Píšeme Boldem blog

Martin Pech z Upgates: Platforma pro e-shopy bez závazků s jedinečnou přizpůsobitelností

Publikováno 5 min. čtení

Martin Pech Obchodni reditel Upgates

V minulém článku jsme vám představili doplněk Boldem pro Upgates. Pojďme si ale e-shopové řešení Upgates představit o něco blíže. V rozhovoru s Martinem Pechem, obchodním ředitelem v Upgates, jsme se ptali, v čem je e-shopová platforma silnější oproti konkurenci, jak složitá je migrace z jiné platformy nebo jak lze řešit unikátnost e-shopového designu.

E-shopových platforem existuje celá řada. Jaká přednost nejvíce oslovuje vaše zákazníky, kvůli které si vybírají právě Upgates?

To máte pravdu. Samozřejmě nejsme na trhu jediní. Právě díky tomu však mají e-shopeři možnost vybrat si platformu, která skutečně nejlépe splní jejich očekávání. Pro Upgates hovoří hlavně tyto faktory.

V prvé řadě patří naše platforma mezi vůbec ty nejvyspělejší na trhu. Dokážeme e-shoperům nabídnout funkce, které ocení jak začínající podnikatel, tak zkušený e-commerce profesionál.

Jde třeba o grafické možnosti, kdy e-shopy na Upgates nejsou závislé na několika základních šablonách. Díky modulu Designer si může doslova každý postavit bez znalosti kódování vzhledově unikátní e-shop, kterým se odliší od konkurence. Řešení máme i pro ty, komu možnosti modulu Designer nestačí. Upgates totiž díky Editoru kódu umožňuje postavit si e-shop po stránce designu zcela podle svého.

Upgates - eshop s vlastnim designem.

Další přednost ocení spíše zkušenější podnikatelé. Upgates totiž nabízí bezkonkurenční možnosti v oblasti multijazyčnosti. To ve zkratce znamená velmi pohodlný provoz jazykových mutací vašeho obchodu a tím pádem snadný, a hlavně plnohodnotný prodej do zahraničí. Mnoho našich klientů využívá také výhod veřejného API, díky kterému si na e-shop mohou po vlastní ose napojit vlastní systémy.

A poslední výhoda potěší všechny. Každý z našich čtyř tarifů totiž obsahuje všechny dostupné funkce. V Upgates prostě nevěříme na nesmyslné příplatky za funkce, které e-shopeři běžně potřebují, takže hned víte, na kolik vás provoz e-shopu přijde.

Když to shrnu, nabízíme plnohodnotnou platformu, která pro naše klienty stává páteří jejich podnikání.

Jak může vaše platforma usnadnit provozovatelům e-shopů přípravy na sváteční období?

Na úvod je potřeba říct, že to hlavní si e-shoper musí odpracovat sám. My jako e-shopová platforma můžeme být pouze oporou. Usnadnit vánoční shon však mohou především automatizace, které e-shoperovi pomohou zorientovat se v návalu objednávek a urychlí jejich odbavení. Platforma může pomoci i navýšit hodnotu objednávky, a to nabídkou souvisejících produktů nebo služeb, které by zákazník k produktu mohl poptávat.

Jak rychle zvládne průměrný zákazník uvést svůj e-shop do provozu na vaší platformě?

Každý náš nový zákazník má k dispozici 30denní zkušební období, které právě slouží k tomu, aby si v klidu vše připravil. Máme u nás rekordmany, kteří e-shop spouští třeba i druhý den po založení, stejně jako perfekcionisty s velmi individuálními požadavky, kteří své projekty ladí klidně i celý rok. Průměrně však naši zákazníci své e-shopy připravují právě už zmíněných 20 až 30 dní. Záleží samozřejmě na tom, jak intenzivně se e-shoper svému novému obchodu věnuje. Fakticky totiž jde o několik hodin práce.

Velkým tématem pro spoustu e-shopařů je migrace mezi platformami, kdy si netroufají odejít, protože mají strach, že bude migrace složitá a zdlouhavá. Jak to funguje u vás v případě, že se zákazník rozhodne migrovat svůj e-shop pod křídla Upgates?

Je pravda, že migrace nepatří u e-shoperů mezi zrovna populární činnosti. Je ale potřeba se zamyslet nad benefity, které tento proces může přinést. Našim novým zákazníkům se navíc přechod snažíme maximálně usnadnit. Data z nejběžnějších konkurenčních systémů si k nám můžou jednoduše přenést jedním importem. Se specifickými požadavky pak rádi pomohou naše partnerské agentury.

Platforma Upgates už nyní nabízí více než 160 různých funkcí. Na první pohled tohle množství může pro začínajícího e-shopaře působit až odstrašujícím dojmem – může mít strach, že se v nastavení nevyzná, nebo si nebude umět poradit s nějakým nastavením. Setkáváte se s podobnými obavami, nebo jsou zcela zbytečné?

Našim cílem bylo vybudovat komplexní platformu, která zvládne jak pomoct se startem podnikání, tak se také stane oporou pro dobře fungující online byznys. Upgates je zkrátka e-shopový systém, který poroste s vámi. Méně zkušený uživatel se rozhodně nemusí bát toho, že by si s něčím neporadil. Administrace je pro začátečníky přehledná. Zkušenějším uživatelům pak nedělá problém najít si v systému funkce, které potřebují. Kdyby si někdo přece jen nevěděl rady, stačí se na nás obrátit prostřednictvím chatu, nebo si zarezervovat termín konzultace. Vše tápajícímu klientovi vysvětlíme.

Podělíte se o nějakou zajímavou statistiku z provozování vašeho e-commerce systému? Třeba kolik zákazníků vaši e-shopovou platformu využívá, kolik souhrnně prodají produktů, jaký mají obrat, případně jiná zajímavá čísla?

Aktuálně náš systém využívá 1 500 internetových podnikatelů a toto číslo velmi rychle roste. Je to pro nás potvrzení, že kráčíme správným směrem. Zajímavé je i to, že naše e-shopy vykazují průměrně až dvojnásobné obraty, než je u jiných platforem běžné. A ještě jednu pozitivní informaci na závěr: 9 z 10 e-shopů u nás vydrží!

Upgates - 9-10 eshopu u nas vydrzi.

A když se klientovi platforma zalíbí, jakou máte smluvní politiku? Jaké je nejkratší předplatitelné období a jaké jsou výpovědní lhůty?

Ani na tohle nehrajeme. Žádné smluvní závazky u nás neexistují. Klient může ukončit svůj e-shop kdykoliv. Stejně tak mají e-shopy možnost flexibilně přecházet mezi nabízenými tarify. Platbu za využívání naší platformy stahujeme z peněženky po jednotlivých dnech. E-shop tak může přecházet mezi tarify zcela podle své potřeby.

Je známá věc, že vzhled prodává. Jak s tímto pracujete v Upgates? Jaké má zájemce o provozování e-shopu možnosti nastavení, co se týče vzhledu jeho e-shopu – musí si šablonu nechat vytvořit externě?

To máte úplnou pravdu. Právě vzhled e-shopu je to, čeho si potenciální zákazník v prvním okamžiku všimne. A jak už jsme zmiňovali výše, jde o oblast, kde se skutečně cítíme silní. E-shopeři si své obchody mohou po designové stránce přizpůsobit do míry, která je na tuzemském e-shopovém trhu nevídaná. Vzhled svého e-shopu si mohou upravit v modulu Designer. Přednastavené grafiky díky tomu není problém proměnit k nepoznání.

Mohlo by vás zajímat:

Klára Messerschmidtová Autor: Klára Messerschmidtová
Publikováno: 22. prosince 2022

Jste připraveni?

Je to snadné. Začít můžete rovnou.

Vyzkoušejte Boldem

  • Zubařka a její pacientka
  • Tým sjíždí řeku během raftingu
  • Rodina v poli
  • Portrét mladé ženy
  • Muž přemýšlí v kanceláři
  • Lidé, kteří se účastní konference
  • Žena se usmívá před notebookem
  • Farmář drží dýně
  • Prodavačka v obchodě s oblečením
  • Automechanici
  • Lidé chatují na obchodní schůzce
Příklady scénářů pro využití vlastních událostí v Boldem

21. března 2024

Vlastní události: Využívejte data naplno

Vlastní události jsme vám představili už před dvěma týdny. Ve zkratce se jedná o úložiště v Boldem, kam si můžete ukládat jakákoliv data, která na svém webu, v aplikaci nebo na jiné platformě chcete…

Grafické znázornění příkladu automatizace na základě vlastních událostí a jejich výhod

5. března 2024

Spouštíme vlastní události Boldem

Data nad zlato. Proto jsme v Boldem spustili vlastní události, které vám výrazně usnadní personalizovanou a cílenou komunikaci se zákazníky.