
4. dubna 2025
Boldem CDP a datová analýza v praxi. Co všechno můžete sledovat a vizualizovat?
Zjistěte, jak Boldem CDP proměňuje data z objednávek, segmentů a vlastních událostí do přehledných vizualizací, které usnadňují rozhodování.
Píšeme Boldem blog
Publikováno 4 min. čtení
E-commerce problematikou a důvody, proč začít s e-mail marketingem, jsme se zabývali v minulém článku. Dnes bychom chtěli na tento článek navázat a rozšířit jej o další formy marketingové komunikace, které direct marketing nabízí, a které lze zároveň využít i v e-commerce.
Direct marketing je přímá forma komunikace mezi vámi a vaší cílovou skupinou. Proto na něj můžete narazit i pod pojmem „přímý marketing“. Skrze přímou komunikaci můžete vašemu publiku sdělovat informace o vaší firmě nebo nabízet vaše služby a produkty. Nicméně, hlavním cílem této komunikace je přesvědčit oslovené zákazníky k akci, a to bez využití třetích stran. Akce nemusí nutně znamenat nákup produktů a služeb, ale může se jednat i o jiné aktivity, jako je například:
Samotný rozdíl lze na první pohled vidět již v názvu. Hromadná reklama je prezentována všem, naproti tomu u přímého marketingu oslovujete pouze malý segment, který jeví zájem o služby a produkty, které nabízíte. Jak ale poznáme, že se někdo zajímá o naše produkty a služby, a tudíž je vhodným kandidátem pro naši reklamu? Pojďme si ukázat čtyři příklady, kde bychom direct marketing mohli využít.
Dejme tomu, že máte firmu s existující klientelou a plánujete na trh uvést nový produkt. V rámci propagace připravíte reklamní předměty, tzv. merch, které chcete zároveň nabízet na svém webu k prodeji.
Asi s námi budete souhlasit, že by nemělo význam nabízet tyto reklamní předměty lidem, kteří neznají vaši značku ani produkty, které nabízíte. Jednoduše by si vás nedokázali skrze tyto předměty zařadit.
V tomto případě se nabízí využít možností přímého marketingu a oslovit pomocí něj vaši stávající klientelu. Své publikum můžete oslovit e-mailem, textovou zprávou SMS, cílenou online reklamou nebo dopisem. Záleží čistě na vás a na velikosti vaší společnosti, co vám bude vyhovovat nejvíc, a na co budou vaši zákazníci slyšet.
Pokud máte na svém webu nebo e-shopu pop-up okno (automaticky otevírané okno), nebo jakýkoli jiný sběrný formulář a návštěvník webu prostřednictvím něj projeví zájem o vaše newslettery (elektronické zpravodaje), nabízí se vám další možnost, jak tyto klienty oslovit napřímo.
Pokud vás zajímá problematika vyskakovacích oken více, přečtěte si náš článek o vytváření pop-up oken, ve kterém se dozvíte, na co se zaměřit při jejich navrhování, a jak je využít v marketingu.
Typickým příkladem přímého marketingu je automatizace na opuštěný košík, která reaguje na nedokončené nákupy vašich zákazníků. Skrze automatizaci můžete tyto zákazníky znovu oslovit a pokusit se je dostat zpět na váš e-shop, aby svou objednávku dokončili.
I na Facebooku máte možnost cílit na zákazníky, kteří o vaši značku jeví zájem a znají vás. Můžete oslovit pouze ty, kteří navštívili váš web, e-shop, profil na Facebooku, stránku na Instagramu, nebo aplikaci.
Případně se nabízí možnost připravit dynamické reklamy, které budou zobrazovat vašim klientům pouze to zboží, které je zajímá nejvíce.
Než začnete tyto reklamy realizovat, musíte si na Facebooku založit účet pro reklamu a nadefinovat okruhy uživatelů, na které budete cílit. Ty si můžete naimportovat ze souboru, popřípadě z webu, pokud máte na stránkách vložený Facebook pixel. Stejně tak lze využít i data z vaší aplikace, případně další možnosti, které Facebook nabízí.
Zajímá vás, jak díky Boldem vylepšit osobní a přesně cílenou komunikaci se zákazníky? Přečtěte si další informace o tom, jak využít automatizovaný marketing ve firmách s Boldem.
Přímých forem, jak oslovit vaše publikum, je mnoho. Než se pustíte do direct marketingu, měli byste zhodnotit vaši firemní strategii a zohlednit potřeby vaší cílové skupiny. Analyzujte trh. Podívejte se, jaké techniky využívá konkurence, a zeptejte se vašich zákazníků, co se jim líbí. Následně zvažte možnosti a rozhodněte, která forma direct marketingu bude pro vaši firmu ta nejúčinnější.
Mohlo by vás zajímat:
4. dubna 2025
Zjistěte, jak Boldem CDP proměňuje data z objednávek, segmentů a vlastních událostí do přehledných vizualizací, které usnadňují rozhodování.
4. dubna 2025
Boldem CDP promění vaše data v přehledné vizualizace, které odhalí souvislosti, identifikují problémy a přinesou jasná řešení.
18. února 2025
Ve Webkompletu často vytváříme webové stránky pro klienty, zejména na WordPressu. Tento CMS (Content Management System) vám umožňuje snadno spravovat svůj web i bez pokročilých znalostí programování. Při auditech různých webových stránek si však často všímáme, že práce…