První dojem je jenom jeden a způsob, jakým na svém webu vítáte nově registrované zákazníky, hraje důležitou roli. Pokud provozujete e-shop, formulář k odběru novinek či newsletteru, prodáváte e-book, nebo skrze vyskakovací okno nabízíte návštěvníkovi slevu na první nákup, je automatizovaná uvítací kampaň jedním ze způsobů, jak můžete snadno a efektivně vytvořit vztah se svými novými zákazníky, představit jim vaše produkty, služby či výhody a výrazně se odlišit od konkurence.
Vztah zákazníka a prodejce je jedna z klíčových věcí, kterou byste neměli podceňovat. Sdílení zkušeností a doporučení od stávajících zákazníků patří stále mezi nejúčinnější způsoby, jak rozšiřovat a budovat svoji značku. A mnohdy má větší sílu než spousta jiných, placených reklam. Jakmile o vás tedy zákazník projeví zájem, sluší se ho ve vaší komunitě uvítat.
Proč dělat uvítací kampaň?
Odpověď je jednoduchá. Uživatel projevil zájem – přihlásil se například k odběru novinek a tím pádem očekává že se od vás dozví něco, co ho zajímá a především, že zjistí také něco o vás. Čeká, že mu povíte, kdo jste, co děláte, proč to děláte a samozřejmě – v čem jste jiní a proč se vyplatí s vámi spolupracovat.
Jak by měla welcome kampaň vypadat a co by v ní mělo být?
Samozřejmostí je informace o tom, kdo jste a co děláte. A protože první dojem je důležitý, malý dárek za odběr nebo registraci nikoho neurazí. A než začnete do uživatele ládovat, aby u vás nakupoval, nakupoval a nakupoval, ukažte mu, že od vás může čekat i hodnotnější informace než pobídky k nákupu, upozornění na akce a nové zboží.
Ukažte mu třeba váš blog, poradnu nebo sociální sítě, kde s vámi může být v kontaktu. Podělte se o svoje znalosti a zkušenosti. Prozraďte mu něco ze zákulisí vaší firmy. Další inspiraci můžete načerpat v článku Jak na uvítací kampaň.
Stačí jedna fáze nebo je lepší celá série?
To, jak bude vaše uvítací kampaň vypadat, závisí na spoustě faktorů. Samozřejmě můžete mít jednoduchý scénář: přihlášení do seznamu → odeslání jednoho e-mailu → ukončení kampaně . Z vlastní zkušenosti ale víme, že se vyplatí sestavování kampaně pořádně promyslet a rozdělit ji do více fází.
V první fázi představíte svou značku a čemu se věnujete, ve druhé ukážete obsah, který tvoříte, ve třetí vyzdvihnete výhody, které vaši VIP zákazníci mají a ve čtvrté už nabídnete produkty a vyzvete zákazníka k nákupu – zaměříte se na prodej.
Automatizujte svůj scénář
Jakmile máte uvítací kampaň sestavenou, můžete se vrhnout na sestavení automatického scénáře.
Proč využívat automatizace?
Automatické odesílání série e-mailů – robot pracuje za vás
Sestavení uvítací automatizace není žádná raketová věda. Všechno záleží jen na tom, jestli se rozhodnete pro jednofázový nebo vícefázový scénář. Vždy začíná spouštěčem „Přihlášení do seznamu“ a další kroky už závisí jen na vás.
Můžete mít jednofázový scénář, do kterého si mezi spouštěč a odeslání e-mailu přidáte nanejvýš blok „Počkat“ nebo si můžete vymyslet sofistikovanou uvítací kampaň, která bude vyšperkovaná do posledního detailu.
Všechny detaily o tom, jak si nastavit welcome kampaň a postupovat v jednotlivých krocích, najdete v naší nápovědě, konkrétně v článku o přivítání nových uživatelů.
Co všechno budete k uvítací kampani potřebovat
Abyste vůbec mohli uvítací kampaň spustit, budete potřebovat získat nové kontakty. Ty si můžete posbírat buď pomocí pop-up oken (sběrných formulářů) , QR kódů nebo zakoupením vašeho produktu nebo služby. U posledního zmíněného ale pozor na to, aby zákazník zaškrtl políčko se souhlasem o zasílání marketingových sdělení. Jinak by z toho mohly vzejít komplikace a nepříjemnosti.
Při sbírání kontaktů myslete také na to, abyste od nových uživatelů dostali co nejvíce informací, které vám pak pomohou v následné personalizaci a segmentaci. Bylo by dobré získat minimálně jméno a příjmení.
Políčka by neměla být povinná, ale čím více toho o svých uživatelích budete vědět, tím úspěšnější pak bude také váš e-mailing. Proto je dobré si hned na začátku určit, jak budou vaše sběrné formuláře vypadat a jaké informace budete od uživatelů chtít.
A protože se jedná o e-mailingovou kampaň, samozřejmě vám nesmí chybět ani připravené e-mailové šablony k jednotlivým fázím.
Tvorba šablon není jen o naklikání obrázků, textů a produktů, ale vyžaduje také důsledné testování správného zobrazení v různých e-mailových prohlížečích. Pokud na tvorbu šablon nemáte dostatek času nebo si v ní nejste úplně jistí, rádi vám s její přípravou pomůžeme.
Navrhněte si celý scénář, jak bude vaše uvítací kampaň vypadat. Včetně toho, jaké informace chcete od uživatelů získat a jak s nimi pak budete pracovat.
Připravte si sběrný formulář (případně QR kód) a seznam příjemců, na který bude uvítací automatizace navazovat.
Vytvořte si e-mailové šablony k jednotlivým fázím kampaně.
Sestavte si scénář automatizace v Boldem.
Nezapomeňte v jednotlivých blocích automatizace přiradit správný seznam příjemců a správné šablony.
Celou automatizaci si před spuštěním otestujte a opravte veškeré nedostatky.
Jakmile všechno funguje jak má, můžete automatizaci spustit naostro. Pošlete to Boldem!
Vlastní události jsme vám představili už před dvěma týdny. Ve zkratce se jedná o úložiště v Boldem, kam si můžete ukládat jakákoliv data, která na svém webu, v aplikaci nebo na jiné platformě chcete…
Ověření odesílatele, odhlášení jedním kliknutím, udržení míry spamu. Obstojí váš e-mail marketing před novými pravidly Google a Yahoo? Buďte v bezpečí s Boldem!