Shoptet je skvělé e-shopové řešení pro všechny začínající i zkušené obchodníky. Nabízí 9 bezplatných šablon, které umožňují jednoduché a hlavně rychlé úpravy vašeho e-shopu. Zkušenější uživatelé mohou využít doplňků třetích stran a propojit svůj obchod s dalšími systémy, které jim pomohou zefektivnit jejich práci. Dnes se podíváme na e-mail marketingový doplněk Boldem a jak ho v praxi využít k automatizaci e-mailových kampaní, nebo třeba ke sledování opuštěných košíků a k automatickému obesílání zákazníků, kteří nedokončili objednávku.
Proč propojit Shoptet s e-mail marketingovým nástrojem Boldem?
Jste-li dobří v oboru, ve kterém podnikáte, máte určitě mnoho svých příznivců, kteří ve vašem e-shopu nakupují a doporučují jej i své rodině, nebo svým známým. Jednoduše řečeno, máte kvalitní základnu v podobě silné databáze kontaktů. Pak se logicky nabízí otázka, jak se o tyto zákazníky postarat v online světě, jak s nimi udržovat kontakt a jak o ně pečovat?
V online světě může být komunikace a péče o zákazníky o něco složitější než v kamenných prodejnách. Vlastníci kamenných prodejen mají výhodu v tom, že se svými zákazníky mohou jednodušeji navázat kontakt, prohodit s nimi pár slov nebo jim osobně poradit s výběrem. Budování silného vztahu je zde o něco snazší. Možná se vám teď honí hlavou: „No jo, ale co když žádnou kamennou prodejnu nemáme, co když máme jen online e-shopy?“ Nezoufejte. S tím vám hravě pomůže e-mail marketing. Máte-li k tomu všemu e-shop řešený na Shoptetu, bude pro vás, díky Shoptet doplňku, propojení s email marketingovým nástrojem Boldem o to jednodušší.
Co doplněk Boldem pro Shoptet umí a co je potřeba pro jeho instalaci? Na našem blogu najdete článek o doplňku jako takovém, ale i podrobný návod, který vás krok po kroku provede celou instalací. Preferujete spíše videonávody? Potom se podívejte na náš YouTube kanál.
E-mail marketing vám pomůže s přímou komunikací s vašimi zákazníky. Ve svých rukou máte přece e-mailovou databázi, tak ji neschovávejte někde v šuplíku a využijte tento cenný poklad naplno.
Výhodou e-mail marketingu je, že můžete se zákazníky komunikovat od prvotní fáze nákupního chování (See) až po tu poslední, kdy hlavním cílem je péče (Care). Nesmíme zapomínat i na výhodu, že se zákazníky díky e-mailovým adresám, které máte k dispozici, komunikujete napřímo.
Pro lepší pochopení si to vysvětlíme na modelu See-Think-Do-Care, který se zabývá komunikační cestou od obchodu k cílové skupině a zpět. Jednotlivé fáze jsou uvedené v infografice níže. Jednoduše řečeno, e-mailing můžete využít ve všech uvedených fázích, což vám umožní udržovat se zákazníky pravidelný kontakt a pokusit se o vybudování silného a loajálního vztahu.
Boldem je aplikace pro správu e-mail marketingu. Pomůže vám s každodenní komunikací s vašimi zákazníky, a to skrze hromadné zprávy, transakční e-maily nebo automatizace.
Jaké funkce ocení každý Shopteťák?
Jednoduchá integrace
Díky jednoduché integraci, která zajistí propojení Shoptet e-shopu s aplikací Boldem, budete mít během několika minut veškeré kontakty, informace o produktech, objednávkách a košících na jednom místě, ve svém účtu Boldem. Což je obrovské plus, protože od této chvíle nemusíte řešit žádné importování těchto dat manuálně. Vše bude probíhat automaticky a vy tato data můžete snadno využít při vytváření kampaní a rozesílání zpráv, nebo k upozornění na opuštěné košíky.
Logo a paleta barev
Rozhodně doporučujeme využít veškerých vychytávek, které aplikace Boldem nabízí, a nastavit si vše, co vám posléze ulehčí práci s přípravou e-mailových šablon. První takovou vychytávkou je logo a paleta barev, které si nastavíte ve svém účtu pod kartou Nastavení – Obecné – Logo a paleta barev. Co to pro vás znamená? Od této chvíle nebudete muset při vytváření šablony složitě importovat vaše logo, nebo dohledávat barvu pomocí kapátka. Barvy si jednoduše nahrajete z přednastavené paletky a logo se vám automaticky zobrazí po použití obsahového bloku Logo.
Šablonové bloky
Nebaví vás pořád dokola chystat šablonové bloky, které jsou pokaždé ve vašem e-mailu stejné? Například hlavička a patička e-mailu se ve většině případů nemění, a proto si tyto dva e-mailové bloky můžete nachystat v části Šablonové bloky. Při sestavování nového e-mailu pak stačí uložený blok přetáhnout do těla e-mailu. Výhodou šablonových bloků je to, že když například potřebujete změnit kontaktní údaje v patičce e-mailu, tuto změnu stačí provést v šablonovém bloku a změna se následně projeví napříč všemi šablonami.
Předdefinované bloky
Máte vlastní marketingové oddělení, nebo si všechno děláte sami? S Boldem je to jedno! V obou případech určitě chcete tvořit smysluplný obsah a odesílat příjemná a dobře strukturovaná e-mailová sdělení. Nemusíte mít absolutní cit pro detail, nemusíte investovat hromadu času do psaní složitého kódu, ani se vymlouvat na nedostatek pracovních sil nebo financí – v Boldem si snadno vše připravíte sami!
Po vytvoření nové prázdné šablony se vámi vybraná paleta barev a logo automaticky propíší do předdefinované struktury. Vy jen doplníte text, produkty, případně obrázky a upravíte si přednastavené bloky, nebo je vyměníte za jiné, a e-mail je na světě!
Automatizace
Díky integraci je propojení mezi Shoptetem a Boldem rychlé a jednoduché. Nastavení zvládne opravdu každý a k propojení dojde během pár minut. Byla by tedy škoda nevyužít data ze Shoptetu naplno. Že automatizace vůbec neznáte? Nevadí! Není to žádná těžká věda a pro začátek vám bohatě bude stačit, když si nastavíte opuštěný košík, případně uvítací, reaktivační nebo svátkovou kampaň.
Chcete-li se přesvědčit, že automatizace mají opravdu smysl, můžete se začíst do naší případové studie, která je zaměřená právě na automatizace, a především pak na opuštěný košík.
Nepromeškejte akční balíček
A to nejlepší na závěr! Po časově omezenou dobu můžete využít akční tarif Profi za 299 Kč / bez DPH měsíčně (namísto standardních 1 330 Kč). Tarif je určen pro všechny uživatele s databází do 5 000 příjemců a umožňuje odeslat až 100 000 e-mailů měsíčně. V této ceně máte k dispozici veškeré funkce pro hromadný mailing, které Boldem nabízí, a to včetně automatizace.
Kouzelná zkratka CDP. Ostříleným markeťákům dobře známá, méně zkušení o ní už možná slyšeli, ale nedokáží si přesně představit, co se pod těmito třemi písmeny skrývá. Pojďme si tedy udělat jasno v tom, co to ta Customer Data Platform je.