25. října 2024
Všechny statistiky přehledně. V Boldem nyní najdete i tržby z e-mailingu
Díky nové funkci máte přímo v aplikaci přehled o tržbách a všech důležitých statistikách e-mailových kampaní na jednom místě. Šetřete čas s Boldem.
Píšeme Boldem blog
Publikováno 5 min. čtení
V e-mail marketingu budujete databázi postupně. V začátcích může být odezva vašich příjemců ohromující. Dosahujete vysoké míry otevření a prokliků, avšak časem aktivita části zákazníků začne upadat a v některých případech dokonce přestanou reagovat úplně.
Jedná se o běžnou věc, a proto vznikl pojmem „mrtvý“ nebo „spící zákazník“. Jenže co teď s tím? Má smysl posílat e-maily někomu, kdo o ně nestojí?
Nikdo se nechce vzdát pečlivě vybudované databáze. Na druhou stranu, posílání e-mailů „spícím zákazníkům“ ještě nikdy nikomu nepřineslo žádné ovoce. Právě naopak, má to negativní dopad na statistiky e-mail marketingu.
Než se rozhodnete pro radikální řešení a pročistíte svou databázi kontaktů, zkuste spící zákazníky probudit reaktivační kampaní.
Jde o jednoduchý automatizovaný scénář, díky kterému automaticky oslovíte spící příjemce a pokusíte se znovu získat jejich přízeň a přimět je k činnosti. Touto cestou oslovíte ty, kteří delší dobu neotevřeli vaše e-mailová sdělení či nenakoupili ve vašem e-shopu.
Celá kampaň je řešena pomocí automatizace. Její nastavení je zcela jednoduché a obrovskou výhodou je, že rozesílá e-maily za vás. Jak nastavit reaktivační kampaň a co vše budete k této kampani potřebovat, se můžete dočíst v naší nápovědě.
Nebudeme vám mazat med kolem pusy. Znovu zaujmout příjemce poté, co už jejich zájem opadl, bude těžké, ale není to nemožné. Myslíte-li to s kampaní vážně, vyhraďte si pro ni dostatek času, zapojte kreativního ducha a zapracujte na strategii. Nezapomeňte na to, že musíte upoutat. Buďte tedy kreativní, hraví a hlavně osobní. Na co byste neměli zapomenout:
Ke každé kampani, budete potřebovat transakční šablonu. Připravit si ji můžete v HTML kódu nebo prostřednictvím Boldem chytrého editoru, díky kterému si sestavíte šablonu raz dva a žádného IT specialistu k tomu potřebovat nebudete.
Nemáte na přípravu e-mailové šablony nebo celé automatizace dostatek času? Oslovte náš marketingový tým, rádi vám se vším pomůžou →
První cesta k úspěchu je, aby si příjemci váš e-mail otevřeli.
Další inspiraci můžete čerpat v článku Jak napsat poutavý předmět e-mailu →
Personalizujte sdělení. Jedině tak svým příjemcům ukážete, že znáte jejich potřeby a zájmy.
Jedním z hlavních důvodů, proč příjemci přestali reagovat je to, že jste je začali nudit nebo jim posílali e-maily, které pro ně nebyly relevantní. Pokud zákazníkům umožníte aktualizovat jejich preference, jste na dobré cestě k opětovnému zapojení.
Překvapte své příjemce něčím unikátním. Chcete-li zvýšit konverzní poměr hned u prvního e-mailu, zahrňte do sdělení speciální nabídku.
Nečekejte na to, až na vás zákazníci úplně zapomenou. Nastavte si reaktivační kampaň hned a nechte ji, ať dělá práci za vás.
Než se rozhodnete neaktivní příjemce odhlásit nadobro, udělejte si analýzu toho, jak moc je váš e-mailing efektivní z pohledu i jiných čísel.
Statistiky, jako jsou míra otevření a míra prokliků, které najdete v každém e-mailingovém nástroji, nejsou všechno. Je dobré sledovat i další metriky, mezi které patří: míra zapojení, délka strávená na stránce, splnění stanovených cílů (událostí) a u e-shopu pak výše tržeb.
Oslovit spící příjemce je obtížné a jeden reaktivační e-mail vám s tím rozhodně nepomůže. Bude zapotřebí naplánovat celou sérii e-mailů, abyste zvýšili pravděpodobnost, že získáte příjemce zpět.
Studie ukazují, že první reaktivační e-mail si přečte pouze 1 ze 4 neaktivních příjemců. Ale až 45 % z nich otevře další zaslané e-maily.
V průběhu plánování reaktivační kampaně berte v úvahu cílovou skupinu a důvody, které vedly ke ztrátě jejího zájmu.
Pokud příjemce stále nemá zájem, přeřaďte jej do jiného seznamu příjemců a zkuste na tuto skupinu lidí posílat e-maily pouze s unikátními akcemi, typu vánoční kampaň, Black Friday aj. Případně tyto kontakty rovnou odhlaste. Posílat pravidelná e-mailová sdělení na tyto kontakty totiž nemá velký význam.
Jakmile budete mít strategii pro reaktivační kampaň a e-mailové šablony připravené, pusťte se do sestavení automatického scénáře.
Proč pracovat s automatizacemi?
Předtím, než spustíte automatizaci, celý automatizovaný scénář pečlivě otestujte.
Zajímá vás, co všechno ještě Boldem umí? Přečtěte si další informace o tom, jak využít automatizovaný marketing ve firmách s Boldem.
Mohlo by vás zajímat:
25. října 2024
Díky nové funkci máte přímo v aplikaci přehled o tržbách a všech důležitých statistikách e-mailových kampaní na jednom místě. Šetřete čas s Boldem.
15. července 2024
Kouzelná zkratka CDP. Ostříleným markeťákům dobře známá, méně zkušení o ní už možná slyšeli, ale nedokáží si přesně představit, co se pod těmito třemi písmeny skrývá. Pojďme si tedy udělat jasno v tom, co to ta Customer Data Platform je.
1. července 2024
Akční tarify Boldem na konci srpna 2024 končí. Jak to bude s cenami od 1. září?