Píšeme Boldem blog

Uvítací kampaň – přivítejte nové zákazníky automaticky

Publikováno 5 min. čtení

Úvodní obrázek k článku uvítací automatizace s příklady scénáře uvítací kampaně a personalizace v uvítací kampani

První dojem je jenom jeden a způsob, jakým na svém webu vítáte nově registrované zákazníky, hraje důležitou roli. Pokud provozujete e-shop, formulář k odběru novinek či newsletteru, prodáváte e-book, nebo skrze vyskakovací okno nabízíte návštěvníkovi slevu na první nákup, je automatizovaná uvítací kampaň jedním ze způsobů, jak můžete snadno a efektivně vytvořit vztah se svými novými zákazníky, představit jim vaše produkty, služby či výhody a výrazně se odlišit od konkurence.

Příklady, jak personalizovat v uvítací kampani

Vztah zákazníka a prodejce je jedna z klíčových věcí, kterou byste neměli podceňovat. Sdílení zkušeností a doporučení od stávajících zákazníků patří stále mezi nejúčinnější způsoby, jak rozšiřovat a budovat svoji značku. A mnohdy má větší sílu než spousta jiných, placených reklam. Jakmile o vás tedy zákazník projeví zájem, sluší se ho ve vaší komunitě uvítat.

Proč dělat uvítací kampaň?

Odpověď je jednoduchá. Uživatel projevil zájem – přihlásil se například k odběru novinek a tím pádem očekává že se od vás dozví něco, co ho zajímá a především, že zjistí také něco o vás. Čeká, že mu povíte, kdo jste, co děláte, proč to děláte a samozřejmě – v čem jste jiní a proč se vyplatí s vámi spolupracovat.

Jak by měla welcome kampaň vypadat a co by v ní mělo být?

Samozřejmostí je informace o tom, kdo jste a co děláte. A protože první dojem je důležitý, malý dárek za odběr nebo registraci nikoho neurazí. A než začnete do uživatele ládovat, aby u vás nakupoval, nakupoval a nakupoval, ukažte mu, že od vás může čekat i hodnotnější informace než pobídky k nákupu, upozornění na akce a nové zboží.

Příklad toho, jak by měl vypadat uvítací e-mail

Ukažte mu třeba váš blog, poradnu nebo sociální sítě, kde s vámi může být v kontaktu. Podělte se o svoje znalosti a zkušenosti. Prozraďte mu něco ze zákulisí vaší firmy. Další inspiraci můžete načerpat v článku Jak na uvítací kampaň.

Stačí jedna fáze nebo je lepší celá série?

To, jak bude vaše uvítací kampaň vypadat, závisí na spoustě faktorů. Samozřejmě můžete mít jednoduchý scénář: přihlášení do seznamu → odeslání jednoho e-mailu → ukončení kampaně . Z vlastní zkušenosti ale víme, že se vyplatí sestavování kampaně pořádně promyslet a rozdělit ji do více fází.

V první fázi představíte svou značku a čemu se věnujete, ve druhé ukážete obsah, který tvoříte, ve třetí vyzdvihnete výhody, které vaši VIP zákazníci mají a ve čtvrté už nabídnete produkty a vyzvete zákazníka k nákupu – zaměříte se na prodej.

Automatizujte svůj scénář

Jakmile máte uvítací kampaň sestavenou, můžete se vrhnout na sestavení automatického scénáře.

Proč využívat automatizace?

  • Automatické odesílání série e-mailů – robot pracuje za vás
  • Oslovování relevantních příjemců
  • Možnost personalizovat rozesílky

Přečíst si o výhodách automatizací více →

Jak sestavit uvítací kampaň v Boldem

Sestavení uvítací automatizace není žádná raketová věda. Všechno záleží jen na tom, jestli se rozhodnete pro jednofázový nebo vícefázový scénář. Vždy začíná spouštěčem „Přihlášení do seznamu“ a další kroky už závisí jen na vás.

Můžete mít jednofázový scénář, do kterého si mezi spouštěč a odeslání e-mailu přidáte nanejvýš blok „Počkat“ nebo si můžete vymyslet sofistikovanou uvítací kampaň, která bude vyšperkovaná do posledního detailu.

Scénář welcome kampaně

Všechny detaily o tom, jak si nastavit welcome kampaň a postupovat v jednotlivých krocích, najdete v naší nápovědě, konkrétně v článku o přivítání nových uživatelů.

Co všechno budete k uvítací kampani potřebovat

Abyste vůbec mohli uvítací kampaň spustit, budete potřebovat získat nové kontakty. Ty si můžete posbírat buď pomocí pop-up oken (sběrných formulářů) , QR kódů nebo zakoupením vašeho produktu nebo služby. U posledního zmíněného ale pozor na to, aby zákazník zaškrtl políčko se souhlasem o zasílání marketingových sdělení. Jinak by z toho mohly vzejít komplikace a nepříjemnosti.

Při sbírání kontaktů myslete také na to, abyste od nových uživatelů dostali co nejvíce informací, které vám pak pomohou v následné personalizaci a segmentaci. Bylo by dobré získat minimálně jméno a příjmení.

Příklad pop-up okna pro získávání nových kontaktů a následnou uvítací kampaň

Políčka by neměla být povinná, ale čím více toho o svých uživatelích budete vědět, tím úspěšnější pak bude také váš e-mailing. Proto je dobré si hned na začátku určit, jak budou vaše sběrné formuláře vypadat a jaké informace budete od uživatelů chtít.

A protože se jedná o e-mailingovou kampaň, samozřejmě vám nesmí chybět ani připravené e-mailové šablony k jednotlivým fázím.

Tvorba šablon není jen o naklikání obrázků, textů a produktů, ale vyžaduje také důsledné testování správného zobrazení v různých e-mailových prohlížečích. Pokud na tvorbu šablon nemáte dostatek času nebo si v ní nejste úplně jistí, rádi vám s její přípravou pomůžeme.

Chci šablonu na míru →

Přivítání nových uživatelů v kostce

Celý článek můžeme shrnout do 6 bodů:

  1. Navrhněte si celý scénář, jak bude vaše uvítací kampaň vypadat. Včetně toho, jaké informace chcete od uživatelů získat a jak s nimi pak budete pracovat.
  2. Připravte si sběrný formulář (případně QR kód) a seznam příjemců, na který bude uvítací automatizace navazovat.
  3. Vytvořte si e-mailové šablony k jednotlivým fázím kampaně.
  4. Sestavte si scénář automatizace v Boldem.
  5. Nezapomeňte v jednotlivých blocích automatizace přiradit správný seznam příjemců a správné šablony.
  6. Celou automatizaci si před spuštěním otestujte a opravte veškeré nedostatky.

Jakmile všechno funguje jak má, můžete automatizaci spustit naostro. Pošlete to Boldem!

Zajímá vás, co všechno ještě Boldem umí? Přečtěte si další informace o tom, jak využít automatizovaný marketing ve firmách s Boldem.

Mohlo by vás zajímat:

Kateřina Kalivodová Autor: Kateřina Kalivodová
Publikováno: 29. června 2023

Jste připraveni?

Je to snadné. Začít můžete rovnou.

Vyzkoušejte Boldem

  • Muž přemýšlí v kanceláři
  • Rodina v poli
  • Lidé chatují na obchodní schůzce
  • Tým sjíždí řeku během raftingu
  • Žena se usmívá před notebookem
  • Lidé, kteří se účastní konference
  • Portrét mladé ženy
  • Automechanici
  • Farmář drží dýně
  • Zubařka a její pacientka
  • Prodavačka v obchodě s oblečením
Příklady scénářů pro využití vlastních událostí v Boldem

21. března 2024

Vlastní události: Využívejte data naplno

Vlastní události jsme vám představili už před dvěma týdny. Ve zkratce se jedná o úložiště v Boldem, kam si můžete ukládat jakákoliv data, která na svém webu, v aplikaci nebo na jiné platformě chcete…

Grafické znázornění příkladu automatizace na základě vlastních událostí a jejich výhod

5. března 2024

Spouštíme vlastní události Boldem

Data nad zlato. Proto jsme v Boldem spustili vlastní události, které vám výrazně usnadní personalizovanou a cílenou komunikaci se zákazníky.