V minulém článku jsme se zabývali problematikou měření úspěšnosti e-mail marketingových kampaní. Řekli jsme si, jaké základní metriky nabízí většina mailingových nástrojů, a že je vhodné tyto informace obohatit o statistiky z Google Analytics.
V dnešním článku chceme na toto téma navázat a ukázat vám světové statistiky e-mail marketingu napříč různými obory.
Náš článek vychází z celosvětové studie, kterou zpracovali zaměstnanci ze společnosti GetResponse. Ti analyzovali téměř 7 miliard zpráv z více než 35 miliard e-mailů, které zákazníci odeslali v průběhu roku 2021. Pro lepší přehled sledovali pouze aktivní odesílatele s alespoň 1 000 kontakty. Jakých výsledků docílili? Pojďme se na to podívat.
Celosvětové průměrné statistiky e-mail marketingu
Za poslední roky došlo k poklesu celosvětové průměrné míry angažovanosti v e-mail marketingu. Zatímco průměrná míra otevření poklesla jen lehce, z 22,15 % na 22,02 %, pokles průměrné míry prokliku je znatelnější – 3,43 % na 2,13 %.
Pokles je pravděpodobně spojen s nevhodně zvolenou komunikační strategií. Z tohoto důvodu byste si měli být jistí, že vaše sdělení má ten správný tón a oslovuje vaše zákazníky tím správným způsobem. Ideální cesta, jak toho docílit, je využívat personalizované a automatizované e-maily.
Průměrné statistiky e-mail marketingu dle různých oborů
Většina našich zákazníků se domnívá, že jejich výsledky v mailingu nejsou nijak působivé a mají dojem, že dělají něco špatně. Což nemusí být úplně pravda, protože výsledky jednotlivých oborů jsou hodně individuální. Především kvůli různým faktorům, které ovlivňují celkový chod podnikání. Bavíme se především o:
oboru podnikání,
velikosti databáze příjemců,
kvalitě databáze příjemců,
cílení na správné publikum,
frekvenci rozesílek,
typu vašich kampaní.
To, co platí pro jedno odvětví, nemusí platit pro druhé. Pojďme si proto tyto statistiky ukázat na konkrétních příkladech.
Obor
Míra otevření (%)
Míra prokliku (%)
Míra odhlášení (%)
Míre nedoručení (%)
Neziskové organizace
30,85
3,60
0,10
2,42
Pohostinství
30,09
2,99
0,23
2,68
Realitní kanceláře
28,37
2,42
0,16
2,36
Zdravotnická zařízení
26,88
3,01
0,17
5,85
Umění a zábava
25,97
3,17
0,16
1,91
Právní služby
25,49
2,90
0,15
1,96
Sportovní aktivity
25,15
3,32
0,16
2,98
Finanční služby
24,94
3,22
0,12
1,29
Agentury
24,02
2,36
0,13
3,27
Automobilový průmysl
23,71
2,35
0,26
4,33
Zdraví a krása
23,58
2,72
0,14
1,70
Maloobchody
23,28
2,69
0,17
2,73
Cestovní ruch
22,48
1,61
0,09
4,99
Vzdělání
22,42
1,96
0,12
1,88
Nakladatelství
22,17
4,29
0,10
3,22
Technologie a špičkové technologie
19,87
2,51
0,16
3,22
Komunikace
19,56
2,42
0,05
6,54
Internetový marketing
14,97
1,66
0,12
2,56
Statistiky e-mail marketingu, zdroj: GetResponse
Našli jste svůj obor podnikání? Jak si v něm vedete? Blížíte se procentuálně k průměru ostatních?
Mezi pět nejlepších odvětví, která si vedou skvěle v míře otevření, lze zařadit neziskové organizace, pohostinství, zdravotnickéslužby, realitní kanceláře, a umění a zábavu.
Nemůžeme však srovnávat jablka s hruškami, a proto na tato čísla pohlížejte s rezervou. Každé podnikání čelí jiným výzvám, a to, co je výhoda pro jedno odvětví, nemusí být výhoda pro odvětví jiné. Statistiky tedy berte jen orientačně. Navíc jsme již v minulém článku zmínili, že mnohem relevantnější hodnota pro sledování úspěchu není ani tak míra otevření, ale spíše míra prokliku.
Jak zvýšit míru otevření vašich e-mailů?
V prvé řadě je nutné, abyste si svůj e-mail marketingový nástroj hned ze začátku správně nastavili. Především se jedná o konfiguraci odesílací domény a DNS záznamů. Nastavení je důležité k tomu, aby vaše e-maily nepropadávaly do nevyžádané pošty. Pro uživatele Boldem jsme připravili krátký video tutoriál, který vás tímto nastavením provede.
Doporučujeme, abyste si vyhradili čas i na psaní předmětu a preheaderu. Koneckonců, jedná se o první text, který vaši příjemci uvidí a těchto pár úvodních slov rozhoduje o tom, zda váš e-mail otevřou. Inspirovat se můžete v našem článku Jak napsat poutavý předmět e-mailu.
Průměrná míra prokliků
Podíváme-li se do stejné tabulky, uvidíme, že se nám pořadí pěti nejlepších odvětví u míry prokliku změnilo a to následovně – nakladatelství, neziskové organizace, sportovní aktivity, finanční služby, umění a zábava. Opět tato čísla berte spíše orientačně. Nevíme, s jakou cílovou skupinou dotyčné osoby, které byly v rámci hodnocení zařazeny, pracují. Stejně, jako u míry otevření, i zde hraje roli mnoho faktorů.
Jak zvýšit míru prokliků vašich e-mailů?
Řekněme, že jste docílili svých cílů a dosáhli jste vysněné míry otevření. Teď je vaším úkolem příjemce zaujmout obsahem a nejlépe je přimět k akci. Tedy k tomu, aby se proklikli na vaše stránky a nakoupili tam vaše zboží nebo služby, stáhli si váš e-book, na kterém jste tvrdě pracovali, nebo se přihlásili na dlouho plánovaný webinář.
Vaším úkolem je tedy sestavit krátký, jednoduchý, a hlavně přehlednýe-mail. Nezapomeňte, že to jste právě vy, kdo požaduje aktivitu od svých zákazníků. Stanovte si jasný cíl, tedy co chcete, aby vaši příjemci udělali, a následně jim cestu k cíli co nejvíce zjednodušte. Jak na to?
Testujte předmět e-mailu, případně jméno odesílatele.
Zaměřte se na kratší délku e-mailu. Méně je někdy více.
Segmentujte. Využijte informací, které o svých zákaznících máte. Rozdělte si databázi na segmenty a oslovujte pouze to publikum, které bude mít o vaše nabídky zájem.
Obsah vždy přizpůsobte cílové skupině.
E-mail personalizujte.
Vynechejte nadbytečné informace, které jsou nicneříkající a akorát odvádějí pozornost jiným směrem, než chcete.
Přidejte tlačítka, odkazy a prokliknutelné obrázky. Nikdy nevíte, na co váš zákazník bude chtít kliknout. Cestu mu ulehčíte tím, že obsah přizpůsobíte na 100 % a prokliky nastavíte všude tam, kde je vysoká pravděpodobnost, že by se příjemce mohl chtít prokliknout.
Kouzelná zkratka CDP. Ostříleným markeťákům dobře známá, méně zkušení o ní už možná slyšeli, ale nedokáží si přesně představit, co se pod těmito třemi písmeny skrývá. Pojďme si tedy udělat jasno v tom, co to ta Customer Data Platform je.