25. října 2024
Všechny statistiky přehledně. V Boldem nyní najdete i tržby z e-mailingu
Díky nové funkci máte přímo v aplikaci přehled o tržbách a všech důležitých statistikách e-mailových kampaní na jednom místě. Šetřete čas s Boldem.
Píšeme Boldem blog
Publikováno 5 min. čtení
Doba s možností odmítat soubory cookie třetích stran ztěžuje markeťákům práci čím dál více. Ztrácíme kvůli tomu informace o 10–30 % uživatelů, a nastavování kampaní zaměřených na cílení a personalizaci je čím dál složitější a míjí se účinkem. Jak se na tuto dobu bez sušenek připravit, jak v ní přežít a na co se zaměřit? Odpověď se přímo nabízí a je vcelku jednoduchá: E-mail marketing!
Uživatelé stále ještě mají na výběr, jestli nám informace pro třetí strany poskytnou, nebo ne. Každý určitě zná tu otravnou vyskakující lištu, která vyjíždí na každém webu a ptá se vás na souhlas s ukládáním dat. Spousta z nás ji automaticky zavře nebo ignoruje a potenciál placených cílených reklam klesá zase o něco níž.
Věděli jste, že na konci roku 2024 Google plánuje úplné zrušení ukládání cookies třetích stran? Konec sušenek byl sice už dvakrát naplánován a dvakrát odsunut, tentokrát to ale vypadá, že to Google myslí vážně.
Tím, že se k nám informace o zákaznících nemají od třetích stran jak dostat, ztrácíme možnost cílit na ně reklamami. V souborech cookie se totiž ukládají údaje o návštěvníkovi, například:
Co to pro e-byznys a e-commerce znamená?
Jak už jsem zmínila, doba bez souborů cookie přinese největší problémy především s cílenými reklamami. Nejvíce problémů a hledání alternativních možností zasáhne hlavně oblast reklam PPC, kde se díky ukládaným datům třetích stran dalo v dostatečně velkém okruhu uživatelů poměrně přesně zasáhnout svůj cíl a optimalizovat a zaměřovat kampaně.
Samozřejmě se nabízí alternativy jiných typů cílení, například na obsah webu, klíčová slova na stránkách, nebo na konkrétní weby. I tak je ale pravděpodobné, že bez přístupu k demografickým údajům uživatelů a bez možnosí přesného zásahu se budou placené kampaně v síti zaměřovat spíše na budovaní brandu a další digitální marketingové aktivity budou společnosti stavět právě na něm.
Ještě, než se dopodrobna vrhneme na téma e-mail marketingu a jeho výhod, stojí za zmínku i další možnosti, jak v cookieless době fungovat a nezbláznit se z toho:
Nejúčinnějším způsobem komunikace a oslovování zákazníků bude ale i tak e-mailing. A to ze 3 prostých důvodů.
E-mail marketing je základ. Boldem toho ale umí mnohem víc. Přečtěte si další informace o tom, jak využít automatizovaný marketing ve firmách s Boldem.
Aby e-mail marketing fungoval správně a vaše sdělení zasáhla ty správné uživatele, je potřeba mít kvalitně vybudovanou databázi. V tomto případě nehraje roli velikost, ale kvalita. K čemu vám bude obrovská databáze kontaktů, které nejsou relevantní a o vaše sdělení nemají zájem?
Budování databáze je běh na dlouhou trať. Proto je potřeba začít co nejdříve. Vzhledem k poklesu sbírání dat třetích stran se zúží možnosti přesného cílení na minimum, takže kvalitní databáze kontaktů bude mít pro vaši společnost obrovskou cenu.
Přečtěte si více informací o budování databáze na našem blogu. A kdyby se vám snad někdo snažil kontakty prodat za výhodnou slevu, přečtěte si, proč je nákup databáze špatný nápad.
S touto novou realitou bez souborů cookie třetích stran se musíme vypořádat všichni. Někteří se poctivě připravují už nějakou dobu předem, někteří začínají až teď. Pořád ale ještě nějaký čas máte. Je potřeba najít nové možnosti účinného oslovování. A jednou z těch možností je právě e-mail marketing.
Vyzkoušejte si automatizovaný e-mailingový nástroj Boldem ještě dnes. Do 200 příjemců a 1 000 odeslaných e-mailů ho máte zdarma. Začínající e-shopaři a podnikatelé s databází do 5 000 kontaktů teď navíc mají možnost získat balíčky Standard a Profi za akční cenu.
Mohlo by vás zajímat:
25. října 2024
Díky nové funkci máte přímo v aplikaci přehled o tržbách a všech důležitých statistikách e-mailových kampaní na jednom místě. Šetřete čas s Boldem.
15. července 2024
Kouzelná zkratka CDP. Ostříleným markeťákům dobře známá, méně zkušení o ní už možná slyšeli, ale nedokáží si přesně představit, co se pod těmito třemi písmeny skrývá. Pojďme si tedy udělat jasno v tom, co to ta Customer Data Platform je.
1. července 2024
Akční tarify Boldem na konci srpna 2024 končí. Jak to bude s cenami od 1. září?