4. prosince 2024
Mějte transakční e-maily pod kontrolou s bezpečnými SMTP servery Boldem
Zabezpečené SMTP servery Boldem zajistí spolehlivé doručení transakčních e-mailů. Mějte celý proces komunikace se zákazníky pod kontrolou
Píšeme Boldem blog
Publikováno 5 min. čtení
První dojem je jenom jeden a způsob, jakým na svém webu vítáte nově registrované zákazníky, hraje důležitou roli. Pokud provozujete e-shop, formulář k odběru novinek či newsletteru, prodáváte e-book, nebo skrze vyskakovací okno nabízíte návštěvníkovi slevu na první nákup, je automatizovaná uvítací kampaň jedním ze způsobů, jak můžete snadno a efektivně vytvořit vztah se svými novými zákazníky, představit jim vaše produkty, služby či výhody a výrazně se odlišit od konkurence.
Vztah zákazníka a prodejce je jedna z klíčových věcí, kterou byste neměli podceňovat. Sdílení zkušeností a doporučení od stávajících zákazníků patří stále mezi nejúčinnější způsoby, jak rozšiřovat a budovat svoji značku. A mnohdy má větší sílu než spousta jiných, placených reklam. Jakmile o vás tedy zákazník projeví zájem, sluší se ho ve vaší komunitě uvítat.
Odpověď je jednoduchá. Uživatel projevil zájem – přihlásil se například k odběru novinek a tím pádem očekává že se od vás dozví něco, co ho zajímá a především, že zjistí také něco o vás. Čeká, že mu povíte, kdo jste, co děláte, proč to děláte a samozřejmě – v čem jste jiní a proč se vyplatí s vámi spolupracovat.
Samozřejmostí je informace o tom, kdo jste a co děláte. A protože první dojem je důležitý, malý dárek za odběr nebo registraci nikoho neurazí. A než začnete do uživatele ládovat, aby u vás nakupoval, nakupoval a nakupoval, ukažte mu, že od vás může čekat i hodnotnější informace než pobídky k nákupu, upozornění na akce a nové zboží.
Ukažte mu třeba váš blog, poradnu nebo sociální sítě, kde s vámi může být v kontaktu. Podělte se o svoje znalosti a zkušenosti. Prozraďte mu něco ze zákulisí vaší firmy. Další inspiraci můžete načerpat v článku Jak na uvítací kampaň.
To, jak bude vaše uvítací kampaň vypadat, závisí na spoustě faktorů. Samozřejmě můžete mít jednoduchý scénář: přihlášení do seznamu → odeslání jednoho e-mailu → ukončení kampaně . Z vlastní zkušenosti ale víme, že se vyplatí sestavování kampaně pořádně promyslet a rozdělit ji do více fází.
V první fázi představíte svou značku a čemu se věnujete, ve druhé ukážete obsah, který tvoříte, ve třetí vyzdvihnete výhody, které vaši VIP zákazníci mají a ve čtvrté už nabídnete produkty a vyzvete zákazníka k nákupu – zaměříte se na prodej.
Jakmile máte uvítací kampaň sestavenou, můžete se vrhnout na sestavení automatického scénáře.
Proč využívat automatizace?
Sestavení uvítací automatizace není žádná raketová věda. Všechno záleží jen na tom, jestli se rozhodnete pro jednofázový nebo vícefázový scénář. Vždy začíná spouštěčem „Přihlášení do seznamu“ a další kroky už závisí jen na vás.
Můžete mít jednofázový scénář, do kterého si mezi spouštěč a odeslání e-mailu přidáte nanejvýš blok „Počkat“ nebo si můžete vymyslet sofistikovanou uvítací kampaň, která bude vyšperkovaná do posledního detailu.
Všechny detaily o tom, jak si nastavit welcome kampaň a postupovat v jednotlivých krocích, najdete v naší nápovědě, konkrétně v článku o přivítání nových uživatelů.
Abyste vůbec mohli uvítací kampaň spustit, budete potřebovat získat nové kontakty. Ty si můžete posbírat buď pomocí pop-up oken (sběrných formulářů) , QR kódů nebo zakoupením vašeho produktu nebo služby. U posledního zmíněného ale pozor na to, aby zákazník zaškrtl políčko se souhlasem o zasílání marketingových sdělení. Jinak by z toho mohly vzejít komplikace a nepříjemnosti.
Při sbírání kontaktů myslete také na to, abyste od nových uživatelů dostali co nejvíce informací, které vám pak pomohou v následné personalizaci a segmentaci. Bylo by dobré získat minimálně jméno a příjmení.
Políčka by neměla být povinná, ale čím více toho o svých uživatelích budete vědět, tím úspěšnější pak bude také váš e-mailing. Proto je dobré si hned na začátku určit, jak budou vaše sběrné formuláře vypadat a jaké informace budete od uživatelů chtít.
A protože se jedná o e-mailingovou kampaň, samozřejmě vám nesmí chybět ani připravené e-mailové šablony k jednotlivým fázím.
Tvorba šablon není jen o naklikání obrázků, textů a produktů, ale vyžaduje také důsledné testování správného zobrazení v různých e-mailových prohlížečích. Pokud na tvorbu šablon nemáte dostatek času nebo si v ní nejste úplně jistí, rádi vám s její přípravou pomůžeme.
Celý článek můžeme shrnout do 6 bodů:
Jakmile všechno funguje jak má, můžete automatizaci spustit naostro. Pošlete to Boldem!
Zajímá vás, co všechno ještě Boldem umí? Přečtěte si další informace o tom, jak využít automatizovaný marketing ve firmách s Boldem.
Mohlo by vás zajímat:
4. prosince 2024
Zabezpečené SMTP servery Boldem zajistí spolehlivé doručení transakčních e-mailů. Mějte celý proces komunikace se zákazníky pod kontrolou
25. října 2024
Díky nové funkci máte přímo v aplikaci přehled o tržbách a všech důležitých statistikách e-mailových kampaní na jednom místě. Šetřete čas s Boldem.
15. července 2024
Kouzelná zkratka CDP. Ostříleným markeťákům dobře známá, méně zkušení o ní už možná slyšeli, ale nedokáží si přesně představit, co se pod těmito třemi písmeny skrývá. Pojďme si tedy udělat jasno v tom, co to ta Customer Data Platform je.