Píšeme Boldem blog

Jak a proč začít dělat e-mail marketing?

Publikováno 4 min. čtení

Jak a proč začít s e-mail marketingem

E-mail marketing je účinný nástroj k oslovení publika napřímo. Díky personalizaci máte možnost posílat příjemcům e-maily ušité na míru a segmentace vám naopak pomohou s lepším zacílením. Kromě výše uvedených výhod toho mailing nabízí mnohem víc.

Proč začít s e-mail marketingem?

Díky e-mail marketingu je propagace služeb a produktů efektivnější a mnohdy i účinnější než jakákoli jiná reklama. E-mail marketing je skvělý jak pro získání nových leadů a jejich přeměnu na stávající a loajální zákazníky, tak na komunikaci a udržování již existujících vztahů.

Věděli jste, že e-mail marketing...

Nemluvě o kouzlu automatizací. Ty sice nezajistí 100% volnost, tedy moment, kdy si řeknete – teď už nemusím nic řešit. Nicméně, automatizace vám pomohou sestavit strategickou cestu, která ještě víc zacílí na zákazníky, zvýší konverzi a pomůže rychleji zareagovat na jejich provedené akce.

Pokud chcete z e-mailingu vytěžit maximum a dosáhnout slibných konverzí, stále se budete muset o své zákazníky zajímat a starat.

E-mail marketing je základ. Boldem ale nabízí mnohem víc. Přečtěte si další informace o tom, jak využít automatizovaný marketing ve firmách s Boldem.

Automatizace v aplikaci Boldem.

Jak začít s e-mail marketingem?

Mailing není jen pro velké hráče, ale prakticky pro kohokoli. Jedná se o komunikační kanál, který využívají všichni na denní bází bez ohledu na věk. Tím chceme naznačit, že doslova každý je schopen začít s e-mail marketingem. Jak dosáhnout první hromadné rozesílky?

  1. vyberte si e-mail marketingového poskytovatele
  2. stanovte si své cíle
  3. začněte budovat databázi kontaktů
  4. vytvořte svou první kampaň
  5. otestujte svou kampaň
  6. pošlete první hromadnou rozesílku na vaše kontakty

Jak vybrat e-mail marketingového poskytovatele?

Tento krok je stěžejní pro to, abyste začali s hromadnou rozesílkou. V online světě existuje spousta platforem, které se mailingem zabývají, a to nejen české, ale i zahraniční. Vyberte si tedy takovou, se kterou se vám bude pracovat nejlépe.

Boldem je aplikace pro e-mail marketing, ve které si připravíte nejen hromadné kampaně, automatizace, ale také si jednoduše sestavíte sběrný formulář, který umístíte na vaše webové stránky. Budování databáze vám díky sběrným formulářům půjde pěkně od ruky.

Boldem poradí.

Boldem aplikace je určena jak pro jednotlivce a živnostníky, kteří mají svůj e-shop a všechno si zařizují sami, tak pro malé a střední firmy, které mohou, ale nemusí, disponovat marketingovým oddělením, tak i pro velké instituce, které dbají nejen na kvalitní a rychlé provedení, ale také na bezpečnost.

Stanovte si cíle

Zhodnoťte váš marketingový komunikační mix a zakomponujte do něj e-mailing. Zvažte celkové cíle svého e-mailového marketingu a digitálního marketingu. Nastavte měření celkového úspěchu vašich kampaní.

Přemýšlejte o věcech jako je databáze. Stanovte si míru otevřenosti a prokliků, které byste chtěli dosáhnout a jak samotný e-mail marketing zabudujete do vaší celkové strategie firmy. Pamatujte, že vaše e-mailové marketingové kampaně by měly být cílené a účelné. Neposílejte pouze směsici zpráv o vaší společnosti. Stanovením některých počátečních cílů můžete udržet ten správný kurz.

Jak budovat databázi kontaktů?

Základem a hlavně úspěchem e-mail marketingu je silná databáze kontaktů! Jak ale takovou databázi budovat a jak o ni pak následně pečovat?

Především byste měli být schopni odpovědět na následující tři otázky:

  • Víte, jak jste jednotlivé kontakty získaly?
  • Je databáze v souladu s GDPR a máte od všech příjemců souhlas, že o vaše novinky a nabídky mají zájem?
  • Jsou vaše data aktuální?

Pokud jste na tyto otázky odpověděli ano, tak jdete tou správnou cestou.

Ke kvalitní databázi vám může pomoci kvalitní obsah a sběrné formuláře umístěné na webu ve formě pop-up oken nebo lišt. Kontakty také můžete získat, pokud budete proaktivní a například připravíte pro vaše zákazníky webinář, e-book nebo nějakou soutěž.

Nákup databáze? Rozhodně ne!

Určitě se vyhněte jakémukoliv nákupu databází od třetích stran! Nejen, že se jedná o nelegální krok, ale také vám to v žádném případě nepomůže s budováním kvalitní databáze. Nejenže od takových příjemců můžete obdržet x zpětných e-mailů, případně stížností, že se k vašim newsletterům nepřihlásili, ale také řada těchto e-mailů skončí v nevyžádané poště, či k jejich doručení nedojde vůbec. Nemluvě o udržování, zachování a budování dobré pověsti, která je cenná jako zlato a znovu se získává jen velmi těžce.

Připravte kampaň a rozešlete

Pošlete to Boldem.

Příprava kampaní v Boldem je zábava. Pokud máte zajetou značku, vycházejte z ní. Dodržujte barvy, které jsou součástí vašeho loga, webu případně e-shopu a přizpůsobte tomu vzhled vašich e-mailingových kampaní.

Pracujte s informacemi, které máte k dispozici. Pokud máte své příjemce, rozdělte si je dle skupin a připravte mailing přímo na míru. Dosáhnete tak lepšího zacílení, které se pozitivně projeví i na vašich konverzích.

Jak postupovat při první rozesílce v rámci aplikace Boldem se můžete dočíst v našem článku zde.

Klára Messerschmidtová Autor: Klára Messerschmidtová
Publikováno: 17. března 2022

Jste připraveni?

Je to snadné. Začít můžete rovnou.

Vyzkoušejte Boldem

  • Muž přemýšlí v kanceláři
  • Prodavačka v obchodě s oblečením
  • Farmář drží dýně
  • Rodina v poli
  • Žena se usmívá před notebookem
  • Automechanici
  • Portrét mladé ženy
  • Tým sjíždí řeku během raftingu
  • Lidé chatují na obchodní schůzce
  • Zubařka a její pacientka
  • Lidé, kteří se účastní konference
customer data platform Boldem

15. července 2024

Boldem jako Customer Data Platform

Kouzelná zkratka CDP. Ostříleným markeťákům dobře známá, méně zkušení o ní už možná slyšeli, ale nedokáží si přesně představit, co se pod těmito třemi písmeny skrývá. Pojďme si tedy udělat jasno v tom, co to ta Customer Data Platform je.