
6. června 2023
Tak ten píše! 14 tipů pro efektivní e-mail copywriting
Vylaďte copywriting ve vašem e-mailingu k dokonalosti. Máme pro vás 14 praktických tipů, kterými by se měl řídit každý copywriter.
Píšeme Boldem blog
Publikováno 4 min. čtení
Lidé stále více nakupují zboží a služby přes internet a do budoucna se tento trend jen tak nezmění. Potvrzuje to především obrat české e-commerce (elektronického obchodování), který již dosáhl 62 miliard a do konce roku 2022 by měl přesáhnout 222 miliard. Meziroční růst se v současné chvíli pohybuje kolem 14 %.
Evropská unie se řadí mezi ráj e-shopů a omezení pohybu spojené s Covid-19 tento trend ještě více prohloubilo. V České republice evidujeme přes více než 50 tisíc e-shopů, přičemž už v roce 2019 nakoupilo přes internet více než polovina populace. Přesněji 65 % obyvatel. V roce 2005 to byla pouhá 3 % a v roce 2009 číslo online nakupujících vzrostlo na 24 %. Česko se tudíž v těchto ohledech pohybuje nad průměrem celé Evropské unie.
Důvodů je hned několik. Ze statistik české e-commerce vyplývá, že lidé oceňují okamžité porovnání zboží, pohodlnost, větší výběr, časovou nenáročnost, nižší cenu a možnost opakovaného nákupu.
Výše uvedená fakta vypovídají o tom, že české obyvatelstvo čím dál tím víc nakupuje online. Do jisté míry tomu napomohla různá vládní nařízení v době pandemie. Popularita online nákupů však rostla i před samotnou pandemií.
Co z toho vyplývá? Je důležité se přizpůsobit aktuálním trendům a požadavkům zákazníků. I v online světě lze udržovat pravidelný kontakt s cílovým publikem. Nejen pomocí sociálních sítí, optimalizací pro vyhledávače (SEO), reklamních kampaní placených za kliknutí (PPC), ale především pak prostřednictvím e-mail marketingu. E-mailem můžete efektivně reagovat na nákupní chování spotřebitelů, jednoduše a rychle informovat o různých novinkách, nabídkách a akcích. Byla by rozhodně škoda tohoto potenciálu nevyužít.
E-mailový marketing je absolutní vítěz mezi nabízenými nástroji pro komunikaci, a to především díky:
Stále více využíváme mobilní telefon, se kterým v dnešní době zvládneme prakticky cokoli. Mobil do jisté míry dokáže nahradit notebooky a stolní počítače. Je to praktický parťák, díky kterému můžeme nejen volat a psát zprávy SMS, ale máme v něm vše, co potřebujeme pro svůj pracovní nebo soukromý život. Od e-mailů a sociálních sítí, přes komunikátory a hudební přehrávače, až po fotogalerie a další užitečné aplikace. Některé mohou být žroutem času, jiné dokážou pomoci a práci urychlit.
Ze statistik vyplývá, že nákup produktů a služeb přes mobil meziročně roste, a naopak přes stolní zařízení klesá. Internet používá přes 78 % Čechů starších 16 let a 55 % Čechů přistupuje na web přes mobilní zařízení. E-mailové kampaně byste měli přizpůsobit tomuto trendu a zobrazení e-mailu otestovat před každou hromadnou rozesílkou jak na stolním počítači, tak na mobilu.
Tento trend potvrzují i statistiky ze světa:
Nejjednodušší a nejlevnější variantou je poslat připravený e-mail na různé e-mailové klienty a jeho zobrazení si následně zkontrolovat na počítači i na mobilním telefonu.
Nabízí se však i testovací platformy, jejichž služby jsou sice placené, nicméně vaši emailovou kampaň jednoduše a rychle otestují napříč e-mailovými klienty i v rámci různých zařízení. Jedná se například o platformu Litmus nebo Testi@.
Mohlo by vás zajímat:
6. června 2023
Vylaďte copywriting ve vašem e-mailingu k dokonalosti. Máme pro vás 14 praktických tipů, kterými by se měl řídit každý copywriter.
12. května 2023
Je neuvěřitelné, jak rychle čas letí. Ačkoli počasí tomu moc nenasvědčuje, jaro je v plném proudu a s ním přichází i jarní novinky. Co se odehrálo během zimních měsíců ve světě Boldem? Pohodlně se usaďte, jdeme na to! E-mail marketingové…
12. dubna 2023
Co si pohlídat, na co si dát pozor a co neopomenout, než začnete s e‑mailingem. Přehledný souhrn rad a tipů pro chytré copywritery.