Píšeme Boldem blog

E-mailové kampaně 1. díl – na co myslet

Publikováno 4 min. čtení

na co myslet při e-mailingu

I když se může zdát, že nejslavnější éra e-mailů už je dávno pryč, e-mail marketing pořád přináší spoustu výhod, a hlavně informací o vašich zákaznících. Nákupy na internetu jsou čím dál oblíbenější a do budoucna se bude zájem ještě zvyšovat. Proto je důležité mít správně nastavený e-mail marketing a vytvářet kampaně, které přináší úspěch. V prvním díle si řekneme, na co při tvorbě e-mailové kampaně myslet.

Proč dělat e-mailové kampaně

Důvodů najdete spoustu. Když pomineme jednoznačné argumenty jako je rychlé informování o novinkách, nabídkách a akcích, zvyšování povědomí o značce, návštěvnosti webu, prodejů, nebo udržení zájmu zákazníků, e-mailové kampaně přináší i další důležité body pro podnikání:

  • Vysokou návratnost investic (zvýší příjmy)
  • Možnost automatizace e-mailů (ušetří práci)
  • Možnost personalizace a segmentace (přizpůsobí se různým skupinám zákazníků)
  • Rychlou a snadnou analýzu kampaní (nemusíte sedět nad čísly a statistikami dlouhé hodiny)
  • Jednoduchou přípravu (ušetří čas)
  • Efektivní reakce na nákupní chování zákazníků (když něco nefunguje, okamžitě zareagujete změnou)

Předtím, než odešlete e-mail…

Znáte cíl své kampaně?
Musíte vědět, čeho chcete e-mailovou kampaní dosáhnout. Jestli je to počet objednávek, zvýšení návštěvnosti, zisk, nebo další cíle. Podle toho pak vytvoříte obsah a změříte úspěšnost.

Víte, na koho cílíte?
Pro rodiče malých dětí budete posílat jiný typ e-mailu než pro svobodné mladé lidi, nebo puberťáky. Poznejte publikum, pro které kampaň vytváříte, a podle toho ji přizpůsobte.

Má vaše kampaň jasné sdělení?
Každá kampaň by měla mít „poselství“ nebo alespoň sdělovat něco smysluplného. Ujistěte se, že vaše e-mailingová kampaň není jen bezcílné nabízení produktů.

tvorba e-mailových kampaní

Co nesmí v e-mailu chybět

Správný e-mail musí obsahovat základní věci, bez kterých můžete snadno ztratit zájem zákazníků, nebo dokonce důvěryhodnost. Co by tedy nemělo chybět?

  • Předmět – dejte zákazníkovi jasně vědět, o čem váš e-mail je.
  • Pre-header – sice není povinný, ale je dobré ho vyplnit, přiblížíte tím zákazníkovi obsah e-mailu o něco víc.
  • Hlavní sdělení – co chcete e-mailem říct, buď ve formě nadpisu, nebo banneru.
  • Tlačítko – lidé na něj reagují lépe než na prostý odkaz v textu.
  • Call To Action (CTA) – chcete, aby zákazník zareagoval, vyzvěte ho k akci (ideálně tlačítkem).
  • Odkazy – odkazujte na vaše stránky i z textu, každé kliknutí se počítá.
  • Patička s kontaktem a odkazem na sociální sítě – dejte lidem vědět, kde vás můžou kontaktovat a sledovat novinky.
  • Tlačítko k odhlášení – je povinné u všech marketingových e-mailů; když ho nebudete mít, můžete si zadělat na průšvih

Na co v mailingové kampani myslet

Stoprocentně si zkontrolujte, jestli máte v e-mailu všechno, co by nemělo chybět z předchozího seznamu. Vytvořte, nebo si stáhněte kontrolní seznam, ve kterém si při vytváření e-mailové kampaně budete postupně odškrtávat splněné body.

Předmět

Napište předmět, který zákazníky zaujme a donutí je váš e-mail otevřít. Jak na to jsme vám poradili v článku Jak napsat poutavý předmět e-mailu.

Styl a forma komunikace

Myslete na to, jak se zákazníky v e-mailu komunikujete. Držíte si svůj styl a formu? Neodbíháte od tématu? Nepíšete zbytečnou omáčku, která nebude zákazníka bavit a akorát ztratí zájem? Pište jasně a stručně. Nevyprávíte příběhy, chcete zaujmout a nalákat na první dobrou.

Správné odkazy

Zkontrolujte si všechny odkazy, které v e-mailu máte. Může se stát, že odkaz přiřadíte ke špatnému tlačítku, obrázku, nebo textu a nepřivedete zákazníka tam, kam chcete. Pečlivě zkontrolujte v šabloně i v testovacím mailu, zda odkaz vede tam, kam má.

Opakované odkazy

Nebojte se odkazovat na jednu stránku více způsoby. Textem, obrázkem i tlačítkem. A klidně, ať je všechno hned pod sebou. Zákazník tak bude mít k odkazu pořád blízko, kdykoliv se rozhodne na něj kliknout.

Speciální funkce

E-mailing už dávno není jen o produktech, obrázcích a textu. Přidejte zajímavější obsah jako je video, animovaný gif, nebo třeba odpočet, který zákazníkovi řekne, že už mu moc času do konce speciální nabídky nezbývá.

Zařízení, na kterém publikum nejčastěji e-mail otevírá

Když víte, jestli vaše e-maily zákazníci otevírají nejčastěji na telefonu, tabletu, nebo na počítači, snadno můžete přizpůsobovat rozvržení obsahu. Nastavíte si prioritu a podle té pak budete upravovat e-maily pro ostatní zařízení.

e-mailové kampaně na co myslet

Na co je potřeba při tvorbě e-mailingu myslet, jsme si řekli. Za dva týdny se v druhém díle seriálu E-mailové kampaně podíváme na to, jak zvýšit pravděpodobnost úspěchu.

Kateřina Kalivodová Autor: Kateřina Kalivodová
Publikováno: 5. července 2022

Jste připraveni?

Je to snadné. Začít můžete rovnou.

Vyzkoušejte Boldem

  • Žena se usmívá před notebookem
  • Portrét mladé ženy
  • Tým sjíždí řeku během raftingu
  • Automechanici
  • Farmář drží dýně
  • Zubařka a její pacientka
  • Lidé, kteří se účastní konference
  • Prodavačka v obchodě s oblečením
  • Lidé chatují na obchodní schůzce
  • Rodina v poli
  • Muž přemýšlí v kanceláři
Doplnek_Boldem_pro_Upgates

7. listopadu 2022

Doplněk Boldem pro Upgates

Pomocí doplňku dokážete přenášet informace z databáze svých kontaktů uložených v administraci e-shopu Upgates do Boldem. Díky tomu získáte pro své e-mailové kampaně důležité informace, které můžete použít pro segmentaci zákazníků nebo pro personalizaci rozesílek a dělat tak…

Podzimni_novinky_v_boldem_2022

7. listopadu 2022

Podzimní e-mail marketingové novinky v Boldem

Podzim je tady v plném proudu a s ním i e-mail marketingové novinky z aplikace Boldem. K jakým změnám došlo, na jaké nové vychytávky se můžete těšit a hlavně, jak tyto nové funkce můžete využít v praxi? Nebudeme vás dlouho napínat, pojďme se…

Automatizace opuštěného košíku

18. října 2022

Jak zachránit opuštěné košíky – průvodce nastavením

Automatizace opuštěného košíku patří mezi cenné taktiky. Vlastníte-li e-shop a tuto automatizaci ještě nemáte, tak zbystřete! Díky opuštěnému košíku můžete cílit na zákazníky, kteří z jakéhokoli důvodu nákup na e-shopu nedokončili. A že jich bude hodně! Dle statistik…