Píšeme Boldem blog

E-commerce v česku a proč začít s e-mail marketingem?

Publikováno 4 min. čtení

E-commerce

Lidé stále více nakupují zboží a služby přes internet a do budoucna se tento trend jen tak nezmění. Potvrzuje to především obrat české e-commerce (elektronického obchodování), který již dosáhl 62 miliard a do konce roku 2022 by měl přesáhnout 222 miliard. Meziroční růst se v současné chvíli pohybuje kolem 14 %.

Statistiky české e-commerce.

Jak si vede český e-commerce v rámci Evropské unie?

Evropská unie se řadí mezi ráj e-shopů a omezení pohybu spojené s Covid-19 tento trend ještě více prohloubilo. V České republice evidujeme přes více než 50 tisíc e-shopů, přičemž už v roce 2019 nakoupilo přes internet více než polovina populace. Přesněji 65 % obyvatel. V roce 2005 to byla pouhá 3 % a v roce 2009 číslo online nakupujících vzrostlo na 24 %. Česko se tudíž v těchto ohledech pohybuje nad průměrem celé Evropské unie.

Jaké jsou důvody online nákupů?

Důvodů je hned několik. Ze statistik české e-commerce vyplývá, že lidé oceňují okamžité porovnání zboží, pohodlnost, větší výběr, časovou nenáročnost, nižší cenu a možnost opakovaného nákupu.

Statistiky české e-commerce a důvody a obavy online nákupů.

Proč je e-mail marketing skvělá volba pro e-shopaře?

Výše uvedená fakta vypovídají o tom, že české obyvatelstvo čím dál tím víc nakupuje online. Do jisté míry tomu napomohla různá vládní nařízení v době pandemie. Popularita online nákupů však rostla i před samotnou pandemií.

Co z toho vyplývá? Je důležité se přizpůsobit aktuálním trendům a požadavkům zákazníků. I v online světě lze udržovat pravidelný kontakt s cílovým publikem. Nejen pomocí sociálních sítí, optimalizací pro vyhledávače (SEO), reklamních kampaní placených za kliknutí (PPC), ale především pak prostřednictvím e-mail marketingu. E-mailem můžete efektivně reagovat na nákupní chování spotřebitelů, jednoduše a rychle informovat o různých novinkách, nabídkách a akcích. Byla by rozhodně škoda tohoto potenciálu nevyužít.

10 důvodů proč využít e-mail marketing

E-mailový marketing je absolutní vítěz mezi nabízenými nástroji pro komunikaci, a to především díky:

  • Vlastní databázi prověřených kontaktů, která zajistí přímou komunikaci s cílovou skupinou.
  • Segmentaci. Cílení nebylo nikdy jednodušší – rozdělte příjemce do skupin podle svých kritérií a pošlete jim e-maily na míru.
  • Personalizaci. Sestavte sdělení šité na míru pro konkrétního zákazníka.
  • Časové nenáročnosti. Práce s chytrým editorem sloužící pro přípravu kampaní je velmi jednoduchá a intuitivní.
  • Minimálním nákladům na provoz v porovnání s ostatními marketingovými nástroji.
  • Čtyřikrát větší návratnosti investic (ROI), než jakou známe u jiných online marketingových nástrojů.
  • Nejlepší konverzi. Ti, kteří jsou osloveni e-mailem, utrácejí více, než ti, kteří e-mailovou nabídku nedostali.
  • Rychlé a snadné analýze kampaní.
  • Přehlednému rozhraní API a jednoduché integraci, která propojí e-mailový nástroj s firemním systémem.
  • E-shopovým doplňkům, které zajistí importování užitečných dat pro přípravu e-mailových kampaní.
Posílejte e-maily, které lidé čtou. Boldem. Digitální marketing pro Hanku, Firmu i Banku.

Na co si dát pozor při tvorbě e-mailové kampaně?

Stále více využíváme mobilní telefon, se kterým v dnešní době zvládneme prakticky cokoli. Mobil do jisté míry dokáže nahradit notebooky a stolní počítače. Je to praktický parťák, díky kterému můžeme nejen volat a psát zprávy SMS, ale máme v něm vše, co potřebujeme pro svůj pracovní nebo soukromý život. Od e-mailů a sociálních sítí, přes komunikátory a hudební přehrávače, až po fotogalerie a další užitečné aplikace. Některé mohou být žroutem času, jiné dokážou pomoci a práci urychlit.

Přizpůsobte e-mailovou kampaň pro mobilní zařízení!

Ze statistik vyplývá, že nákup produktů a služeb přes mobil meziročně roste, a naopak přes stolní zařízení klesá. Internet používá přes 78 % Čechů starších 16 let a 55 % Čechů přistupuje na web přes mobilní zařízení. E-mailové kampaně byste měli přizpůsobit tomuto trendu a zobrazení e-mailu otestovat před každou hromadnou rozesílkou jak na stolním počítači, tak na mobilu.

Trend online nákupů dle jednotlivých zařízení

Jak testovat e-mailové kampaně?

Nejjednodušší a nejlevnější variantou je poslat připravený e-mail na různé e-mailové klienty a jeho zobrazení si následně zkontrolovat na počítači i na mobilním telefonu.

Nabízí se však i testovací platformy, jejichž služby jsou sice placené, nicméně vaši emailovou kampaň jednoduše a rychle otestují napříč e-mailovými klienty i v rámci různých zařízení. Jedná se například o platformu Litmus nebo Testi@.

Mohlo by vás zajímat:

Autor: Klára
Publikováno: 10. května 2022

Jste připraveni?

Je to snadné. Začít můžete rovnou.

Vyzkoušejte Boldem

  • Tým sjíždí řeku během raftingu
  • Prodavačka v obchodě s oblečením
  • Rodina v poli
  • Lidé chatují na obchodní schůzce
  • Muž přemýšlí v kanceláři
  • Farmář drží dýně
  • Automechanici
  • Zubařka a její pacientka
  • Lidé, kteří se účastní konference
  • Portrét mladé ženy
  • Žena se usmívá před notebookem
5 důvodů, proč se e-mailing vyplatí

18. května 2022

5 důvodů, proč se e-mailing vyplatí

Máte napnuté rozpočty a vedení po vás chce škrty v marketingovém rozpočtu? My vám nabízíme 5 důvodů, proč se e-mailing vyplatí podporovat i v těchto dobách. 5 důvodů, proč se e-mailing vyplatí: Vysoká návratnost investic…

Jak budovat e-mailové databáze

28. dubna 2022

Jak budovat e-mailové databáze?

E-mailová databáze vám pomůže komunikovat s publikem napřímo. Což je největší výhoda e-mail marketingu. Žádný jiný marketingový nástroj vám toto nenabídne. Nicméně, abyste mohli tuto výhodu využívat, musíte mít k dispozici e-mailové adresy zákazníků. Databáze e-mailových adres musí…

ilustrace symbolizující použití pop-up oken na webu

20. dubna 2022

Co je pop-up okno a jak ho využít v marketingu?

Pop-up okno má primárně za cíl navázat kontakt s návštěvníkem webu. V nejlepším případě jej zaujmout na první dobrou, aby se přihlásil k odběru. Vyskakovací okna jsou leckdy chápána jako otravná věc, která jen vyrušuje uživatele při jeho návštěvě webu.