4. prosince 2024
Mějte transakční e-maily pod kontrolou s bezpečnými SMTP servery Boldem
Zabezpečené SMTP servery Boldem zajistí spolehlivé doručení transakčních e-mailů. Mějte celý proces komunikace se zákazníky pod kontrolou
Píšeme Boldem blog
Publikováno 6 min. čtení
Smajlíky, veselé obličeje, emotikony, samolepky, kaomoji, emoji, stejně jako animované GIFy jsou stále více populární a používáme je prakticky každý den. Díky nim zvládáme nejen lépe vyjadřovat emoce ve svých sděleních, ale jsme rovněž pohotovější než kdy předtím. Na zprávy, které dostáváme, ať už prostřednictvím textových SMS zpráv, Facebook Messengeru, Instagramu, WhatsAppu, nebo jiných platforem, mnohdy stačí odpovědět pouze pomocí GIFu nebo emoji. Jak rychlé a jednoduché, že?
Co na to e-mail marketing? Je vhodné používat emoji a GIFy v mailingu? Ovlivní to doručení, případně otevření našich e-mailů? Pojďme se na tuto problematiku podívat blíže.
Emoji neboli smajlíci jsou obrázky, které vyjadřují různé emoce, činnosti a mnoho jiného. Emoji encyklopedie nám nabízí skoro 4 tisíce obrázků, které můžeme použít k oživení našich textů. Nejčastěji využíváme tyto ideogramy v soukromých zprávách při komunikaci s rodinou či přáteli. Můžeme je ale používat v hromadných či transakčních e-mailech?
Jistě jste si ve vašich e-mailových schránkách všimli, že některé firmy a jednotlivci ideogramy využívají a jiní ne. Nutno podotknout, že ani jedno není špatně. Nicméně, než začnete smajlíky v e-mailu používat, měli byste zvážit, jestli je tento styl komunikace vhodný pro:
Pokud máte přesně definovanou značku, víte:
Jste-li schopni si odpovědět na tyto otázky, jistě nebude těžké rozhodnout, zda jsou emoji pro vás to pravé ořechové, nebo se raději obejdete bez nich. Tak či tak, je dobré se držet základního pravidla „všeho s mírou“.
V e-mail marketingu se nám nabízí hned dvě možnosti. S ideogramy si lze hrát jak v předmětu e-mailu a preheaderu, tak i v samotném těle e-mailu. Pokud se pro emoji rozhodnete a zakomponujete je do vašeho e-mailového sdělení, doporučujeme e-mail řádně otestovat.
Každý z nás vlastní jiné zařízení, se kterým pracuje, a ve kterém otevírá a čte e-maily. Proč je to důležité a jak to souvisí s tématem? Emoji obrázky se v různých operačních systémech a e-mailových aplikacích mohou zobrazovat odlišně, nebo se nemusí zobrazit vůbec. Místo krásných obrázků se příjemci může zobrazit spleť neurčitých znaků, což není zrovna to, co bychom chtěli, že?
Určitě je všichni znáte, ne-li rovnou používáte. Ale přece jen, pojďme si ve zkratce říct, co to GIF je. Jednoduše řečeno jde o obrazový soubor. Nejedná se o video, ale o animovaný obrázek, který v sobě nenese zvukovou stopu. GIFy bychom mohli přirovnat k historicky známým flipbookům, tedy jakýmsi „pohybujícím se“ kresleným knížkám. Jde o kombinaci po sobě jdoucích obrázků, které když promítneme rychle za sebou, vytvářejí dojem, že je obraz v pohybu.
E-mail marketing nám nabízí mnoho možností, kterými můžete vaše e-mailová sdělení obohatit. Víme, že z důvodu velikosti nelze v e-mailu pracovat s videem, to však neplatí pro animované obrázky GIF. GIFy mohou rychle a snadno podtrhnout vaše sdělení. Co víc, pravděpodobně si toto sdělení vaši příjemci zapamatují snáze. Obrázky, infografiky, a hlavně animované obrázky v sobě nesou určitou sílu, která tkví ve snazší zapamatovatelnosti. Obecně si lidé více pamatují informace, které jsou graficky zpracované než popsané pouhým slovem.
Nyní už známe odpověď na otázku, zda je možné používat GIFy v e-mailových kampaních. Ano, možné to je a na 100 % jimi zaujmete pozornost svého publika. Nemluvě o tom, že zvýšíte počet kliknutí na inzerovaný obsah.
Protože jsou GIFy čím dál tím více populární, zakomponovali jsme je i do naší aplikace Boldem. V šabloně tak kromě klasického obsahu, na který jste zvyklí (obrázky, textová pole aj.), můžete pracovat i s obsahovým polem v podobě GIFu. Vyhledejte si jednoduše podle konkrétního klíčového slova GIF, který bude odrážet vaše sdělení, nebo si naimportujte váš unikátní GIF, který jste si vytvořili sami.
GIFy jsou z 97,06 % podporovány napříč všemi e-mailovými klienty. Nicméně, všechno má své ale, a to platí i u animovaných obrázků. Bohužel, verze Outlooku (2007–2019) pro stolní počítače GIFy nepodporují. Verze 2019 a Office 365 přehrají animovaný obrázek třikrát, pak se animace zastaví a zobrazí se tlačítko k přehrávání.
Emailové kampaně před samotnou rozesílkou doporučujeme řádně otestovat, bez ohledu na to, zda v kampaních používáte emoji, GIFy, nebo jakýkoli jiný obsah.
E-mailové kampaně můžete testovat různými způsoby. Od placených nástrojů, až po laické testování, které vaše peněženka ani nezaznamená. Pojďme si tyto varianty upřesnit.
Bezplatné testování e-mailových kampaní
Placené testování e-mailových kampaní
S emoji a GIFy můžete vaše e-mailové sdělení oživit. Vaši příjemci si snadněji zapamatují informaci, která je vtipně doplněná o ideogram nebo animovaný obrázek, než kdybyste pracovali pouze se slovy. Emoji v předmětu e-mailu může pomoci zvýšit míru otevření vašich e-mailových sdělení. GIFy, které lze umístit do těla e-mailu, mohou naopak pomoci přitáhnout pozornost vašich příjemců a zvýšit míru prokliků. E-mailové sdělení obsahující tyto vychytávky však nemusí být 100% podporované napříč různými e-mailovými klienty a aplikacemi. V tomto případě se vyplatí každý e-mail před ostrou rozesílkou řádně otestovat.
Mohlo by vás zajímat:
4. prosince 2024
Zabezpečené SMTP servery Boldem zajistí spolehlivé doručení transakčních e-mailů. Mějte celý proces komunikace se zákazníky pod kontrolou
25. října 2024
Díky nové funkci máte přímo v aplikaci přehled o tržbách a všech důležitých statistikách e-mailových kampaní na jednom místě. Šetřete čas s Boldem.
15. července 2024
Kouzelná zkratka CDP. Ostříleným markeťákům dobře známá, méně zkušení o ní už možná slyšeli, ale nedokáží si přesně představit, co se pod těmito třemi písmeny skrývá. Pojďme si tedy udělat jasno v tom, co to ta Customer Data Platform je.