Píšeme Boldem blog

Světové statistiky e-mail marketingu

Publikováno 5 min. čtení

Světové statistiky e-mail marketingu

V minulém článku jsme se zabývali problematikou měření úspěšnosti e-mail marketingových kampaní. Řekli jsme si, jaké základní metriky nabízí většina mailingových nástrojů, a že je vhodné tyto informace obohatit o statistiky z Google Analytics.

V dnešním článku chceme na toto téma navázat a ukázat vám světové statistiky e-mail marketingu napříč různými obory.

Statistiky e-mail marketingu.

Náš článek vychází z celosvětové studie, kterou zpracovali zaměstnanci ze společnosti GetResponse. Ti analyzovali téměř 7 miliard zpráv z více než 35 miliard e-mailů, které zákazníci odeslali v průběhu roku 2021. Pro lepší přehled sledovali pouze aktivní odesílatele s alespoň 1 000 kontakty. Jakých výsledků docílili? Pojďme se na to podívat.

Celosvětové průměrné statistiky e-mail marketingu

Za poslední roky došlo k poklesu celosvětové průměrné míry angažovanosti v e-mail marketingu. Zatímco průměrná míra otevření poklesla jen lehce, z 22,15 % na 22,02 %, pokles průměrné míry prokliku je znatelnější – 3,43 % na 2,13 %.

Celosvětové průměrné statistiky e-mail marketingu.
Graf 1: Celosvětové průměrné statistiky e-mail marketingu

Pokles je pravděpodobně spojen s nevhodně zvolenou komunikační strategií. Z tohoto důvodu byste si měli být jistí, že vaše sdělení má ten správný tón a oslovuje vaše zákazníky tím správným způsobem. Ideální cesta, jak toho docílit, je využívat personalizované a automatizované e-maily

Průměrné statistiky e-mail marketingu dle různých oborů

Většina našich zákazníků se domnívá, že jejich výsledky v mailingu nejsou nijak působivé a mají dojem, že dělají něco špatně. Což nemusí být úplně pravda, protože výsledky jednotlivých oborů jsou hodně individuální. Především kvůli různým faktorům, které ovlivňují celkový chod podnikání. Bavíme se především o:

  • oboru podnikání,
  • velikosti databáze příjemců,
  • kvalitě databáze příjemců,
  • cílení na správné publikum,
  • frekvenci rozesílek,
  • typu vašich kampaní.

To, co platí pro jedno odvětví, nemusí platit pro druhé. Pojďme si proto tyto statistiky ukázat na konkrétních příkladech.

OborMíra otevření (%)Míra prokliku (%)Míra odhlášení (%)Míre nedoručení (%)
Neziskové organizace30,853,600,102,42
Pohostinství30,092,990,232,68
Realitní kanceláře28,372,420,162,36
Zdravotnická zařízení26,883,010,175,85
Umění a zábava25,973,170,161,91
Právní služby25,492,900,151,96
Sportovní aktivity25,153,320,162,98
Finanční služby24,943,220,121,29
Agentury24,022,360,133,27
Automobilový průmysl23,712,350,264,33
Zdraví a krása23,582,720,141,70
Maloobchody23,282,690,172,73
Cestovní ruch22,481,610,094,99
Vzdělání22,421,960,121,88
Nakladatelství22,174,290,103,22
Technologie a špičkové technologie19,872,510,163,22
Komunikace19,562,420,056,54
Internetový marketing14,971,660,122,56
Statistiky e-mail marketingu, zdroj: GetResponse

Našli jste svůj obor podnikání? Jak si v něm vedete? Blížíte se procentuálně k průměru ostatních?

E-mail marketing je základ. Boldem ale nabízí mnohem víc. Přečtěte si další informace o tom, jak využít automatizovaný marketing ve firmách s Boldem.

Průměrná míra otevření

Mezi pět nejlepších odvětví, která si vedou skvěle v míře otevření, lze zařadit neziskové organizace, pohostinství, zdravotnické služby, realitní kanceláře, a umění a zábavu.

Průměrná míra otevření.
Graf 2: Průměrná míra otevření

Nemůžeme však srovnávat jablka s hruškami, a proto na tato čísla pohlížejte s rezervou. Každé podnikání čelí jiným výzvám, a to, co je výhoda pro jedno odvětví, nemusí být výhoda pro odvětví jiné. Statistiky tedy berte jen orientačně. Navíc jsme již v minulém článku zmínili, že mnohem relevantnější hodnota pro sledování úspěchu není ani tak míra otevření, ale spíše míra prokliku.

Jak zvýšit míru otevření vašich e-mailů?

V prvé řadě je nutné, abyste si svůj e-mail marketingový nástroj hned ze začátku správně nastavili. Především se jedná o konfiguraci odesílací domény a DNS záznamů. Nastavení je důležité k tomu, aby vaše e-maily nepropadávaly do nevyžádané pošty. Pro uživatele Boldem jsme připravili krátký video tutoriál, který vás tímto nastavením provede.

Doporučujeme, abyste si vyhradili čas i na psaní předmětu a preheaderu. Koneckonců, jedná se o první text, který vaši příjemci uvidí a těchto pár úvodních slov rozhoduje o tom, zda váš e-mail otevřou. Inspirovat se můžete v našem článku Jak napsat poutavý předmět e-mailu.

Průměrná míra prokliků

Podíváme-li se do stejné tabulky, uvidíme, že se nám pořadí pěti nejlepších odvětví u míry prokliku změnilo a to následovně – nakladatelství, neziskové organizace, sportovní aktivity, finanční služby, umění a zábava. Opět tato čísla berte spíše orientačně. Nevíme, s jakou cílovou skupinou dotyčné osoby, které byly v rámci hodnocení zařazeny, pracují. Stejně, jako u míry otevření, i zde hraje roli mnoho faktorů.

Průměrná míra prokliků.
Graf 3: Průměrná míra prokliků

Jak zvýšit míru prokliků vašich e-mailů?

Řekněme, že jste docílili svých cílů a dosáhli jste vysněné míry otevření. Teď je vaším úkolem příjemce zaujmout obsahem a nejlépe je přimět k akci. Tedy k tomu, aby se proklikli na vaše stránky a nakoupili tam vaše zboží nebo služby, stáhli si váš e-book, na kterém jste tvrdě pracovali, nebo se přihlásili na dlouho plánovaný webinář.

Vaším úkolem je tedy sestavit krátký, jednoduchý, a hlavně přehledný e-mail. Nezapomeňte, že to jste právě vy, kdo požaduje aktivitu od svých zákazníků. Stanovte si jasný cíl, tedy co chcete, aby vaši příjemci udělali, a následně jim cestu k cíli co nejvíce zjednodušte. Jak na to?

  • Testujte předmět e-mailu, případně jméno odesílatele.
  • Zaměřte se na kratší délku e-mailu. Méně je někdy více.
  • Segmentujte. Využijte informací, které o svých zákaznících máte. Rozdělte si databázi na segmenty a oslovujte pouze to publikum, které bude mít o vaše nabídky zájem.
  • Obsah vždy přizpůsobte cílové skupině.
  • E-mail personalizujte.
  • Vynechejte nadbytečné informace, které jsou nicneříkající a akorát odvádějí pozornost jiným směrem, než chcete.
  • Přidejte tlačítka, odkazy a prokliknutelné obrázky. Nikdy nevíte, na co váš zákazník bude chtít kliknout. Cestu mu ulehčíte tím, že obsah přizpůsobíte na 100 % a prokliky nastavíte všude tam, kde je vysoká pravděpodobnost, že by se příjemce mohl chtít prokliknout.
  • E-maily optimalizujte pro mobilní zařízení.

Mohlo by vás zajímat:

Klára Messerschmidtová Autor: Klára Messerschmidtová
Publikováno: 16. června 2022

Jste připraveni?

Je to snadné. Začít můžete rovnou.

Vyzkoušejte Boldem

  • Prodavačka v obchodě s oblečením
  • Rodina v poli
  • Automechanici
  • Zubařka a její pacientka
  • Žena se usmívá před notebookem
  • Tým sjíždí řeku během raftingu
  • Lidé, kteří se účastní konference
  • Farmář drží dýně
  • Muž přemýšlí v kanceláři
  • Lidé chatují na obchodní schůzce
  • Portrét mladé ženy
customer data platform Boldem

15. července 2024

Boldem jako Customer Data Platform

Kouzelná zkratka CDP. Ostříleným markeťákům dobře známá, méně zkušení o ní už možná slyšeli, ale nedokáží si přesně představit, co se pod těmito třemi písmeny skrývá. Pojďme si tedy udělat jasno v tom, co to ta Customer Data Platform je.