Píšeme Boldem blog

Reaktivační kampaň – oslovte automaticky spící zákazníky

Publikováno 5 min. čtení

reaktivacni_kampan_boldem

V e-mail marketingu budujete databázi postupně. V začátcích může být odezva vašich příjemců ohromující. Dosahujete vysoké míry otevření a prokliků, avšak časem aktivita části zákazníků začne upadat a v některých případech dokonce přestanou reagovat úplně.  

Jedná se o běžnou věc, a proto vznikl pojmem „mrtvý“ nebo „spící zákazník“. Jenže co teď s tím? Má smysl posílat e-maily někomu, kdo o ně nestojí?  

Reaktivační kampaň

Jak probudit zákazníky k opětovnému nákupu?

Nikdo se nechce vzdát pečlivě vybudované databáze. Na druhou stranu, posílání e-mailů „spícím zákazníkům“ ještě nikdy nikomu nepřineslo žádné ovoce. Právě naopak, má to negativní dopad na statistiky e-mail marketingu.  

Než se rozhodnete pro radikální řešení a pročistíte svou databázi kontaktů, zkuste spící zákazníky probudit reaktivační kampaní

Co je reaktivační kampaň?  

Jde o jednoduchý automatizovaný scénář, díky kterému automaticky oslovíte spící příjemce a pokusíte se znovu získat jejich přízeň a přimět je k činnosti. Touto cestou oslovíte ty, kteří delší dobu neotevřeli vaše e-mailová sdělení či nenakoupili ve vašem e-shopu.  

Celá kampaň je řešena pomocí automatizace. Její nastavení je zcela jednoduché a obrovskou výhodou je, že rozesílá e-maily za vás. Jak nastavit reaktivační kampaň a co vše budete k této kampani potřebovat, se můžete dočíst v naší nápovědě.    

Reaktivační kampaň Víno Filip

Jak by měla reaktivační kampaň vypadat?

Nebudeme vám mazat med kolem pusy. Znovu zaujmout příjemce poté, co už jejich zájem opadl, bude těžké, ale není to nemožné. Myslíte-li to s kampaní vážně, vyhraďte si pro ni dostatek času, zapojte kreativního ducha a zapracujte na strategii. Nezapomeňte na to, že musíte upoutat. Buďte tedy kreativní, hraví a hlavně osobní. Na co byste neměli zapomenout: 

Bez e-mailové šablony se neobejdete 

Ke každé kampani, budete potřebovat transakční šablonu. Připravit si ji můžete v HTML kódu nebo prostřednictvím Boldem chytrého editoru, díky kterému si sestavíte šablonu raz dva a žádného IT specialistu k tomu potřebovat nebudete.  

Jak pracovat s chytrým editorem Boldem I. část
Jak pracovat s chytrým editorem Boldem II. část

Nemáte na přípravu e-mailové šablony nebo celé automatizace dostatek času? Oslovte náš marketingový tým, rádi vám se vším pomůžou →

Napište chytlavý předmět a preheader 

První cesta k úspěchu je, aby si příjemci váš e-mail otevřeli.  

Další inspiraci můžete čerpat v článku Jak napsat poutavý předmět e-mailu → 

Buďte osobní  

Personalizujte sdělení. Jedině tak svým příjemcům ukážete, že znáte jejich potřeby a zájmy. 

Zeptejte se na preference  

Jedním z hlavních důvodů, proč příjemci přestali reagovat je to, že jste je začali nudit nebo jim posílali e-maily, které pro ně nebyly relevantní. Pokud zákazníkům umožníte aktualizovat jejich preference, jste na dobré cestě k opětovnému zapojení.  

Preferenční dotazník

Nabídněte dárek nebo sdělte neodolatelnou novinu  

Překvapte své příjemce něčím unikátním. Chcete-li zvýšit konverzní poměr hned u prvního e-mailu, zahrňte do sdělení speciální nabídku.  

Načasujte kampaň včas  

Nečekejte na to, až na vás zákazníci úplně zapomenou. Nastavte si reaktivační kampaň hned a nechte ji, ať dělá práci za vás.  

Kontrolujte statistiky nejen v mailovém nástroji, ale také v Google Analytics 

Než se rozhodnete neaktivní příjemce odhlásit nadobro, udělejte si analýzu toho, jak moc je váš e-mailing efektivní z pohledu i jiných čísel. 

Statistiky, jako jsou míra otevření a míra prokliků, které najdete v každém e-mailingovém nástroji, nejsou všechno. Je dobré sledovat i další metriky, mezi které patří: míra zapojení, délka strávená na stránce, splnění stanovených cílů (událostí) a u e-shopu pak výše tržeb.  

Na co si dát u reaktivační kampaně pozor?

Jeden e-mail nestačí

Oslovit spící příjemce je obtížné a jeden reaktivační e-mail vám s tím rozhodně nepomůže. Bude zapotřebí naplánovat celou sérii e-mailů, abyste zvýšili pravděpodobnost, že získáte příjemce zpět. 

Studie ukazují, že první reaktivační e-mail si přečte pouze 1 ze 4 neaktivních příjemců. Ale až 45 % z nich otevře další zaslané e-maily.   

Bez segmentace se neobejdete

V průběhu plánování reaktivační kampaně berte v úvahu cílovou skupinu a důvody, které vedly ke ztrátě jejího zájmu.  

Spící nechte spát

Pokud příjemce stále nemá zájem, přeřaďte jej do jiného seznamu příjemců a zkuste na tuto skupinu lidí posílat e-maily pouze s unikátními akcemi, typu vánoční kampaň, Black Friday aj. Případně tyto kontakty rovnou odhlaste. Posílat pravidelná e-mailová sdělení na tyto kontakty totiž nemá velký význam.  

Nechte Boldem pracovat za vás!

Jakmile budete mít strategii pro reaktivační kampaň a e-mailové šablony připravené, pusťte se do sestavení automatického scénáře. 

Proč pracovat s automatizacemi?

  • Automatizace pracují za vás
  • Oslovíte relevantní zákazníky
  • Pomocí personalizace sestavíte e-mail šitý na míru pro konkrétního zákazníka

Přečtěte si o výhodách automatizací více→

Rada závěrem  

Předtím, než spustíte automatizaci, celý automatizovaný scénář pečlivě otestujte.  

Zajímá vás, co všechno ještě Boldem umí? Přečtěte si další informace o tom, jak využít automatizovaný marketing ve firmách s Boldem.

Mohlo by vás zajímat:

Klára Messerschmidtová Autor: Klára Messerschmidtová
Publikováno: 18. července 2023

Jste připraveni?

Je to snadné. Začít můžete rovnou.

Vyzkoušejte Boldem

  • Automechanici
  • Žena se usmívá před notebookem
  • Farmář drží dýně
  • Tým sjíždí řeku během raftingu
  • Zubařka a její pacientka
  • Portrét mladé ženy
  • Muž přemýšlí v kanceláři
  • Prodavačka v obchodě s oblečením
  • Rodina v poli
  • Lidé, kteří se účastní konference
  • Lidé chatují na obchodní schůzce
customer data platform Boldem

15. července 2024

Boldem jako Customer Data Platform

Kouzelná zkratka CDP. Ostříleným markeťákům dobře známá, méně zkušení o ní už možná slyšeli, ale nedokáží si přesně představit, co se pod těmito třemi písmeny skrývá. Pojďme si tedy udělat jasno v tom, co to ta Customer Data Platform je.