4. prosince 2024
Mějte transakční e-maily pod kontrolou s bezpečnými SMTP servery Boldem
Zabezpečené SMTP servery Boldem zajistí spolehlivé doručení transakčních e-mailů. Mějte celý proces komunikace se zákazníky pod kontrolou
Píšeme Boldem blog
Publikováno 5 min. čtení
I když se může zdát, že nejslavnější éra e-mailů už je dávno pryč, e-mail marketing pořád přináší spoustu výhod, a hlavně informací o vašich zákaznících. Nákupy na internetu jsou čím dál oblíbenější a do budoucna se bude zájem ještě zvyšovat. Proto je důležité mít správně nastavený e-mail marketing a vytvářet kampaně, které přináší úspěch. V prvním díle si řekneme, na co při tvorbě e-mailové kampaně myslet.
Důvodů najdete spoustu. Když pomineme jednoznačné argumenty jako je rychlé informování o novinkách, nabídkách a akcích, zvyšování povědomí o značce, návštěvnosti webu, prodejů, nebo udržení zájmu zákazníků, e-mailové kampaně přináší i další důležité body pro podnikání:
Znáte cíl své kampaně?
Musíte vědět, čeho chcete e-mailovou kampaní dosáhnout. Jestli je to počet objednávek, zvýšení návštěvnosti, zisk, nebo další cíle. Podle toho pak vytvoříte obsah a změříte úspěšnost.
Víte, na koho cílíte?
Pro rodiče malých dětí budete posílat jiný typ e-mailu než pro svobodné mladé lidi, nebo puberťáky. Poznejte publikum, pro které kampaň vytváříte, a podle toho ji přizpůsobte.
Má vaše kampaň jasné sdělení?
Každá kampaň by měla mít „poselství“ nebo alespoň sdělovat něco smysluplného. Ujistěte se, že vaše e-mailingová kampaň není jen bezcílné nabízení produktů.
Správný e-mail musí obsahovat základní věci, bez kterých můžete snadno ztratit zájem zákazníků, nebo dokonce důvěryhodnost. Co by tedy nemělo chybět?
Stoprocentně si zkontrolujte, jestli máte v e-mailu všechno, co by nemělo chybět z předchozího seznamu. Vytvořte, nebo si stáhněte kontrolní seznam, ve kterém si při vytváření e-mailové kampaně budete postupně odškrtávat splněné body.
Napište předmět, který zákazníky zaujme a donutí je váš e-mail otevřít. Jak na to jsme vám poradili v článku Jak napsat poutavý předmět e-mailu.
Myslete na to, jak se zákazníky v e-mailu komunikujete. Držíte si svůj styl a formu? Neodbíháte od tématu? Nepíšete zbytečnou omáčku, která nebude zákazníka bavit a akorát ztratí zájem? Pište jasně a stručně. Nevyprávíte příběhy, chcete zaujmout a nalákat na první dobrou.
Zkontrolujte si všechny odkazy, které v e-mailu máte. Může se stát, že odkaz přiřadíte ke špatnému tlačítku, obrázku, nebo textu a nepřivedete zákazníka tam, kam chcete. Pečlivě zkontrolujte v šabloně i v testovacím mailu, zda odkaz vede tam, kam má.
Nebojte se odkazovat na jednu stránku více způsoby. Textem, obrázkem i tlačítkem. A klidně, ať je všechno hned pod sebou. Zákazník tak bude mít k odkazu pořád blízko, kdykoliv se rozhodne na něj kliknout.
E-mailing už dávno není jen o produktech, obrázcích a textu. Přidejte zajímavější obsah jako je video, animovaný gif, nebo třeba odpočet, který zákazníkovi řekne, že už mu moc času do konce speciální nabídky nezbývá.
Když víte, jestli vaše e-maily zákazníci otevírají nejčastěji na telefonu, tabletu, nebo na počítači, snadno můžete přizpůsobovat rozvržení obsahu. Nastavíte si prioritu a podle té pak budete upravovat e-maily pro ostatní zařízení.
Na co je potřeba při tvorbě e-mailingu myslet, jsme si řekli. Za dva týdny se v druhém díle seriálu E-mailové kampaně podíváme na to, jak zvýšit pravděpodobnost úspěchu.
Mohlo by vás zajímat:
4. prosince 2024
Zabezpečené SMTP servery Boldem zajistí spolehlivé doručení transakčních e-mailů. Mějte celý proces komunikace se zákazníky pod kontrolou
25. října 2024
Díky nové funkci máte přímo v aplikaci přehled o tržbách a všech důležitých statistikách e-mailových kampaní na jednom místě. Šetřete čas s Boldem.
15. července 2024
Kouzelná zkratka CDP. Ostříleným markeťákům dobře známá, méně zkušení o ní už možná slyšeli, ale nedokáží si přesně představit, co se pod těmito třemi písmeny skrývá. Pojďme si tedy udělat jasno v tom, co to ta Customer Data Platform je.