Píšeme Boldem blog

E-mailové kampaně 1. díl – Na co myslet

Publikováno 4 min. čtení

na co myslet při e-mailingu

I když se může zdát, že nejslavnější éra e-mailů už je dávno pryč, e-mail marketing pořád přináší spoustu výhod a hlavně informací o vašich zákaznících. Nákupy na internetu jsou čím dál oblíbenější a do budoucna se bude zájem ještě zvyšovat. Proto je důležité mít správně nastavený e-mail marketing a vytvářet kampaně, které přináší úspěch. V prvním díle si řekneme, na co při tvorbě e-mailové kampaně myslet.

Proč dělat e-mailové kampaně

Důvodů najdete spoustu. Když pomineme jednoznačné argumenty jako je rychlé informování o novinkách, nabídkách a akcích, zvyšování povědomí o značce, návštěvnosti webu, prodejů nebo udržení zájmu zákazníků, e-mailové kampaně přináší i další důležité body pro podnikání:

  • Vysokou návratnost investic (zvýší příjmy)
  • Možnost automatizace e-mailů (ušetří práci)
  • Možnost personalizace a segmentace (přizpůsobí se různým skupinám zákazníků)
  • Rychlá a snadná analýza kampaní (nemusíte sedět nad čísly a statistikami hodiny)
  • Jednoduchá příprava (ušetří čas)
  • Efektivní reakce na nákupní chování zákazníků (když něco nefunguje, okamžitě zareagujete změnou)

Předtím, než odešlete e-mail…

Znáte cíl své kampaně?
Musíte vědět, čeho chcete e-mailovou kampaní dosáhnout. Jestli je to počet objednávek, zvýšení návštěvnosti, zisk nebo další cíle. Podle toho pak vytvoříte obsah a změříte úspěšnost.

Víte, na koho cílíte?
Pro rodiče malých dětí budete posílat jiný typ e-mailu než pro svobodné mladé lidi nebo puberťáky. Poznejte publikum, pro které kampaň vytváříte, a podle toho ji přizpůsobte.

Má vaše kampaň message?
Každá kampaň by měla mít „poselství“ nebo alespoň říkat něco smysluplného. Ujistěte se, že vaše e-mailingová kampaň není jen bezcílné nabízení produktů.

tvorba e-mailových kampaní

Co nesmí v e-mailu chybět

Správný e-mail musí obsahovat základní věci, bez kterých můžete snadno ztratit zájem zákazníků nebo dokonce důvěryhodnost. Co by tedy nemělo chybět?

  • Předmět – dejte zákazníkovi jasně vědět, o čem váš e-mail je
  • Pre-header – sice není povinný, ale je dobré ho vyplnit, přiblížíte zákazníkovi obsah e-mailu o něco víc
  • Hlavní message – co chcete e-mailem říct, buď ve formě nadpisu nebo banneru
  • Button tlačítko – lidé na něj reagují lépe než na prostý odkaz v textu
  • Call To Action (CTA) – chcete, aby zákazník zareagoval, vyzvěte ho k akci (ideálně buttonem)
  • Odkazy – odkazujte na vaše stránky i z textu, každý klik se počítá
  • Patička s kontaktem a odkazem na sociální sítě – dáte lidem vědět, kde vás můžou kontaktovat a sledovat novinky
  • Unsubscribe tlačítko – je povinnost u všech marketingových e-mailů, když ho nebudete mít, můžete si zadělat na průšvih

Na co v mailingové kampani myslet

Stoprocentně si zkontrolujte, jestli máte v e-mailu všechno, co by nemělo chybět z předchozího seznamu. Vytvořte nebo stáhněte si checklist, ve kterém si při vytváření e-mailové kampaně budete postupně odškrtávat splněné body.

Předmět

Napište předmět, který zákazníky zaujme a donutí je váš e-mail otevřít. Jak na to jsme vám poradili v článku Jak napsat poutavý předmět e-mailu.

Styl a forma komunikace

Myslete na to, jak se zákazníky v e-mailu komunikujete. Držíte si svůj styl a formu? Neodbíháte od tématu? Nepíšete zbytečnou omáčku, která nebude zákazníka bavit a akorát ztratí zájem? Pište jasně a stručně. Nevyprávíte příběhy, chcete zaujmout a nalákat na první dobrou.

Správné odkazy

Zkontrolujte si všechny odkazy, které v e-mailu máte. Může se stát, že odkaz přiřadíte ke špatnému tlačítku (buttonu), obrázku nebo textu a nepřivedete zákazníka, kam chcete. Kontrolujte jak v šabloně, tak i v testovacím mailu, kde si jednoduše ověříte, jestli odkaz vede tam, kam má.

Opakované prolinky

Nebojte se prolinkovat na jednu stránku více způsoby. Textem, obrázkem i buttonem. A klidně, ať je všechno hned pod sebou. Zákazník tak bude mít k odkazu pořád blízko, kdykoliv se rozhodne na něj kliknout.

Speciální funkce

E-mailing dávno není jen o produktech, obrázcích a textu. Přidejte zajímavější obsah jako je video, gif nebo odpočet, který zákazníkovi řekne, že už mu moc času do konce speciální nabídky nezbývá.

Zařízení, na kterém publikum nejčastěji e-mail otevírá

Když víte, jestli vaše e-maily zákazníci otevírají nejčastěji na telefonu, tabletu nebo počítači, snadno můžete přizpůsobovat rozvržení obsahu. Nastavíte si prioritu a podle té pak budete upravovat e-maily pro ostatní zařízení.

e-mailové kampaně na co myslet

Na co je potřeba při tvorbě e-mailingu myslet, jsme si řekli. Za dva týdny si v druhém díle seriálu E-mailové kampaně se podíváme na to, jak zvýšit pravděpodobnost úspěchu.

Autor: Kateřina Kalivodová
Publikováno: 5. července 2022

Jste připraveni?

Je to snadné. Začít můžete rovnou.

Vyzkoušejte Boldem

  • Rodina v poli
  • Lidé chatují na obchodní schůzce
  • Zubařka a její pacientka
  • Muž přemýšlí v kanceláři
  • Portrét mladé ženy
  • Lidé, kteří se účastní konference
  • Tým sjíždí řeku během raftingu
  • Prodavačka v obchodě s oblečením
  • Automechanici
  • Farmář drží dýně
  • Žena se usmívá před notebookem
Back to school kampaň

9. srpna 2022

Back to school kampaň

Silných kampaní v období okurkové sezóny není mnoho. Po smršti tipů na grilování či vybavení k vodě zavládne prázdnota z blížícího se školního roku. Právě proto se nyní podíváme na kampaň, která startuje o prázdninách, byť je její…

Letni_email_marketingove_novinky_v_Boldem

20. července 2022

Letní e-mail marketingové novinky v Boldem

Přinášíme vám e-mail marketingové novinky z aplikace Boldem. Na vývoji aplikace Boldem pracujeme usilovně každý den, a proto je na čase se s vámi podělit o funkce, na které jste možná ještě nenarazili, a které vám mohou zásadně ulehčit…