
6. června 2023
Tak ten píše! 14 tipů pro efektivní e-mail copywriting
Vylaďte copywriting ve vašem e-mailingu k dokonalosti. Máme pro vás 14 praktických tipů, kterými by se měl řídit každý copywriter.
Píšeme Boldem blog
Publikováno 4 min. čtení
E-commerce problematikou a důvody, proč začít s e-mail marketingem, jsme se zabývali v minulém článku. Dnes bychom chtěli na tento článek navázat a rozšířit jej o další formy marketingové komunikace, které direct marketing nabízí, a které lze zároveň využít i v e-commerce.
Direct marketing je přímá forma komunikace mezi vámi a vaší cílovou skupinou. Proto na něj můžete narazit i pod pojmem „přímý marketing“. Skrze přímou komunikaci můžete vašemu publiku sdělovat informace o vaší firmě nebo nabízet vaše služby a produkty. Nicméně, hlavním cílem této komunikace je přesvědčit oslovené zákazníky k akci, a to bez využití třetích stran. Akce nemusí nutně znamenat nákup produktů a služeb, ale může se jednat i o jiné aktivity, jako je například:
Samotný rozdíl lze na první pohled vidět již v názvu. Hromadná reklama je prezentována všem, naproti tomu u přímého marketingu oslovujete pouze malý segment, který jeví zájem o služby a produkty, které nabízíte. Jak ale poznáme, že se někdo zajímá o naše produkty a služby, a tudíž je vhodným kandidátem pro naši reklamu? Pojďme si ukázat čtyři příklady, kde bychom direct marketing mohli využít.
Dejme tomu, že máte firmu s existující klientelou a plánujete na trh uvést nový produkt. V rámci propagace připravíte reklamní předměty, tzv. merch, které chcete zároveň nabízet na svém webu k prodeji.
Asi s námi budete souhlasit, že by nemělo význam nabízet tyto reklamní předměty lidem, kteří neznají vaši značku ani produkty, které nabízíte. Jednoduše by si vás nedokázali skrze tyto předměty zařadit.
V tomto případě se nabízí využít možností přímého marketingu a oslovit pomocí něj vaši stávající klientelu. Své publikum můžete oslovit e-mailem, textovou zprávou SMS, cílenou online reklamou nebo dopisem. Záleží čistě na vás a na velikosti vaší společnosti, co vám bude vyhovovat nejvíc, a na co budou vaši zákazníci slyšet.
Pokud máte na svém webu nebo e-shopu pop-up okno (automaticky otevírané okno), nebo jakýkoli jiný sběrný formulář a návštěvník webu prostřednictvím něj projeví zájem o vaše newslettery (elektronické zpravodaje), nabízí se vám další možnost, jak tyto klienty oslovit napřímo.
Pokud vás zajímá problematika vyskakovacích oken více, přečtěte si náš článek o vytváření pop-up oken, ve kterém se dozvíte, na co se zaměřit při jejich navrhování, a jak je využít v marketingu.
Typickým příkladem přímého marketingu je automatizace na opuštěný košík, která reaguje na nedokončené nákupy vašich zákazníků. Skrze automatizaci můžete tyto zákazníky znovu oslovit a pokusit se je dostat zpět na váš e-shop, aby svou objednávku dokončili.
I na Facebooku máte možnost cílit na zákazníky, kteří o vaši značku jeví zájem a znají vás. Můžete oslovit pouze ty, kteří navštívili váš web, e-shop, profil na Facebooku, stránku na Instagramu, nebo aplikaci.
Případně se nabízí možnost připravit dynamické reklamy, které budou zobrazovat vašim klientům pouze to zboží, které je zajímá nejvíce.
Než začnete tyto reklamy realizovat, musíte si na Facebooku založit účet pro reklamu a nadefinovat okruhy uživatelů, na které budete cílit. Ty si můžete naimportovat ze souboru, popřípadě z webu, pokud máte na stránkách vložený Facebook pixel. Stejně tak lze využít i data z vaší aplikace, případně další možnosti, které Facebook nabízí.
Přímých forem, jak oslovit vaše publikum, je mnoho. Než se pustíte do direct marketingu, měli byste zhodnotit vaši firemní strategii a zohlednit potřeby vaší cílové skupiny. Analyzujte trh. Podívejte se, jaké techniky využívá konkurence, a zeptejte se vašich zákazníků, co se jim líbí. Následně zvažte možnosti a rozhodněte, která forma direct marketingu bude pro vaši firmu ta nejúčinnější.
Mohlo by vás zajímat:
6. června 2023
Vylaďte copywriting ve vašem e-mailingu k dokonalosti. Máme pro vás 14 praktických tipů, kterými by se měl řídit každý copywriter.
12. května 2023
Je neuvěřitelné, jak rychle čas letí. Ačkoli počasí tomu moc nenasvědčuje, jaro je v plném proudu a s ním přichází i jarní novinky. Co se odehrálo během zimních měsíců ve světě Boldem? Pohodlně se usaďte, jdeme na to! E-mail marketingové…
12. dubna 2023
Co si pohlídat, na co si dát pozor a co neopomenout, než začnete s e‑mailingem. Přehledný souhrn rad a tipů pro chytré copywritery.