k lepšímu porozumění vaší cílové skupiny.
Nebo díky nim můžete na vašich stránkách sbírat recenze tím, že oslovíte zákazníka, který váš produkt zakoupil, ale recenzi nezanechal.
Nechte nám na sebe kontakt a spolu vymyslíme scénáře, které budou sedět vašemu byznysu.
25. října 2024
Díky nové funkci máte přímo v aplikaci přehled o tržbách a všech důležitých statistikách e-mailových kampaní na jednom místě. Šetřete čas s Boldem.
15. července 2024
Kouzelná zkratka CDP. Ostříleným markeťákům dobře známá, méně zkušení o ní už možná slyšeli, ale nedokáží si přesně představit, co se pod těmito třemi písmeny skrývá. Pojďme si tedy udělat jasno v tom, co to ta Customer Data Platform je.
1. července 2024
Akční tarify Boldem na konci srpna 2024 končí. Jak to bude s cenami od 1. září?